قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

چرا حجاب بر زنان واجب شده؟

چرا حجاب بر زنان واجب شده؟پرسشى است که عدّه زیادى از برادران و خواهران می ‏کنند، چرا حجاب بر زنان واجب شده؟، آیا این آزادى زن را محدود نمی ‏کند؟ و اساسا عواملى که واداشت تا اسلام قانون حجاب را تشریع کند، چیست؟
پاسخ این سؤال درچند مطلب خلاصه مى‏شود:
اوّل: براى بقاى دوستى زوجین:
علم (روانشناسى) ثابت کرده که زن با حجاب محبّت شوهر و اهتمامش را بیش از دیگران جلب می‏کند، امّا چگونه؟
چون انسان بر دانستن آنچه منعش کرده‏اند کنجکاو می‏شود، و همیشه سعى دارد که زنجیر ممنوعیّت را پاره کرده، و از همه چیز آگاهى یابد و زن با حجاب به محبّت قلبى شوهر نزدیکتر است تا زن بی حجاب، و مردى که زنش بی حجاب است از موى سر انگشتان پا روزانه دهها بار می‏بیند، بدین وسیله زن آن صورت زیبا و دلربایش را براى مرد بطور کلّى از دست می‏دهد، بخلاف زن با حجاب که همیشه با پوشاندن بدنش، محبّت و اشتیاق شوهرش را نسبت به خود جلب مى‏کند.
و به همین علّت می‏بینم که معمولا زن دهاتى به محبّت قلبى شوهر، از زن معمولى شهرى نزدیکتر است.
زن دهاتى و شوهرش را کمک می‏کند، براى زراعت صبحگاهان به مزرعه می‏رود و با یک دنیا تفاهم و عشق، با دستان لطیفش گندم را آرد کرده و نان می‏پزد، سپس کنار قنات به شستشوى لباس و غیره می ‏پردازد، و بالأخرة تمام اعمال و مسئولیّتهائى را که به عهده دارد، با کمال عفّت و با حفظ حجاب انجام می ‏دهد و هنگامى که تاریکى از راه می‏رسد سر حال و شاداب به گوشه کوخ یا خانه کاهگلیش باز مى‏گردد آنگاه شوهر او که سفر خسته‏کننده روز را پشت سر نهاده، او را مانند یک ملکه زیبا و حوریّه با آغوش باز می ‏پذیرد و به وى اظهار عشق و محبّت مى‏کند، و با هم رازیهاى دوست داشتنى و آرزوهاى امیدبخش و نغمه‏هاى لطیف زندگى پیروز بر مشکلات و ناملایمات، هردو در آغوش سعادت و یکدلى به خواب ناز می‏روند.

و لذا یکى از مکروهات دین مبین اسلام، این است که زوجین با حالت عریان به اطاق خواب بروند زیرا در این حالت، در بدن هیچ موضع هوس‏انگیز و دلپذیرى پنهان نخواهد بود، تا غریزه و عشق طرف دیگر را برانگیخته، و به خود جلب کند.

و به همین علّت مى‏بینیم که پدران و نیاکان ما، در ایّام جوانى ازدواج مى‏کردند بدون اینکه کلمه طلاق بر زبانشان جارى شود، سالهاى طولانى و شیرینى را پشت سر مى‏گذاشتند، زیرا در همسران خود که با حجاب کامل بودند جاذبیّت و زیبائى دل‏انگیزى یافته، و همیشه علاقمند به آنان بودند.

گردآور: قفسه
کتاب: نکاتى از شخصیت اسلامى زن

نظرات 3 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 13 مهر 1390 ساعت 20:33 http://bhdarylaskr7.blogfa.com/

سلام وب قشنگی دارین موفق باشید دوست داشتید به ما سر بزنیدبروز هستیم .....بهداری لشکر

حمید رضا عبدی چهارشنبه 13 مهر 1390 ساعت 20:26 http://khomein-e-man.blogfa.com

سلام و ممنون از مطالب بسیار زیبایتان

آسمان چهارشنبه 13 مهر 1390 ساعت 18:11 http://barayemadaram.mihanblog.com

سلام دوست گلم
مطلبت عالی بود
ممنونم از حضورت وکامنت زیبایت.................

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد