قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

کشف انجیلی در قبرس که رسالت حضرت محمد(ص) را بشارت داده بود

کشف انجیلی در قبرس که رسالت حضرت محمد(ص) را بشارت داده بودhttp://ghafase.blogsky.comانجیلی که رسالت حضرت محمد، پیامبر گرامی اسلام(ص) را بشارت داده بود در قبرس کشف و ضبط شد. در ابتدای این کتاب آمده بود: من بارنابای قبرسی در اواخر سال 48 این کتاب را به عنوان نسخه چهارم از آنچه از عیسی مسیح و روح القدس به نقل از رب العالمین شنیده ام عینا می نویسم.

به گزارش آینده روشن، به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه بوگون ترکیه گزارش داد: پلیس بخش ترک نشین جزیره قبرس در تاریخ 29 ژانویه گذشته طی عملیاتی که در یک پایانه مسافربری اتوبوس انجام داد موفق به کشف و ضبط انجیل بارناباس شد.
در این عملیات یک نسخه انجیل بارناباس در میان لوازم دو تن از شهروندان ترکیه به دست آمد.
کمیسیون ارزیابی و بررسی آثار باستانی بخش ترک نشین جزیره قبرس اعلام کرد: این انجیل متعلق به دو هزار سال پیش بوده و ارزش فعلی آن رقمی بالغ بر دو میلیون لیره ترک معادل بیش از یک و نیم میلیون دلار است.
پلیس بخش ترک‌نشین جزیره قبرس علاوه بر دو شخص مذکور چند تن دیگر را نیز در رابطه با این کتاب بازداشت کرده است. انجیل بارناباس یکی از بحث انگیزترین انجیل‌های جهان مسیحیت است. در این انجیل که بنا به روایتی تنها انجیل نوشته شده در زمان حضرت عیسی(ع) بوده و به «انجیل پنجم» نیز شهرت دارد، آمده است که حضرت مسیح(ع) فرزند خدا نبوده و تنها یک پیامبر است.
گفته می‌شود این انجیل همچنین بعثت حضرت محمد(ص) ، خاتم الانبیا را نیز بشارت داده است.

از سوی دیگر منابع انگلیسی زبان نیز گزارش‌های متنوع و گاه متضادی را درباره این رویداد خبری مخابره کرده‌اند.
بر اسای این گزارش، انجیل مذکور به زبان سریانی روی پوست گوساله نوشته شده است و جلدی طلاکوب دارد. طبق گزارشی که خبرگزاری رویترز ارایه کرده است، متخصصان معتقدند که قدمت این انجیل به دو هزار سال پیش می‌رسد.
«پیتر ویلیامز»، استاد دانشگاه کمبریج در این باره گفته است: این انجیل کم‌تر از یک هزار سال قدمت دارد، اما دیگر متخصصان این نظریه را نمی‌پذیرند و معتقدند که این انجیل دو برابر این زمان قدمت دارد. «جی.اف. کوکلی»، استاد دانشگاه کمبریج نیز درباره قدمت این انجیل نظریات متفاوتی را بیان می‌کند. 

وی معتقد است: نوشتاری که به زبان سریانی در بخشی از این انجیل نوشته شده، گونه‌ای از این زبان است که تا قبل از قرن 15 میلادی وجود نداشته است. از سوی دیگر، طبق عکسی که من دیدم، اگر اشتباه نکنم کلمات به زبان سریانی نوین (modern Syriac) نیز در این نسخه دست‌نویس، نوشته شده بودند؛ زبانی که تا نیمه قرن نوزدهم با آن کتابت نمی‌شده است.
طبق اخبار منابع انگلیسی زبان، پلیس تاکنون 9 نفر را در این‌ مورد دستگیر کرده است.
سریانی از مشتقات زبان آرامی می باشد که در روزگاری زبان غالب بسیاری از نقاط خاورمیانه و آسیای مرکزی بوده است.
بسیاری از کارشناسان زبان تکلم حضرت عیسی(ع) را این زبان دانسته‌اند.
امروز زبان سریانی زبان بخشی از مسیحیان ساکن سوریه و همچنین زبان کلیسای ارتدکس سیریان در هند است.

روزنامه «واکیت» می نویسد: انجیل کتاب مقدس مسیحیان بر خلاف قرآن که بلافاصله پس از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و بدون هرگونه تحریفی نگاشته شده و تا به امروز بدون هرگونه تغییر رسیده، کتابی است که از سوی 9 نویسنده متفاوت نوشته شده و شامل 27 کتاب بوده و به همین دلیل تفاوت ها و تحریف های بسیار زیادی را در بر دارد. 
از سوی دیگر بین مسیحیان در پذیرش کتاب های مذکور نیز اختلاف نظر فراوانی به چشم می خورد. 
در پذیرش انجیل مذکور از سوی مسیحیان آموزه های عزیز پائولوس به جای دیدگاه های حواریون عیسی(ع) موثر بوده است. این دو دیدگاه کاملا با یکدیگر در تضاد قرار دارند. 

پیدا شدن نسخه های واقعی انجیل
این روزنامه می افزاید: هر چند که دیدگاه های حضرت مسیح(ع) از سوی روحانیان مسیحی کاملا طرد و کتمان شده بود، ولی از آنجایی که حقیقت هرگز پنهان نمی ماند در طی سالیان بعد با پیدا شدن نسخه های واقعی انجیل حقایق رفته رفته روشن می شد. 
در میان این نسخه ها انجیلی که متعلق به بارنابا یکی از حواریون مسیح(ع) بود جلب توجه می کرد. نام بارنابا در انجیل در باب امور سفیران ذکر شده است. 
وی همچنین استاد عزیز پائولوس که دوست حواریون بوده نیز می باشد. عزیز پائولوس یا به عبارتی بنیانگذار مسیحیت امروزی پیش از این حدود 14 سال در خدمت بارنابا مشغول کار بوده است. 

به نوشته این روزنامه اولین نسخه ای که ادعا می شد متعلق به بارنابا است در سال 1988 م. با ترجمه از نوشته ای که ادعا می شد متعلق به قرن سیزده و چهارده است، در ترکیه منتشر شد.
این کتاب مسایلی بسیار متفاوت تر از آن چیزی که در انجیل های متداول می گفت در بر داشت. به هر حال رهبران مسیحی از وجود انجیلی از بارنابا سخن گفته‌اند.
روزنامه واکیت می‌افزاید: در سال 1981 م. در غاری واقع در اولودره حکاری ترکیه انجیلی دستنویس پیدا شد و در زوریخ مورد آزمایش کربن قرار گرفت و سن آن حدود دو هزار سال اعلام گردید. 

این کتاب به دست دایره جنگ های ویژه ستاد مشترک ارتش ترکیه افتاد. این کتاب انجیلی دستنویس بود و به زبان اصلی حضرت عیسی(ع) نوشته شده بود.
در ابتدای این کتاب آمده بود: من بارنابای قبرسی در اواخر سال 48 این کتاب را به عنوان نسخه چهارم از آنچه از عیسی مسیح و روح القدس به نقل از رب العالمین شنیده ام عینا می نویسم.
در اینجا نکته جالب این است که وی از وحدانیت خدا، اهمیت عبادت و عدم شرک به خداوند سخن می گوید و از همه مهم تر اینکه وجود آیه ای با این مضمون است: «یک پیامبر خواهد آمد، هرکس به وی اطاعت کند همانند خوشه گندم پربار خواهد شداین آیه اشاره به بعثت ختم نبوت حضرت محمد (ص) دارد.
 
بنابر نوشته این روزنامه ترکی در انتهای این کتاب مکان نگهداری سه نسخه دیگر هم نوشته شده است.
نسخه دوم در سال 2002 م. در سرزمین های اشغالی فلسطین و توسط ویکتوریا رابین نوه اسحاق رابین رییس جمهور سابق رژیم صهیونیستی کشف شد.
گفته می شود در خلال کشف این انجیل، کتیبه 10 فرمان که به دست حضرت هارون نگاشته شده و کتاب زبور که توسط حضرت داوود بر روی پوستی سبز رنگ نوشته شده به دست آمده است.
ویکتوریا رابین با خواندن این انجیل مسلمان می شود ولی بعدها در قدس به طرز مرموزانه ای به قتل می رسد.
نسخه بعدی هم در غار طور در عربستان سعودی کشف می شود.
واتیکان خواهان خرید نسخه پیدا شده در سرزمین های اشغالی فلسطین به مبلغ 350 هزار یورو می شود ولی ویکتوریا رابین راضی نمی شود. 

کاردینال «ماریو» مامور خرید این کتاب پس از خواندن مقدمه کتاب چنین می گوید: اگر حضرت عیسی هم بیاید ما سیستم خود را تغییر نمی دهیم. باید قبل از اینکه این کتاب به دست دیگران بیافتد و افکار آنها را مغشوش کند، آن را به چنگ آوریم.
اما همین کاردینال بعد ها شروع به انتقاد از سیاست های کلیسا می کند و در 18 اکتبر 2006 م. به شکل نامعلومی می میرد.

منبع : www.bfnews.ir

نظرات 1 + ارسال نظر
taha چهارشنبه 16 مهر 1393 ساعت 18:40

واقعا قشنگ بود دستتون درد نکنه....
اگه میشه این مطلب رو به امیل من بفرستید
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد