قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

خود نمایی زنان آخر الزمان

خود نمایی زنان آخر الزمان http://ghafase.blogsky.comهمه ما دلمان می خواهد مورد توجه دیگران قرار گیریم ، کارهایمان مورد تعریف و تمجید قرار گیرد ، در مقابل اعمال خوب قدرمان را بدانند و دوستمان داشته باشند و بسیاری کارهای دیگر که همگی ناشی از میل به خودنمایی در ما است.
گاهی نیز خودنمایی در لباس آراستگی و زینت خود را نشان میدهد البته قبل از هر چیزی یادآوری این نکته ضرورت دارد که پاکیزگی ، آراستگی و... امری است که دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید فراوان دارد چراکه آراستگی ریشه در کمال گرایی انسان داشته و بیانگر شخصیت و سلامت روح و روان فرد است اما آنچه در این میان توجه انسان را می طلبد این است که این آراستگی و زینت ظاهری نباید از حد معقول و منطقی خود بگذرد و حالت افراط گونه داشته باشد اگر اینطور باشد قطعآ عوارض و خطرات جدی برای فرد و جامعه در بر خواهد داشت. خودنمایی اغلب در زنان دیده می شود تا مردان. و این موضوع نه تنها یک مسئله شخصی به حساب نمی آید بلکه باید گفت که یک مسئله و معضل اجتماعی محسوب می شود که پیامدها و نتایج ناگوار آن به شکل های مختلف خود را نمایان می سازد گسترش فساد اخلاقی ، بی بند و باری، خشونت و تجاوز علیه زنان، رشد مصرف گرایی و ....... را می توان از عوارض های آن ذکر کرد.
علت مهم که در گرایش و سوق دادن انسان به خودنمایی موثر است تمایل انسان به حذف و از بین بردن کمبودها و نقص ها است بعبارت ساده تر اینکه وقتی فرد کاستی در خود مشاهده می کند که ممکن است ناشی از عوامل محیطی ، وراثتی، تاثیرات شیمیایی و .... باشد تلاش می کند به هر نحو ممکن آن را در درون ویا در ظاهر خود نابود سازد و بدین ترتیب به خودنمایی گرفتار می شود خصوصآ زنان که حساسیت شدیدی به ظاهر و زیبایی خود میدهند سعی می کنند با آرایش های غلیظ و آنچنانی و پوشیدن لباسهایی که به چشم در آید نظر و توجه دیگران را به خودشان جلب کنند تا بر عیب و نقصانشان سر پوش بگذارند و  عقد هایی را که در وجودشان مدتها سرکوب شده از بین ببرند اما این عمل آنها سبب تحریک و انعطاف بیشتر مردام بیمار دل و هوسباز شده و آنها را به فکر آزار و اذیت و تعرض به زنان بر می انگیزد.
لذا  آراستگی و زینت برای انسان اگر از حد مجاز تجاوز کند نه تنها سبب تقویت روابط زن و مرد نمی گردد بلکه عامل مهمی برای ایجاد شکاف، اختلاف خانوادگی، سست شدن بنیان خانواده و حتی طلاق می شود.


آری والدین عزیز، شما که از بی توجهی، مد پرستی همسر یا فرزندتان گله مندید خوب میدانید که درد اجتماع ما چیست؟ شما بهتر می دانید که گسترش بی حجابی که بیشتر ناشی از نفوذ ماهواره در خانواده و پیامد آن، رواج فرهنگ مصرف گرایی غربی  است چه عوارض جدی و جبران نا پذیری را می تواند برای بینان خانوادها در بر داشته باشد و نیز به روشنی درک می کنید اگر مادران و دختران ما راه صحیح زندگی، طرز رفتار اصولی و نوع پوشش ظاهری خودشان را بلد بودند و حجاب خود را رعایت کرده و سادگی و زندگی بدور از خودنمایی، افاده فروشی ، آرایش و  مد پرستی را نثار آینده خود و فرزندشان می کردند امروز شاید جایی برای این همه گله و شکایت باقی نمانده بود.

پدر عزیز، مادر محترم، تامین آینده فرزندان وظیفه هر والدینی است بنابراین در لباس و آرایش ظاهری آنها همچون آرایشهای درونی شان دقیق بوده و سعی کنید مربی و استاد خوبی برای آنها باشید. به فرزندتان تفهیم کنیدکه شخصیت و محبو بیت و زیبایی به این معنا نیست که با پوشیدن لباسهای جلف آرایشهای تند و زننده و خودنمایی های آنچنانی از این و آن تقلید و پیروی کنیم. برایشان بفهمانید که زیبایی واقعی انسان در سیرت و اخلاق نیک، سادگی ، پاکدامنی و محبوب بودن، صداقت و امانت داربودن و پرورش فرزندان صالح و نمونه و.... است پس سعی کنید خودتان عفت و حجاب را پیش فرزندتان رعایت نمایید و الگوی عملی برایشان باشید تا آنها نیز روش درست زندگی را از شما یاد بگیرند و به آن عادت کنند و تنها در اینصورت است که از معضلات و عوارض سوء خودنمایی مصون خواهند ماند و جامعه نیز مسیر سعادت و سلامت را خواهد پیمود.

کلمات کلیدی:

خود نمایی زنان ، زنان آخر الزمان ، تجاوز به زنان ، مردان هوسباز ، تحریک زنان ، خود نمایی در آخر الزمان ، میل به خودنمایی ، آراستگی و زینت ، خودنمایی با لباس ، معضل اجتماعی ، ظاهر و زیبایی ، آرایش های غلیظ ،  اذیت و تعرض به زنان ، روابط زن و مرد ، اختلاف خانوادگی ، لباسهای جلف ، عفت و حجاب ، عوارض سوء خودنمایی ، خودنمایی در تحریک جنسی ، خودنمایی دختران ، علت خودنمایی ، خودنما

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد