شایسته است خلاصه گزارش جنگ خندق را از مغازى واقدى و ابن اسحاق بیان کنیم . آن دو چنین گفته اند: عمرو بن عبدود که در جنگ بدر همراه قریش شرکت کرده و زخمى شده بود و او از مـعـرکـه بـیـرون کـشـیـده بودند، در جنگ احد شرکت نکرد. او در جنگ خندق شرکت و در حـالى کـه شـمـشـیـر خـود کـشـیده و به خود نشان زده بود و به دلبرى و نیروى خود مى بـالیـد، بـیـرون آمـد.
ضـرار بـن خـطـاب فـهـرى و عـکـرمـه بـن ابـى جهل و هبیره بن ابى وهب و نوفل بن عبدالله بن مغیره که همگى از خاندان مخزوم بودند، او را هـمـراهـى مـى کردند. آنان سوار بر اسبهاى خویش بر کنار خندق به این سو و آن سو حـرکـت مـى کـردنـد. ادامه مطلب ...
دانلود کتاب یکصد موضوع پانصد داستان با حجم 442 KB برای موبایل
این کتاب شامل یکصد موضوع مثل صبر ،توکل، رضا، و.......میباشد
که در هر موضوع داستان های واقعی مربوط به دوران ائمه .....
عبدالله بن سنان می گوید : از امام صادق ( ع ) درباره حوض کوثر سوال کردم ، حضرت فرمودند :
این حوض ( اگر بخواهی با مقیاس دنیایی بپیمایی ) طولش بین " بصری " و " صنعا " است.آیا میل داری که آن را ببینی ؟ عرض کردم : چرا ، قربانت گردم فرمود : دستم را بگیر و با هم به پش شهر ( مدینه ) برویم سپس با پایشان بر زمین ضربه زدند و ناگهان نهری که جریان داشت و ساحلش غیر قابل درک بود ، مشاهده کردم ، در جایی که ایستاده بودم شبیه جزیره بود ، من و حضرتش بر آن ایستاده بودیم و به نهر که از یک طرفش آبی سفید به سفیدی برف و از جانب دیگرش شیری به سفیدی برف و در وسط نهر شرابی سرختر از یاقوت ، نظاره می کردم و ( براستی ) چیزی بهتر و زیباتر از این شراب که در بین شیر و آب جریان داشت ندیدم ، به حضرت عرض کردم : فدایت شوم اینها از کجا خارج می شوند ( سرچشمه این نهرها کجاست ) ؟ و در کجا جاری می شوند ؟ فرمود : این چشمه هایی که خداوند نامشان را درکتابش برده است در بهشت است .چشمه ای از آب و چشمه ای از شیر و چشمه ای از شراب در این نهر جاری است و سواحلی رامشاهده کردم ، بر آنها درختانی است که در آنها حورالعین مستقر است و چیزی زیباتر از آنها نیافتم در حالی که در دستهایشان ظروفی بود که به زیبایی آنها در دنیا ندیده بودم .
الله نام اصلی خداوند است.آیا میدانید که آرامی ها که از اقوام باستانی بودند خداوند را Elaw یا Ilah می نامیدند.
پاسخ بسیار ساده است: "Elaw"، یا "ilah" در هر دو زبان آرامی و عربی از کلمه "الله" مشتق شده است.
"بگو: خدا یکتاست خدای که ازهمه بینیاز است وهمه به او نیازمنداند که نه زاده شده و نه زایده میشود
(( النار )) : و قالوا لن تمسنا النار الا ایاما معدوده ( بقره 8. ) و ( یهود گفتند : آتش جهنم جز روزهای معدودی به ما نخواهد رسید .
(( اشد العذاب )) : و یوم القیامه یردون الی اشد العذاب و ما الله بغافل عما تعملون . ( بقره ، 85 ) و در روز قیامت ( قوم فرعون ) به شدیدترین عذاب گرفتار خواهند شد و خداوند از آنچه می کنید ، غافل نیست .
(( عذاب مهین )) : و للکافرین عذاب مهین . ( بقره ، 9. ) و برای کافرین عذاب خوار کننده ای فراهم شده است .
(( عذاب الیم )) : و للکافرین عذاب الیم ( بقره ، 1.4 ) و برای کافران عذاب دردناکی فراهم شده است .
(( عذاب عظیم )) : و لهم فی الاخره عذاب عظیم . ( بقره ، 114 ) و برای آنها ( کافران ) عذاب بزرگی فراهم شده است .