قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

داستان اولین منبر رسول خدا صلى الله علیه وآله

داستان اولین منبر رسول خدا صلى الله علیه وآلههنگامى که رسول خدا صلى الله علیه وآله با یاران اندک به مدینه مهاجرت نمودند، در آغاز چون مسلمانان ، کم ، بودند، پیامبر صلى الله علیه وآله هنگام سخنرانى ، بر ستون مسجد (که ستونى از نخل خرما بود تکیه مى داد، و به ارشاد مردم مى پرداخت ، ولى وقتى که جمعیت مسلمین ، بسیار شدند، به دستور  پیامبر صلى الله علیه وآله براى اولین بازار پله هاى آن منبر بالا رفت . در این هنگام ، فریاد ناله از تنه درخت خرما (که ستون مسجد و تکیه قبلى پیامبر صلى الله علیه وآله بود) بلند شد، همانند ناله شترى که از بچه خود جدا شده ، آه ناله مى کرد که همه حاضران آن ناله را شنیدند، و این ناله به خاطر فراق بود که پیامبرصلى الله علیه وآله دیگر هنگام سخن گفتن به آن تکیه نمى داد.
عجیب اینکه : پیامبر صلى الله علیه وآله هنگامى که بالاى منبر رفت ، سه بار گفت : آمین . روشن است که کلمه آمین (خدایا به استجابت برسان ) در پایان دعا یا نفرین ، گفته مى شود، و در اینجا این سؤ ال در ذهن حاضران آمد که چرا پیامبر صلى الله علیه وآله آمین وقتى بالاى منبر رفت ، از جبرئیل سه نفرین شنید که دیگران این صدا را نمى شنیدند).
پیامبر صلى الله علیه وآله شنید که جبرئیل مى گوید: خدایا لعنت کن (یعنى رحمت را دور کن ) بر عایق والدین (کسى که پدر و مادرش را ناراضى مى کند) فرمود: آمین ، سپس شنید، جبرئیل عرض کرد: خدایا لعنت کن بر کسى که ماه مبارک رمضان بر او بگذرد و او را از رحمت و آمرزش الهى محروم گردد.
پیامبر صلى الله علیه وآله فرمود: آمین .
از آن پس ، شنید جبرئیل گفت : خدایا لعنت کن کسى را که نام تو (رسول خدا) را بشنود و صلوات نفرستد، پیامبر صلى الله علیه وآله گفت آمین.
نظرات 1 + ارسال نظر
رها چهارشنبه 16 شهریور 1390 ساعت 10:55 http://amouzehaye-iliya.blogfa.com

عصاره تعلیمات استاد ایلیا میم «تسلیم الهیست» و مراحل هفتگانه تعلیمی بر همین اساس پی ریزی شده است
9برخورداری از روح خدا (مسح شدگی) و زنده پرستی و باطن گرایی، از شاخص ترین وجوه تعلیمی ایلیاست.
www.oloomebateni.org
www.oloomebateni.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد