قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

آدامس بجوید، باهوش شوید

آدامس بجوید، باهوش شوید اگر بعد از بازگشتن از تعطیلات متوجه شدید در انجام کارهای خود اندکی کند شده‌اید و نام‌ها را به خاطر نمی‌آورید، تعجب نکنید زیرا رفتن به تعطیلات به‌خصوص در فصل تابستان به‌شدت میزان بهره هوشی را کاهش می‌دهد.
محققان متوجه شدند رفتن به تعطیلات تابستان می‌تواند تا ۱۰ نمره بهره هوشی (IQ) یک فرد را کاهش دهد. استرس سفر باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول در بدن می‌شود که تاثیر زیادی در قدرت حافظه، تمرکز و بهره هوشی دارد. از سوی دیگر آفتاب گرفتن باعث می‌شود قسمتی از مغز که مسئولیت پردازش اطلاعات را دارد به میزان بسیار کمی کوچک شود.
نداشتن فعالیت بدنی کافی در دوره تعطیلات سبب می‌شود اکسیژن کمتری به مغز برسد که این موضوع به همراه گرما و کاهش میزان آب بدن می‌تواند حجم سلول‌های مغزی را تا ۱۵ درصد کم کند. اگر این تعطیلات به‌مدت ۲ هفته ادامه پیدا کند میزان IQ شما به کمترین میزان ممکن می‌رسد و بهره هوشیتان تا ۲۰ نمره کاهش پیدا می‌کند. برای پیشگیری از این عوارض بهتر است هر روز حداقل ۱۰ دقیقه با انجام بازی‌های فکری مانند شطرنج مغز خود را تمرین دهید. به‌طور مرتب آب بنوشید و حتما قدم زدن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
یکی دیگر از بهترین توصیه‌ها برای این دوره جویدن آدامس است. آدامس جویدن میزان هوشیاری و جریان خون به سمت مغز را افزایش می‌دهد. منبع: وبگردی 20و30

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد