قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

آشنایی اجمالی با کتاب ارزشمند اصول کافی+ دانلود کامل مجموعه

http://www.alvershop.com/imشآشنایی اجمالی با کتاب ارزشمند اصول کافی+دانلود کامل مجموعهages/DownloadPics/book/osulkafi.jpgمؤلف: این کتاب  اثر گرانسنگ ابو جعفر، محمد بن یعقوب کلینى رازى، از برجسته ترین علماى شیعه در آغاز قرن چهارم هجرى است.
جایگاه و قدمت آن: کتاب کافى از قدیمى‏ترین و معتبرترین کتاب‏هاى روایى شیعه مى‏باشد که در عصر غیبت صغرى نگاشته شده است؛ و در طول بیش از هزار سال پیوسته مورد توجه و عنایت خاص علما و فقهاى شیعه قرار داشته و بزرگان شیعه در منابع مهم روایى و تألیفات ارزشمند خود به آن استناد نموده‏اند.
محتوا: این کتاب شامل روایات پیامبر و اهل بیت آن حضرت (علیهم السلام) است که در آن به علوم و معارف اسلامى به بهترین شکل، اشاره شده و با ترتیبى زیبا ارائه شده است.
ویژگی ها: ‏1 -  از ویژگی هاى مهم این کتاب، هم عصر بودن مؤلف آن با سفراى امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشریف و دسترسى داشتن وى به آنها است. خصوصا که سفراى آن حضرت در شهر بغداد بودند و کلینى نیز در آن شهر بوده و سال وفات وى مصادف با سال وفات آخرین سفیر امام عصر (ارواحنا له الفدا) على بن محمد سمرى بوده است.
2 - مؤلف در این کتاب مقید به ذکر کل سند تا امام معصوم علیه السلام است و این خود ارزش و اعتبار خاصى را به روایات کتاب مى‏دهد.
3 - در این کتاب روایات به ترتیب اعتبار آورده شده‏اند و روایات اول هر باب از جهت سند و اعتبار از درجه بالاترى برخوردارند.
4 - این کتاب شامل تمام علوم و معارف اسلامى است که از اهل بیت علیهم السلام روایت شده و به دست مؤلف آن رسیده و شامل اکثر مباحث عقیدتى و فقهى است.
تعداد روایات: کتاب کافى شامل بیش از 16 هزار روایت است که این تعداد روایت از تمام روایات صحاح سته نیز بیشتر است.
برای دانلود مجموعه این کتاب می توانید در قسمت بالایی وبلاگ در قسمت کتابخانه این مجموعه را دانلود نماید.

نظرات 5 + ارسال نظر
سرباز آبی دوشنبه 21 شهریور 1390 ساعت 12:57 http://www.esteghlal24.blogfa.com

لینکت کردم موفق باشی

پریسا یکشنبه 20 شهریور 1390 ساعت 10:59 http://mideh.blogfa.com

آره من با تبادل لینک موافقم منو با درآرزوی... بلینک

انوارالهی یکشنبه 20 شهریور 1390 ساعت 01:09 http://Anvareelahi.blogfa.com/

سلام
به پاس سیادت وحضورتان میخواهم کتابی مفیدوبارزش درشان ومنزلت اهلبیت علیهم السلام وسادات بزرگواربه شمامعرفی کنم اگه امکان داردوصلاح میدانیدجهت ترویج اندیشه های غدیرومعرفی اهل بیت رسول الله کتاب رادروبتان معرفی کنیدوبدوستان مخصوصاسادات جلیل القدرمعرفی بفرمائید:
معرفی کتاب وفهرست آن
انوار الهی (شان و منزلت سادات )
تالیف : سیدعلی حسین درخشان (موسوی سیدصالح )
تعداد صفحه 456 , قطع وزیری , جلد اعلا , دارای منابع و مصادر .
ناشر مرکز فرهنگی انتشارات شبرـ تلفن 02177523082
فصل اول : شجره طیبه.
فصل دوم : امیرالمومنین علیه السلام
فصل سوم : فاطمه (س ) محبوبه الهی
فصل چهارم : اهل بیت پیامبر علیهم السلام
فصل پنجم : سادات شهدای زمین و آسمان
معنای واژه « سید » , معنای آل محمد علیهم السلام , تداوم سبب و نسب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم تا روز قیامت , جایگاه و منزلت سادات در روایات اهل سنت و شیعه , محبت و نیکی به سادات , چهل حدیث در ثواب محبت به سادات , هجرت امام زادگان علیهم السلام به ایران , نتایج هجرت سادات در جهان , شرح زندگی امامزاده سیدصالح علیه السلام , گم شدن شجره نامه بعضی از سادات , ده ها حدیث و روایت از شیعه و سنی در فضایل سادات , علم انساب .......حسن ختام (سادات و صیانت از حریم سیادت)
دراین کتاب می خوانیم:
پیامبراکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند:ای علی!من وتوازدونورکه زیرعرش معلق بودندخلق شدیم.آن دونور دو هزارسال قبل ازخلقت مخلوق هامشغول تقدیس خداوند بودند.
سپس خداوندازآن دونور،دونطفۀ سفیددرهم پیچیده خلق کرد.بعدآن دونطفه رادرصلب های بزرگوارابه رحم های پاکیزه وپاک منتقل کرد.سپس نصف آن رادرصلب عبدالله ونصف دیگررادرصلب ابوطالب قرارداد.پس جزیی منم وجزیی تو.واین قول خداوندعزوجل است که می فرمایند:« وَهُوَ الَّذِی خَلَقَ مِنَ الْمَاء بَشَرًا فَجَعَلَهُ نَسَبًا وَصِهْرًا وَکَانَ رَبُّکَ قَدِیرًا؛و اوست کسى که از آب بشرى آفرید و او را [داراى خویشاوندى] نسبى و دامادى قرار داد و پروردگار تو همواره تواناست* صص66و67
تشریف بیاریدخوشحالم میشم موفق باشید

[ بدون نام ] یکشنبه 20 شهریور 1390 ساعت 01:07

بله خیلی بسختی بالامیادطوری که کابرحوصلش سرمیره راستی اگه من بخوام ازبلاگفاهجرت کنم اونجابایدچطوروبوم ایجادکنم

مریم یکشنبه 20 شهریور 1390 ساعت 01:02 http://goldenroz.blogfa.com

سلام عسلم عکس از خودم نذاشتم اما من قشنگتر از اون عکسام باور کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد