قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

تجمعات غیرقانونی هواداران موسوی و کروبی/پیشنهاد مناظره تلویزیونی

تجمعات غیرقانونی هواداران موسوی و کروبی/پیشنهاد مناظره تلویزیونی http://ghafase.blogsky.comمیرحسین موسوی سومین بیانیه خود را منتشر نمود. وی در ابتدای این بیانیه نوشت: اینجانب ضمن محکوم نمودن اقدامات وحشیانه و کشتار مردمی که صرفاً خواستار احقاق حق خود هستند ، لازم می دانم نکاتی را درباره این رخداد و تحولات مربوط به آن به آگاهی ملت برسانم ... راهی که ملت برای رسیدن به پیروزی و احقاق حقوق نقض شده اش انتخاب کرده است، استفاده از روش های صلح آمیز و دوری از خشونت است.
ایرنا: جمعی از هواداران موسوی و کروبی با تجمع غیرقانونی در میدان هفتم تیر به نتایج آرا اعتراض کردند. مهدی کروبی در میان معترضین حاضر شد و برای لحظاتی با آنها صحبت کرد.
ثانیه نیوز: «سعید عسگر ضارب سعید حجاریان در جریان آشوبهای خیابانی به نفع میر حسین موسوی وارد میدان شده بود از سوی دستگاههای امنیتی شناسایی شد. وی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با راه اندازی یک ستاد فرعی در سه راه تقی‌آباد شهرری به نفع آقای موسوی به فعالیت می پرداخت. همچنین در یکی از مصاحبه های تلویزیونی میر حسین موسوی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، سعید عسگر، سعید حجاریان و بازجوی عسگر در وزارت اطلاعات، آقای موسوی را همراهی می کردند. پدر سعید عسگر در دوران اصلاحات رییس آموزش و پرورش شهرری بود که وی در مقطعی عضو اصلی و موثر انجمن اسلامی معلمان (از احزاب عضو جبهه اصلاحات و حامی آقای موسوی) بوده است.

در آشوب های خیابانی اخیر، سعید عسگر با ساماندهی چند تیم 5 نفره در جهت کمک به اغتشاشگران فعالیت می کرد و در جریان پیگیری نهادهای امنیتی برای شناسایی اغتشاشگران، وی نیز شناسایی شد.
* آیت ا... موسوی اردبیلی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "اینجانب ضمن احترام به آراء آحاد ملت شریف ایران از تمامی عزیزانی که نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض دارند، می‌خواهم که اعتراضات خود را با رعایت موازین شرعی ابراز نمایند و از دست زدن به آشوب و تخریب اموال عمومی احتراز کنند. البته واضح است که این گونه اعمال از جانب مردم صورت نمی‌پذیرد و عده‌ی قلیلی در پی آنند که با انتساب این گونه اغتشاشات به ملت به اهداف ناپاک خود برسند و مردم باید با هوشیاری کامل حساب خود را از آنان جدا نمایند. از تمامی مسوولان انتظامی و امنیتی نیز می‌خواهم که در برخورد با معترضان با رافت و ملایمت و حفظ حدود شرع و قانون رفتار کنند و از دست زدن به اعمال تحریک آمیز اجتناب کنند ... از مسوولان ذیربط انتخابات نیز می‌خواهم که با رعایت دقت و سرعت و حفظ بی‌طرفی به شکایات واصله رسیدگی نمایند و در مورد آن‌ها به نحوی که جلب رضایت مردم را بنماید و آنان را قانع سازد اطلاع‌رسانی کنند، زیرا همان گونه که امام راحل (ره) فرمود میزان رای ملت است."

* فارس: «حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان از دعوت جمعی از نخبگان و دانشگاهیان از وی برای حضور در مناظره تلویزیونی با موسوی خبرداده است. وی با اشاره به این درخواست‌های مکرر گفته است که درصورت حضور موسوی در این مناظره تلویزیونی با ارائه اسناد مستدل ، مستند و بدون تردید ثابت‌ می‌کنم که اتفاقات قبل و بعد از انتخابات به ویژه آشوب‌های روزهای اخیر از خارج مرزهای کشور طراحی ، برنامه‌ریزی و مدیریت شده و منشا آن مبتنی بر فرمول‌های خارجی برای پیاده‌سازی انقلاب‌های مخملی است.»

* آینده نیوز: «با توجه به عدم حضور تعداد زیادی از ناظران کاندیداها به دلایل مختلف از جمله بیماری، عدم دریافت کارت، ‌اخراج از محل اخذ رأی و ... هم‌اکنون اطلاعات کاملی از ابهامات و تخلفات احتمالی در حوزه‌های گوناگون رأی‌گیری سراسر کشور وجود ندارد و تنها با ارائه اطلاعات مستند می‌توان ابهام جدی به وجود آمده در خصوص نتایج اعلام شده انتخابات را از بین برد.»

* رجانیوز: «بازخوانی سخنان مصطفی تاج‌زاده عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت در خصوص روند برگزاری انتخابات در کشور بازگو کننده حقایق قابل توجهی است. تاج‌زاده در دوران مسئولیت اش در دهه 70 در وزارت کشور طی مصاحبه ای در مشهد مقدس با اشاره به سابقه انتخابات در کشور می گوید: "این خود مردم هستند که انتخابات را برگزار می کنند و به همین دلیل هم از آغاز انقلاب تمامی انتخابات ها در سلامت کامل برگزار شده است. طی 21 انتخابات گذشته در جمهوری اسلامی همه مردم به نتایج انتخابات صحه گذاشته اند و به غیر از معاندان و مخالفان هیچ کس در واقعیت این امتیاز انقلاب اسلامی تردیدی به خود راه نداده است."  مصطفی تاج‌زاده در پاسخ به این سؤال که اساساً آیا یک رئیس ستاد انتخابات می تواند مرتکب تقلب و تخلف در انتخابات شود، می گوید: " ستاد مذکور از لحاظ اجرایی اصولاً در امر انتخابات دخالت ندارد تا بتواند مرتکب تخلف یا جرم گردد. ستاد انتخابات کشور که با دستور وزیر کشور آغاز به کار می کند، نهادی است فاقد شخصیت حقوقی مستقل و تنها به طور موردی به عنوان یک ستاد به منظور هماهنگی و پشتیبانی ستادهای انتخابات استان ها و مراکز حوزه های انتخابیه فعالیت می کند و به هیچ ترتیبی واجد مسئولیت اجرایی یا نظارتی نیست ... وظایف ستاد انتخابات کشور حاکی از آن است که از طرف ستاد به طور کلی هیچ امکانی برای ارتکاب جرائم انتخاباتی وجود ندارد. حقیقت آن است که ستاد انتخابات کشور متشکل از کارشناسان ادارات کل انتخابات، حقوقی، سیاسی، تقسیمات کشوری، امنیتی و... است که در کنار یکدیگر برای مدتی مشخص اقدام به ارائه خدمات و پشتیبانی مراکز حوزه های انتخابی سراسر کشور می نمایند. همه حرف من این است که باید به رأی مردم احترام گذاشت و این بزرگ‌ترین خیانت است که چون دوستان من به مجلس نرفته اند، اصل انتخابات را مخدوش اعلام کنم و رأی مردم را به هیچ بگیرم. افتخار بزرگ کشور، ملت و نظام ما امروز آن است که خواست مردم از طریق رأی و در چارچوب قانون اساسی کشور محقق می شود. مردم پای صندوق های رأی حرف می زنند و این اعتماد را هم دارند که رأی آنان مبنای تثبیت نظام، سربلندی کشور و اصلاح امور است. این فرصتی تاریخی برای کشور ماست. این اعتماد مایه عزت و ثبات نظام و به همان نسبت اسباب نگرانی و خشم معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی است. خدشه دار بودن انتخابات تهران و تقلب انتخاباتی در آن، هرگز پذیرفتنی نیست زیرا جفا به همه مردم است."»

* مهر: حبیب‌ا... عسگراولادی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در جمع هواداران این حزب گفت: "اینکه تصورمان این باشد که سلیقه‌ی ما و اطرافیان ما حق‌اند و دیگران باطل‌، مثل خس و خاشاک به آنها نگاه کنند، هر کس چنین تصوری داشته باشد، در هر مقامی که باشد از بندگی خدا خارج شده است." عسگراولادی هم‌چنین با اشاره به جلسه‌ شنبه‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: "جلسه‌ با وضعی شروع شد که تازه آرا خوانده شده بود و من اجازه گرفتم و خطاب به آقای هاشمی گفتم شما در جریان اخیر با یک سماحتی برخورد کردید. شما و ناطق نوری گفتید ما در شرایط کنونی هیچ اظهارنظری نمی‌کنیم و در آینده به فرصت مقتضی صحبت خواهیم کرد. من از شما دو نفر تشکر می‌کنم و هنگامی که شما گله داشتید، این گله‌ها را در درون نظام مطرح کردید و به ولایت نامه نوشتید و غیر از چارچوب نظام عمل نکردید که باز هم از شما تشکر می‌کنم. نکته‌ی سوم اینکه از این سماحت استفاده کنید و در ادامه‌ی انتخابات شما با سماحت کمک کنید که ایشان هم تشکر کردند."

 

* میرحسین موسوی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به شورای امنیت کشور نوشت: "طی ایام اخیر به کرات مشاهده می شود که همردیف با قوای انتظامی افرادی بدون لباس فرم، بدون نشان مشخص و بدو ن جایگاه قانونی معین با سلاح های سرد (از قبیل شلنگ، چماق، زنجیز، میله آهنی و ....) و گاهی سلاح گرم در سطح شهر ظاهر می شوند، قبل از نیروی انتظامی به صفوف تظاهرکنندگان حمله می کنند و ضمن تحریک اجتماعات به تخریب اموال و وسایل نقلیه مردم می پردازند. به آن شورا متذکر می شوم این پدیده شوم که متصدیان برقراری امنیت و نظم در خلال صفوفشان از نیروهای لباس شخصی استفاده کنند تنها نشان می دهد که نیروی انتظامی از مغایرت اعمال خود با شان و وظیفه قانونی اش کاملا اطلاع دارد، به صورتی که حاضر نیست ننگ این اعمال به لباس متحدالشکل او نسبت پیدا کند. آزادی، نظم و امنیت از حقوق اولیه و تومان شهروندان است که طی مدت اخیر هر سه آنها از سوی نیروهای لباس شخصی مورد تجاوز قرار گرفته است. ضمن محکوم کردن این رویه از کلیه مقامات ذیربط موکدا درخواست می شود جهت کمک به حفظ آرامش و امتناع از تحریک اجتماعات خودجوش و مسالمت آمیز مردم فورا از مداخلات این افراد جلوگیری به عمل آورند."

* احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس طی گفتگویی زنده با شبکه تهران گفت: "باید بپذیریم 14میلیون به آقای احمدی‌نژاد رای نداده‌اند و اینها الان درست یا نادرست سوال دارند و احساس اهانت می‌کنند، اینها نه خس و خاشاک هستند و نه اراذل و اوباش، بلکه اراذل و اوباش و خس و خاشاک کسانی هستند که به کوی دانشگاه و دانشجویان حمله می‌کنند و آن جنایات را مرتکب می‌شوند ... این که کاندیداها بگویند شورای نگهبان را قبول نداریم، نمی شود، اگر قبول نداشتند، چرا ثبت نام کردند و اختیار تایید صلاحیت خود را به شورای نگهبان دادند؟ مهمترین انتقاد آقای موسوی به آقای احمدی نژاد این بود که شما قانون را می شکنید که البته بخش هایی از آن هم درست بود و من هم قبلا به آقای احمدی نژاد اعتراض کرده بودم. اما خود آقای موسوی باید قانون را بپذیرد و به آن احترام بگذارد که این با بیانیه های تند ایشان سازگار نیست." وی با انتقاد شدید از عملکرد صداو سیما گفت: "نمی شود شما یک طرفه به قاضی بروید و راضی هم برگردید، باید از طرف مهندس موسوی و سایر کاندیداها هم بیایند و با نمایندگان شورای نگهبان و وزارت کشور که بسیار ضعیف اطلاع رسانی کرده اند، مناظره کنند. باید مواظب باشیم با دموکراسی‌خواهی دیکتاتوری را نخریم، ما به عملکرد وزارت کشور اعتراض داریم، اما وزارت کشور می گوید ما دفاع داریم، دفاع داشتن کافی نیست، دفاع کردن لازم است. تازه پس از دفاع وزارت کشور نیز ممکن است به بخشی از آن خدشه وارد باشد. ممکن است در بخشی از صندوق ها افراد ناسالم باشند و خیانت کنند، اما نمی شود همه صندوق ها را اینگونه دانست که لازمه آن این است که وزارت کشور نتیجه آرای صندوق ها را اعلام کند." وی ادامه داد: "اگر قرار بود یک نفر حرف بزند و همه در کشور تبعیت کنند، در دوره شاه هم همین بود پس چرا انقلاب کردیم؟ اینکه فقط روزنامه های تمجید کننده دولت آزاد باشند هم هنر نیست، هنر آن است که روزنامه های منتقد آزاد باشند و البته به صورت قانونی و منطقی انتقاد کنند و جوابیه طرف مقابل را هم منتشر کنند." توکلی ادامه وضعیت موجود را گسست ملی و نفوذ بیگانگان دانست و در خاتمه توصیه کرد: "همه نامزدها به قانون وفادار باشند، اما در موضع قانونی خود سفت و محکم باشند و ما هم در مجلس از این موضع حمایت می‌کنیم."

* غلامعلی حدادعادل با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما گفت: "نباید مردم را بی اعتماد کنیم و سازوکارهای قانونی را بشکنیم، این که در کشور ما به رای اکثریت احترام گذاشته شود به سود کشور است." وی تصریح کرد: "اگر بازنده انتخابات بخواهد که انتخابات ابطال شود و دفعه بعد هم که انتخابات برگزار شد بازنده ان هم بگوید که انتخابات باید باطل شود آن وقت دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. این که یک نفر فرض کند که در انتخابات تقلب شده است و از ابتدا بدون این که رسیدگی شود بگوید باید ابطال شود این درست نیست. آقای موسوی شخصیتی است که مردم وی را به عنوان مدیر، سیاستمدار و انسان قانونگرا شناخته اند وی در صحبت های انتخاباتی در مناظره ها همواره بر تقید به قانون تاکید می کرد. باید به آقای موسوی بگوییم که بالاخره کشور قانون دارد؛ این همان قانونی است که بر حسب آن در انتخابات ثبت نام کردید، برای رای گیری و شمارش آرا هم قانون وجود دارد شما همانگونه که از اول وارد کوچه قانون شدید باید ادامه بدهید و مشکلات و اعتراضات را هم از طریق قانونی حل کنید. از شما انتظار نمی رود اگر اعتراضی دارید از طریق تجمعات و اعتراض هایی عنوان کنید که در حاشیه آن خشونت، قتل و آتش سوزی به وجود بیاید." حداد عادل در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: "اکنون که 85 درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران رای اعتماد داده اند، بی بی سی درباره رای مردم نظر می دهد." وی با اشاره به این که تعداد زیادی از مدیران بی بی سی فارسی بهایی هستند گفت: "این شبکه صدای بهائیت است، اینها بیگانه هستند و حالا دلسوز ملت ایران شده اند. بی بی سی سخنگوی دولت انگلیس است و بودجه آن را دولت انگلیس تامین می کند و این همان شبکه ای است که هنگام کودتای 28 مرداد در تهران با شاه ارتباط برقرار کرد." وی افزود: "اعتراضها به طرق مختلف از طریق راهپیمایی حضور در میدانها و خیابانها و گاهی سکوت طبیعی است اما اغتشاش و آشوب و آتش زدن برخی مکان ها و وسایل نقلیه غیرطبیعی است." وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ "متاسفانه در چند روز اخیر کار به خون ریزی کشیده شد و شاهد قتل هستیم.

روز دو شنبه طرفداران موسوی در خیابان آزادی و محمد علی جناح مسلحانه سراغ حوزه مقاومت بسیج رفتند و دو سرباز این مجموعه و مادر و دختری که به مهد کودک پناه برده بودند کشتند.
آنها قصد خلع سلاح کردن حوزه مقاومت بسیج را داشتند که متصدیان این حوزه دفاع می کنند و چند نفر کشته می شوند."

منبع: کتاب روز شمار 8 ماه نبرد مقدس

نظرات 2 + ارسال نظر
فلش ساز پنج‌شنبه 1 تیر 1391 ساعت 22:03 http://flashsaz.com

سلام به همه شما دوستان عزیز
ممنونیم از لطف شما
وبلاگ خوب شما هم لینک شد
ضمنا از وبلاگ پر محتوای شما و این کار گروهی برام خیلی جالب بود
موفق باشید

طواف یار یکشنبه 28 خرداد 1391 ساعت 23:23 http://meraj62.mihanblog.com

سلام
امشب همه نیلوفران مشتاق روى دلبرند
جمع شقایقها همه مست می پیغمبرند
امشب تمام قدسیان مهمان بزم سرمدند
جمع ملائک تا سحر مشغول ذکر احمدند.
عید مبعث مبارک...
امید آنکه لیاقت رحمتی از الطاف رحمة للعالمین را داشته باشیم و این روز را به یادش گناه نکنیم
ما را هم دعا ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد