قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

از آمار تورم و اشتغال تا آمار نمازخوانی جوانان

سید "محمود خسروشاهی" مدیر مرکز بررسی‌های اسلامی قم با ارسال مطلبی برای ما نوشت: چندی قبل خبری به این مضمون که "به صراحت می‌توان گفت نیمی از جوانان نماز نمی‌خوانند" در خبرگزاری‌ های معتبر کشور منتشر شد.

گوینده این خبر، رئیس ستاد اقامه نماز کشور بود و مخاطبان آن اعضای هیأت علمی و ستاد اجرایی همایش علمی ـ پژوهشیِ تجلی نماز در فرهنگ رضوی!
ابتدا گمان کردم که این خبر دقیق نباشد و تا چند روز  منتظر بودم به نوعی تکذیب شود اما نشد. بعد از آن، گمان کردم موجی در کشور به راه می‌افتد و مذهبیون و حوزه‌های علمیه به تکاپو می‌افتند که "چرا چنین؟" ولی باز هم خبری نشد و اشتباه می‌کردم.


  

 
بعد از آن، گمان کردم که نماینده‌های محترم مجلس اعتراض خواهند کرد که این آمار از کجا آمده است و مسئولین را به مجلس فرامی‌خوانند و برای این خبر توضیح می‌خواهند اما باز هم اشتباه می‌کردم.

دقت کنید: حجة الاسلام و المسلمین قرائتی، به عنوان مسئول ستاد اقامه نماز کشور چنین ادعای بزرگی را مطرح کرده‌اند و هیچ کس احساس نگرانی نکرده است.

هر چه در اینترنت جستجو کردم دیدم جز نقل و کپی خبر در سایت‌های داخلی و انتشار آن در سایت‌ها و رسانه‌های وهابیون! نقدی پیرامون آن وجود ندارد. به همین دلیل چند سؤال برایم پیش آمد:

اول: آیا آقای قرائتی آمار دقیقی در اختیار دارند؟ آیا ایشان به اعلام علنی این خبر مجاز بوده‌اند؟ آیا این طور  اخبار در دسته‌بندی اخبار خیلی محرمانه قرار نمی‌گیرد؟ آیا بیان این مسأله خلاف مصلحت ملی نیست؟ آیا این خبر  بدترین ضد تبلیغ علیه ایران شیعی نیست؟ آیا ایشان حق داشته‌اند در ماه مبارک رمضان و بعد از برگزاری باشکوه مراسم شب قدر در سراسر ایران ـ از جمله حضور گسترده و فوق تصور زائران در مشهدالرضا ـ این طور باعث شادی مخالفین شیعه شوند؟

دوم: در حالی که برای آمار تورم و اشتغال ده‌ها نماینده محترم طبق وظیفه پیگیر صحت و سقم آن می‌شوند، آیا آمار بی‌نمازی جوانان برای این بزرگواران و کمیسیون فرهنگی مجلس هیچ دغدغه‌ای ایجاد نکرده است؟ واقعا درصد بی‌نمازی باید به چه اندازه‌ای برسد تا کمیته بحران تشکیل شود؟

سوم: خوب است حضرت آقای قرائتی که خود مسئول ستاد هستند و بیش از سی سال در رسانه ملی اجرای یکی از برنامه‌های پرطرفدار مذهبی را برعهده دارند، بفرمایند که: "چرا این فاجعه رخ داده است؟"،  "چه ارگان‌هایی در این امر مقصر هستند؟"، "ستاد اقامه نماز برای ترویج نماز چه طرح‌ها و برنامه‌هایی را به صدا و سیما ارائه داده است و رسانه ملی چه مقدار از آن را اجرا کرده است؟"، "با بخش نمایش و سریال صدا و سیما چقدر تعامل داشته‌اند؟"، "برای ترویج نمازخوانی تا چه اندازه مطالب جذاب را برای روزنامه‌ها و سایت‌های غیر مذهبی ارسال کرده‌اند؟"، "تعاملشان با آموزش و پرورش و وزارت علوم و سازمان تبلیغات و غیره چگونه بوده است؟". اصلا ایشان که به طور شفاف بیان می‌دارند "نسل جوان مملکت دچار بی‌نمازی شده است"، چرا به طور شفاف مقصرین و سهل‌انگاران را به مردم معرفی نمی‌کنند؟ آیا واقعا مقصرین و افرادی که در این فاجعه (اگر راست باشد) مستقیم یا غیر مستقیم نقش داشته‌اند نباید به دادگاه معرفی شوند؟ نباید مؤخذه شوند؟

تا حال فکر کرده‌اید جوان بی‌نماز تا چه حد  به مسایل دیگر شرعی و اخلاقی پایبند خواهد بود؟ اینها قرار است پدران و مادران فردای این مملکت باشند... آیا هیچ کس نگران نیست؟ اصلا جای نگرانی دارد؟

چه بسا که آقایان بگویند باید نیمه پر لیوان را ببینیم!! و بگوییم مفهوم این خبر یعنی نیمی از جوانان مملکت نماز می‌خوانند (انشاء الله)!! پس جای نگرانی نیست و بهتر است برویم سراغ مباحث روزمره سکه و دلار و...؛ بهتر نیست؟! هست؟!


به گزارش شیعه آنلاین

نظرات 1 + ارسال نظر
جکی چان چهارشنبه 6 شهریور 1392 ساعت 13:35 http://www.jakichan.mihanblog.com

فروش آرشیو کامل فیلم های جکی چان در :

www.jakichan.mihanblog.com

بهترین فیلم های کمدی-رزمی در دنیا

دوبله به فارسی

هر DVD فقط 2000 تومان

آرشیو کامل 15 عدد DVD فقط 22000 تومان

------------------------------------------------

فروش نرم‏افزار کامنت‏گذار کاملا اتوماتیک نیوکامنت

ارسال کامنت اتوماتیک با سرعت بالا

برای وبلاگ های : بلاگفا - بلاگ‏اسکای - لوکس بلاگ
4 بلاگ دیگر به زودی افزوده خواهد شد

ارسال کامنت آزمایشی رایگان

در : www.newcom1.tk

شماره تماس : 09372201600

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد