قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

شبکه ماهواره ای و گسست خانواده ها

شبکه ماهواره ای و گسست خانواده هاامروز به وضوح مشخص است که عمده برنامه های شبکه‌های فارسی زبان ماهواره ای در راستای تضعیف بنیان‌های خانواده است.شاید در ابتدا این شبکه ها به نوعی مخفیانه اهداف خویش را دنبال می کردند اما امروز بسیاری از شبکه‌های فارسی زبان ماهواره ای صراحتا پیوند های خانوادگی را زیر سئوال می برند و درصدند تا فرهنگ غربی فساد و فحشا و روابط آزاد را در میان جامعه ما نهادینه سازند.
بی احترامی بین اعضای خانواده، شکست حیا و شرم،
بی‌عفتی، ترویج خیانت و تقویت بی وفایی، نمایش زندگی های تجملاتی اشرافی و لوکس گرایی، رونق بازار چشم و هم چشمی، بی‌اعتنایی به فرزندان در خانواده، رواج دروغگویی و تهمت، بی‌احترامی به یکدیگر در خانواده ، مداخله در زندگی دیگران بخصوص همسایگان و تقویت بی ناموسی از اهداف برنامه و سریال های ماهواره ای است . بی غیرتی و بی تفاوتی در مقابل محارم، تبلیغ کارهای خارجی به منظور وابسته کردن بیشتر به بیگانگان، از خود بیگانه کردن مخاطبان و دور کردن از هویت و اصالت تماشاگران، تأکید و توجه به نگهداری حیوانات در خانه از دیگر موضوعات مهمی است که به عنوان آموزه های مورد هدف این شبکه های مخرب در خانواده‌ها است .
طبق آمارهای اعلام شده 90 درصد از برنامه‌های پخش شده در کشورهای آسیایی از میان تولیدات آمریکایی است.عنصر اساسی فیلم‌های نامناسب شبکه‌های ماهواره ای، خشونت، زدودن مذهب، ارتباط نادرست میان زن و مرد و رواج عرفان‌های کاذب و دروغین است. با توجه به اینکه هم اکنون جهان، تشنه مذهب است، عرفان‌های کاذب از سوی رسانه‌های غربی ترویج می‌شود تا نیازهای اصلی بشر به دین و مذهب از طریق ایجاد این عرفان‌ها پاسخ داده شود..خانواده هایی که به سمت ماهواره رفته‌اند، با هدف اطلاع از اخبار یا سرگرمی از آن استفاده می‌کنند.برخی خانواده‌ها در حد افراطی از شبکه‌های ماهواره ای استفاده می‌کنند و متوجه نیستند که مسئولان این شبکه‌ها برای تمامی سنین و حتی کودکان آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند و فرهنگ و نیازهای کودکان آنها را شکل می‌دهند.

شبکه‌های ماهواره ای با محصولات نامناسب خود ارتباط‌های حرام در جامعه اسلامی ایران را حلال جلوه می‌دهند؛ به همین دلیل قبح بسیاری از مسائل در جامعه از میان رفته و شاهد هستیم که حیا در خانواده‌ها رو به نابودی است.برخی از مسائلی که در گذشته بیان کردن آنها در حریم خانواده قبح داشت، هم اکنون تحت تاثیر شبکه‌های ماهواره ای و فرو ریخته شدن پرده‌های حیا به راحتی در خانواده‌ها طرح می‌شود و برخی از مواردی که نباید در حریم خانواده، عادی شود، به یک امر عادی تبدیل شده است؛ به عنوان مثال خانواده‌ها به راحتی این موضوع را می‌پذیرند که فرزند آنها با جنس مخالف خود ارتباط دوستی برقرار کند.
به عنوان مثال اخیرا نیز شبکه من وتو در یکی از مسابقات خود بی بندوباری را بار دیگر آزادی معرفی نمود.در این برنامه یکی از حاضرین سئوالی را از دیگران مبنی بر آب و هوای کشور سوئد پرسید که خانمی در پاسخ گفت:«متاسفانه در ایران 4 فصل را کامل می توان درک کرد، مخصوصا تابستان، که ایران بسیار تابستان خوبی دارد ولی حیف که از گرمای ایران نمی توان لذت برد.»وی درحالی که بانوان ایرانی به راحتی در شمال کشور و در قسمت های مخصوص به خانم ها از فصل تابستان و از دریا لذت می برند مدعی شد:«نه می توان کنار آب رفت و نه می توان از گرما استفاده نمود. به عنوان مثال ما فصل تابستان را به اسپانیا می رویم و در گرمای بالای 38 درجه ازآن لذت می بریم زیرا به راحتی در آنجا می توان در کنار آب رفت و با لباس های خنک و بعضا بدون لباس! از گرما و ساحل دریا بهره ببریم!؟»شایان ذکر است با توجه به اینکه خانم های ایرانی بدون هیچ گونه محدودیتی در سواحل دریای شمال و در قسمت های تعیین شده که مخصوص بانوان
می‌باشد از فصل تابستان خود لذت می برند، مشخص می شود که صحبت های مطرح شده در شبکه من وتو نه تنها تعریفی از آزادی نیست بلکه رواج بی بند وباری و فرهنگ غلط غربی است. این صحبت ها درحالی بین افراد شرکت کننده در این مسابقه رد و بدل شد که شبکه من وتو پیش از این نیز بارها به بهانه های مختلف در خصوص عدم آزادی در ایران سخن گفته است.حال آنکه مردم ایران با تقدیم هزاران شهید و تحمل رنج‌های فراوان با برپایی انقلاب اسلامی به مقابله با بی بندوباری و ابتذال وآزادی به مفهوم غربی پرداختند.
چندی پیش نیزکارشناس شبکه من وتو که سعی دارد آمار طلاق را بسیار بالا نشان دهد، روابط نامشروع قبل از ازدواج را موجب جلوگیری از طلاق می داند. کارشناس شبکه من و تو که سعی دارد با بهانه های مختلف علت ناموفق بودن بسیاری از ازدواج ها را نبود رابطه دوستانه قبل از ازدواج بیان کند، این بار با تکرار جملاتی مانند:« آمار طلاق در جامعه ما بیداد می کند! و طلاق بسیار زیاد شده است!، سعی داشت آمار طلاق در کشورمان را بسیار بالا نشان دهد.وی در جواب سئوال مجری که پرسید: خیلی ها به‌خاطر اینکه در محیط زندگیشان آمار بالای طلاق را می بینند از دواج نمی کنند چه راهکاری برایشان ارائه می دهید؟»، گفت: یک ازدواج همان اندازه که ممکن است ازدواج خوبی باشد به همان اندازه هم ممکن است که منجر به طلاق شود.
بنابراین چند چیز را باید رعایت کرد که خطر طلاق در ازدواج را بسیار کم می کند. یکی از اینها همان آشنایی اولیه و دگر شناسی است که طرفین باید با رابطه قبل از ازدواج آن را به دست آورند و مسئله دیگر هم مسئله کشش جنسی است. چون خیلی ها مشکلشان این است که طرف مقابلشان توانایی و کشش جنسی را ندارد. اگر ما اینها را رعایت کنیم ازدواج‌هایمان می تواند خیلی بهتر باشند.»البته این اولین بار نیست که کارشناس شبکه من و تو علت ازدواج های ناموفق و طلاق ها را نبود رابطه قبل از ازدواج می داندولی نکته ای که قابل توجه است این است که اگر هدف کارشناس این شبکه از اصرار بر روابط قبل از ازدواج فقط به‌خاطر آشنایی طرفین با همدیگر است، پس چرا توصیه نمی کند که جوانان این آشنایی را در دوره نامزدی به‌دست آورند تا هم از راههای غیر اخلاقی و غیر شرعی اقدام نکرده باشند و هم ضمن شناخت کافی از همدیگر از خطرات دوستی ها و روابط نامشروع در امان بمانند؟!
منبع: صراط

نظرات 9 + ارسال نظر
سید باقر افضلی یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 ساعت 10:07

با عرض سلام مجدد خدمت جنابعالی. متشکر از لطفتان شما انسان انتقاد پذیری هستید امید است انشا الله راه رشد و تعالی را به درستی بپیمایید و به غایت قصوای انسانی و حیات طیبه ره یابید با این امید که از بنده رنجیده خاطر نشده باشید .....لطف عالی مزید

علی یکشنبه 24 مهر 1390 ساعت 07:32 http://shahidavini1389.mihanblog.com/post/450

با سلام خدمت شما همسنگر گرامی

به امید موفقیت شما

یا علی

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
خداوند عاقبت همه ی انسان ها را ختم بخیر بفرماید انشاالله.
خداوند خیرتان دهد انشاالله.
فی امان الله

اندیشه 57 شنبه 23 مهر 1390 ساعت 20:48

لینک شدین

اندیشه 57 شنبه 23 مهر 1390 ساعت 20:46

سلام ممنون از حضورتون
با تبادل لینک موافقم وب پرباری دارین
ایام عزت مستدام

quran amidst the images شنبه 23 مهر 1390 ساعت 14:15 http://www.holy-word.blogfa.com/


visit us

سجاد شنبه 23 مهر 1390 ساعت 12:50 http://adeineh.blogfa.com

سلام و عرض ادب
ممنون که به ما سری میزنید و منت میزارید.افتخار دهید و باز زیارتتان کنیم.
ذکر روز شنبه 100 مرتبه یارب العالمین
خواستم عرض ادبی کرده باشم و بگم فراموش نمی شوید.
مواظب خودتون باشید.
علی علی مدد(زائر بارانی)

غروب فتنه88 شنبه 23 مهر 1390 ساعت 11:33

سلام دوست عزیز وبلاگ شما لینک شد لطفا لینک کنید با سپاس

لطفا لینکتان را بنویسید

کربلایی مرتضی شنبه 23 مهر 1390 ساعت 08:38 http://www.kazemayn.blogfa.com

با سلام من کیم که ببخشم خداباید ببخشه
بنده حقیر اصولا ازهیچکس چیزی به دل نمیگیرم حتی اگر بدترین بدهارو درحقم انجام بده شما که کاری نکردین فقط یک انتقاد داشتید ویه حرف درست ومقصر من بودم .
دوست دارم درصورت تمایل همکاری داشته باشیم .ازکلمه خداحافظی استفاده نشود.البته بازم تاکید میکنم درصورت تمایل
حق نگهدارتان
یا علی مدد
مستم مست یه ساغری

ساغریه دلبری

تموم عالم بدونند

منم موسی بن جعفری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد