قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

نتیجه تواضع به مسجد جمکران ، پایگاه مقدس امام زمان علیه السلام

یکى از اعضاى هیئت امناى مسجد مقدس جمکران در قم نقل کرد: در کنار مسجد جمکران تنها یک نفر مدفون است ، و قبرش در نزدیک در شمالى مسجد داخل صحن مى باشد، این شخص به نام حاج ابواقاسم زاهدى فر آدم بى ریا و بدون تکبر و بدون توقع در مسجد جمکران خدمت مى کرد، حتى با اینکه انسان موقر و حاجى بود، توالتهاى مسجد را پاک مى نمود.

این شخص بیمار شد و در بیمارستان آیت اللّه العظمى گلپایگانى بسترى گردید. به بالینش رفتم دیدم وضع وخیمى دارد، به من وصیت کرد که مرا در قبرستان بقیع (دو کیلومترى مسجد جمکران ) دفن کنید. او از دنیا رفت پس ‍ از تجهیزات ، جنازه او را به مسجد آوردند و نماز بر جنازه خوانده شد و همه جمعیت تشییع کنند آماده شده بودند که او را به قبرستان بقیع براى دفن ببرند، ناگاه آقاى لطیفى (از افراد برجسته امناء مسجد) تلفن کرد که دفن جنازه را به تاءخیر بیندازید، دفن جنازه تاءخیر افتاد، سرانجام بعد از ساعتى ، آقاى لطیفى آمدند و فرمودند: ایشان را در کنار مسجد دفن کنید.
گفتم چرا اینجا هنوز کسى دفن نشده است فرمود: حضرت آیت اللّه العظمى نجفى مرعشى تلفن کرد که مرحوم حاج ابوالقاسم زاهدى فر را در کنار درگاه مسجد دفن نمایید. به این دستور عمل شد.
آرى اخلاص و تواضع آن مرحوم که حتى مستراحهاى مسجد را تمیز مى کرد باعث شد که قبرش در بهترین جا قرار گرفت ، و همواره زیر پاى زائران مسجد مقدس جمکران است . به این ترتیب ، آقا امام زمان علیه السلام خادمى او را قبول کرد، این است نتیجه بندگى خالصانه که انسان را به معراج مى برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد