قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

زن عروسک زیبایی است

زن عروسک زیبایی است http://ghafase.blogsky.comرعایت پوشش و پرهیز از خودنمای و ظاهر  نشدن در برابر نامحرمان، همواره مورد سفارش معصومین علیهم السلام بوده است. عفاف و پاکدامنی هر زن، گوهر اوست و بهترین حالت برای زنان هنگامی است که نه آنان مردان را ببینند؛ و نه مردان آنان را.

زن چون نماد زیبایی است و امکان سوء استفاده از آن هست، برای این که مورد سوء استفاده و بازیچه بیماردلان قرار نگیرد؛ همواره سفارش به پوشانیدن شده است. در زبان عرب، هر چیزی را که همچون بدن و اسرار انسان احتیاج به پوشش و حفاظت داشته باشد، "عوره" می گویند. اگر در روایات، از واژه ی عورت برای زنان استفاده شده است، برگرفته از همین عامل است. نیز به این خاطر این است که زن، اندامی شهوت انگیز دارد و سایر اعضای بدن او همچون شرمگاهش باید پوشیده باشد تا هر گاه در اجتماع حضور پیدا می کند، با رعایت حجاب و عفافش، به انسانیت و اندیشه ی والای او نگریسته شود، نه به اندام او.

این همه سفارش به اصل حجاب، برای این است که زن با رعایت شوون اسلامی و بدون خودآرایی و خودنمایی، و با آرامش به وظایف مادری، همسری و اجتماعی خود بپردازد. در این صورت، هم زنان به وظایف خویش می پردازند؛ و هم مردان با آسودگی و بدون پراکندگی های ذهنی و آلودگی های نگاه، به کار خود مشغول می شوند و از توسعه بهتر و تولید بیشتری برخوردار خواهند بود و مسائل جنسی و عاشقانه را تنها به دایره خانه خواهند نمود.

در روایتی آمده است که روزی حضرت امام علی علیه السلام، سخت اندوهگین وارد منزل شد. حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، دلیل افسردگی اش را جویا شد. حضرت علی (ع) فرمود: رسول خدا صلی الله علیه و آله از چیستی زن از ما پرسیده است. ما نیز پاسخ دادیم: زن، عورت است. رسول خدا از ما پرسید پس در چه شرایطی زن به خدا نزدیک تر است؟ و ما پاسخی برای آن نداشتیم.

فاطمهه زهرا علیها السلام فرمود: به سوی پدرم بازگرد و بگو نزدیک ترین حالت زن نسبت به پروردگارش، هنگامی است که ملازم خانه اش باشد. پس حضرت علی علیه السلامنزد رسول خدا (ص) رفته، سخن فاطمه (ع) را به ایشان عرضه کرد. آن حضرت (ص) فرمود: فاطمه پاره تن من است.

بدیهی است، مراد از ملازمت زن در خانه اش، این نیست که خانه نشین شده، فعالیت اجتماعی نداشته باشد؛ بلکه مراد این است که بدون ضرورت و بدون رعایت شوون اسلامی از خانه خارج نشود و همچون زنان بی بند و بار، وقت و بی وقت، به هر کوی و برزن، سرک نکشد.

حضرت علی علیه السلام فرمود: زن عروسک زیبایی است؛ هر که او را گرفت، به همسری، گرفت باید بپوشاندش.


کلمات کلیدی:

پوشش ، حجاب ، عفاف و حجاب ، پاکدامنی زن ، نماد زیبایی ، عوره ، اندامی شهوت انگیز ، رعایت شوون اسلامی ، خودآرایی خودنمایی ، وظایف  همسری و اجتماعی ، مسائل جنسی ، حضرت امام علی علیه السلام ، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، رسول خدا صلی الله علیه و آله ، فعالیت اجتماعی زنان ، ملازمت زن

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد حسین دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 22:22 http://www.m-h-sahebdel.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید لطفا به وبلاگ بنده سری بزنید و اگر خوشتان آمد مایل به تبادل لینک هستم من رو با نام مدافع ولایت لینک کنید ممنون از محبتتوت

301040 یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 17:42

سلام
متشکر از پیشنهاد شما. البته بنده لینک هیچ ساتی را در وبلاگم تبادل نمی کنم. ولی شما آزاد هستید اگر مایل هستید بنده را لینک فرمایید.
روز بخیر

301040 یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 17:36

سلام
متشکر از پیشنهاد شما. البته بنده لینک هیچ ساتی را در وبلاگم تبادل نمی کنم. ولی شما آزاد هستید اگر مایل هستید بنده را لینک فرمایید.
روز بخیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد