قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

چرا در بین ١٢٤ هزار پیامبر و ١٤ معصوم تنها یک نفر زن است؟

این طور نیست که فقط یک زن معصومه داشته باشیم آن هم وجود زهرای مرضیه ‏سلام اللّه علیها باشد. ما دلیلی بر عدم عصمت بعضی از زن‌های دیگر نظیر «حضرت زینب کبری» و «‏حضرت فاطمه معصومه» سلام اللّه علیهما نداریم. اما این‌که ١٢٤ هزار پیامبر همه مرد ‏هستند برای این است که نبوّت و رسالت، کارهای اجرایی دارد و خصوصیات بدنی و ‏جسمی مردها به گونه‌ای است که کارهای اجرایی وظیفه مردهاست.
از طرف دیگر ‏پشتوانه نبوت و رسالت، مقام ولایت است. کمال انسان در آن است که بشود ولی اللّه ‏و این مقام اختصاصی به مرد یا زن ندارد. زنان بزرگی نظیر آسیه، مریم، حضرت زهرا، ‏زینب کبری و حضرت معصومه در عالم بوده‌اند و این‌ها هرکدام با حفظ مرتبه و درجه ‏خاص خود می‌توانند به ولایت رسیده باشند.نبوت و رسالت امر اجرایی است، این‌که ‏زنی پیامبر نشده است برای این است که زن باید با همه افراد جامعه تماس بگیرد، در ‏جنگ و صلح فرماندهی جنگ را به عهده بگیرد.
 
ادامه مطلب ...

خاطراتی از مراودات آیت‌الله خامنه‌ای و استاد شهریار

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طبق اظهارات خود و با توجه به ذوق ادبی‌شان، از اوائل جوانی و دوران تحصیل در مشهد مقدس با آثار مرحوم استاد حکیم شهریار آشنایی داشته‌اند. نخست این‌که شهریار در سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۴ که دوران تبعید خود را در خراسان سپری می‌کردند، با أجلّه‌ی شاعران خراسان مانند مرحوم نوید، محمود فرخ، گلشن آزادی و غیره معاشر بودند.
از همین جهت است که مراودات آیت‌الله خامنه‌ای با أعاظم شعرای مشهد که خود از مداومان انجمن‌های شاخص ادبی مشهد بودند، مزید بر آشنایی ایشان با احوال و آثار شهریار می‌شد. یک بار معظم‌له در دوران ریاست‌جمهوری فرمودند که حین فراغت از دراسات و مباحثات، گاه کنار حوض مدرسه‌ی علمیه‌ی مشهد اشعاری از شهریار را (مخصوصاً «علی ای همای رحمت» را نام بردند) با خود زمزمه می‌کرده‌اند و حتی یادم است که فرمودند معمولاً آن غزل را در دستگاه همایون ترنم می‌کرده‌اند.
 
ادامه مطلب ...

اطلاعیه

حاج شیخ مهدی دانشمندبه مناسب سالروز شهادت حضرت جواد الائمه (ع) مراسم سخنرانی و مداحی به مدت 5 شب بزگزار میشود.


سخنران: حاج شیخ مهدی دانشمند
با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت
زمان: 9 الی 13 مهر ماه (5 شب)
ساعت برگزاری مراسم: 9 شب
مکان: حسینیه عاشقان ثارالله اهواز
بانی: موسسه خیریه حضرت جوادالائمه

نکاتی جالب برای جذابیت در مکالمات تلفنی

پیغامگیر خوبی باشید:
اگر کسی پیغام میگذارد اول یادداشت کنید تا فراموش نکنید و متن نوشته شده را با کسی که پیغام گذاشته چک کنید تا مبادا پیغام را اشتباه بگوئید.
وقت‌شناس باشید:
اگر با کسی تماس میگیرید و جواب نمیدهد چندین بار با او پشت سر هم تماس نگیرید چون بعد از به و جود آمدن شرایط مناسب برای صحبت کردن با دیدن شماره شما حتماً با شما تماس میگیرد و مواظب باشید دیر وقت و یا شبها تماس با فراد غریبه نگیرید.
همیشه بگوئید که هستید:

بعضیها انتظار دارند زمانیکه با ما تماس میگیرند ما فوراً آنها رابشناسیم همیشه بعد از سلام کردن خودتان را معرفی کنید، اگر تماس شما کاریست باید بعد از سلام کردن سمت کاری و خلاصه صحبتتان را هم بگوئید.


 

ادامه مطلب ...