قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

روز عبادت و اعمال نیک

امام صادق علیه السلام فرمود: شایسته است که شما (شیعیان در روز عید سعید غدیر) با نیکی نمودن و روزه و نماز و صله ی رحم و رفتن به دیدار برادران دینی خود ، به درگاه خدای تعالی تقرب جوید،همانا پیامبران الهی نیز آن گاه که جانشین و وصی خود را به مردم معرفی می کردند کارهای نیک ذکر شده را به جا می آورند و دیگران را نیز به انجام آن ها سفارش می نمودند.

تشبه زیبا
ابو علی سینا در مورد امیر مومنان علیه السلام می گوید: او در میان خلق چنان بود که معقول در میان محسوس.

 نشانه ی درغگو
رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم فرمود: روز غدیر خم برترین عید امت من است  و آن ،روزی است که خدای متعال به من فرمان داد ه است تا برادرم علی بن ابی طالب علیه السلام را برای امتم به عنوان (امام و)پرچم هدایت منصوب کنم تا در دین خود به وسیله ی او هدایت شوند ....آن گاه فرمود:....ای مردم! کسی که علی را دوست بدارد ،من هم او دوست دارم و هر که با علی را دشمنی ورزد من با او دشمنم ،دروغ می گوید کسی که فکر می گوید مرا دوست دارد در حالی که با علی دشمن است.

  مناجات علی علیه السلام
در مناجات آن حضرت آمده است :
«الهی کفی بی عزا ان اکون لک عبدا و کفی بی فخرا ان تکون لی  ربا انت کما احب فاجعلنی کما تحب»
پروردگارا مرا این عزت بس که بنده ی تو باشم و این افتخار بس که پروردگارم تو باشی .تو آنچانی که من دوست دارم مرا هم چنان که تو دوست داری قرار ده.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد