قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

سید خراسانی نشانه فرج است یا نشانه ظهور؟

سید خراسانی نشانه فرج است یا نشانه ظهور؟آیت الله طبسی بازهم گفتند سید خراسانی جزء نشانه های فرج است نه ظهور (یعنی یک گشایشی در کار شیعیان باز میکند نه اینکه نشانه ظهور باشد) در حالی که روایتی در کتاب غیبت نعمانی داریم که بر اساس این روایت خروج خراسانی در ردیف نشانه های حتمی مثل خروج سفیانی ذکر شده و نشان دهنده این است که خروج خراسانی نه تنها جزء نشانه های ظهور است بلکه جزء نشانه های حتمی می باشد
اما روایتی که گفته اقای طبسی مبنی بر نشانه فرج دانستن خروج سید خراسانی را رد می کند:
...عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ ...إِنَّ قُدَّامَ هَذَا الْأَمْرِ خَمْسَ عَلَامَاتٍ أُولَاهُنَّ النِّدَاءُ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ وَ خُرُوجُ السُّفْیَانِیِّ وَ خُرُوجُ الْخُرَاسَانِیّ ِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّکِیَّةِ وَ خَسْفٌ بِالْبَیْدَاءِ... (الغیبة للنعمانی، ص: 290)
اگر بگویی کارشناسان مرکز مهدویت این روایت را در کتاب غیبت نعمانی ندیده اند باید در تخصص علمی آن ها تردید کرد ولی اگر بگوییم دیده اند و به ان اشاره نکرده اند پس مغالطه کرده اند .هر کدام را که بپذیری زیبنده یک مرکز علمی نیست!
آیت الله طبسی با مثال زدن اظهار نظرهای بزرگانی مثل سید ابن طاووس علامه مجلسی صاحب کتاب عدد الاقویه سعی کردند مستند را شبیه سازی همان اظهار نظرها بدانند اما شما هم دقیقا همان خطای اشکار بزرگانی چون سید ابن طاووس را مرتکب شدید ؟
و ان خطای بزرگ عدم تفکیک بین نشانه های منفصل با نشانه های متصل می باشد هر چه در زمان ان بزرگواران از نشانه ها واقع شده بود همگی از نشانه های منفصل بود نه متصل نشانه منفصل نشانه ایست که ممکن است رخ بدهد ولی مابین ان وظهور حضرت سالهای بلکه قرنها فاصله باشد مثل زوال ملک بنی العباس در مرتبه اول یا ظاهر شدن سید قمی در ایران اما نشانه متصل: نشانه هایی هستند که اگر اولی انها اشکارشوند یکی پس از دیگری مثل دانه های تسبیح واقع خواهند شد و تا زمان ظهور پیوسته ادامه خواهند داشت.

به بیان دیگر: نشانه های متصل نشانه های حتمی و نشانه های وابسطه به ان می باشند البته همراه نشانه های متصل مستقل به بیان دیگر نشانه های متصل دو دسته اند :1- مستقل 2- وابسته
1-وابسته :نشانه های وابسطه به نشانه های حتمی را گویند
2- نشانه های مستقل نشانه هایی که وابستگی خاصی به نشانه های حتمی ندارند وفقط از نشانه های سال ظهورند مثل خسف در شرق و غرب و....
حال اگر ما می گوییم ظهور بسیار نزدیک است به این دلیل است که اولین نشانه متصل در ماه صفر با اغاز اشوب و درگیری در تونس اغاز شد (بهتر است مقاله ورود به حتمیات و توقیت چیست برادر عزیز سید مهدی طباطبائی را مطالعه فرمایید)
منبع: رایجه ظهور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد