قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

نظر مراجع درباره کاشت ناخن مصنوعی

برای عده ای از بانوان که در کاشتن ناخن تردید دارند، سوالاتی نظیر صحیح بودن غسل و وضو و هم چنین صحت انجام این عمل از نظر فقهی وجود دارد.
در زیر، نظر 5 تن از مراجع عظام تقلید در این باره را بخوانید.آیت الله خامنه ای
سوال: 1- کاشت ناخن مصنوعى براى بانوان چه حکمى دارد؟
2-اگر کسى ناخن مصنوعى بکارد، براى وضو و غسلش چه باید بکند؟

ادامه مطلب ...

درباره امنیت تلفن‌های همراه بیشتر بدانید

اگر بدافزاری به‌ صورت مخفیانه در تلفن همراه یا تبلت شما نفوذ کند، می‌تواند نسبت به نصب نرم‌افزارهای تبلیغاتی و ارسال پیام‌های کوتاه ناخواسته که هزینه‌های بسیاری را نیز برای شما همراه دارند، اقدام کند. همچنین این بدافزارها می‌توانند در ایمیل‌ها، متون و گشت‌و‌گذارهای وب شما نیز جاسوسی کنند.
ویروس‌، کرم، تروجان و دیگر بدافزارها از جمله خطراتی است که در کمین رایانه کاربران نشسته و با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی آنها را آلوده می‌کند. شاید تا چهار یا پنج سال پیش کمتر کسی به این آلودگی‌ها اهمیت می‌داد، اما امروزه افزایش دانش عمومی استفاده از تجهیزات رایانه‌ای و رواج فعالیت‌های مختلفی همچون پرداخت‌های آنلاین موجب شده است تا کاربران مبتدی نیز به اهمیت این موضوع پی ببرند و برای جلوگیری از آلودگی رایانه خود به این بدافزارها، از نرم‌افزارهای مختلفی کمک بگیرند.

متاسفانه با وجود درک حفظ امنیت در رایانه‌ها، به این موضوع در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها توجهی نمی‌شود. تا یک یا دو سال پیش می‌توانستیم از این مساله صرف‌نظر کنیم و بگوییم تعداد بدافزارهای مخرب برای تلفن‌های همراه آن‌قدر کم است که توجه به آن چندان ضروری به نظر نمی‌رسد؛ اما امروزه گسترش نفوذ این دستگاه‌های هوشمند میان کاربران و تنوع سیستم‌های عامل‌ ایجاد شده برای آنها موجب شده است تا هکرها و افراد خرابکار، تلفن‌های همراه و تبلت‌ها را در اولویت‌های خود برای اقدامات خرابکارانه قرار دهند.  ادامه مطلب ...

برای خرید الکترونیک امن این نرم افزار را نصب کنید

BitDefender Internet Security 2013 یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای امنیتی برای بانکداری الکترونیکی و خرید الکترونیک امن، امنیت آنلاین برای کودکان و نوجوانان، حفاظت از حریم خصوصی در شبکه های اجتماعی و … می باشد.

کاربران زیادی در سطح جهان وجود دارند که در هنگام گردش در اینترنت دچار مشکل شده و اصطلاحاً در دام سایت های پراکنده کننده انواع ویروس ها، کرم ها و … قرار گرفته که برای حل مشکل فوق این دسته از کاربران نیاز به نرم افزاری هایی جهت بالا بردن امنیت سیستم در حین وبگردی داشته که اینگونه نرم افزار ها در هنگام وبگردی کاربران کلیه درگاه های ورودی و خروجی کامپیوتر کاربر را تحت نظر داشته و ارتباط اینترنتی امنی را برای کاربران فراهم می سازند.


یکی از نرم افزار هایی که امنیت لازم را در حین ارتباط با اینترنت برای کاربران فراهم می سازد نرم افزار قدرتمند BitDefender Internet Security می باشد این نرم افزار با جدیدترین تکنولوژی های روز به مبارزه با ویروس ها، هکر ها، اسپم ها و … رفته و دیواری محکم جهت جلوگیری از ورود ویروس ها، هکر ها، اسپم ها و … ایجاد می نماید. در واقع این نرم افزار یک آنتی ویروس، ضد اسپم، ضد فیشینگ، دیوار آتش، کنترل والدین و … است که امنیت ارتباط شما با اینترنت را سبب می شود. 
ادامه مطلب ...

دانلود با امنیت ترین مرورگر دنیا

از چهارچوب مشابه دیگر مرورگر ها بهره برده است. بویژه در استفاده از تکنیک تهیه لیست سیاه از سایت های مخرب و روش گشت وب سایت ها در پشت لایه های امنیتی از جمله درون "جعبه شنی” و مرور ناشناس اینترنت.
گوگل با ارائه گوگل کروم وارد بازار مرورگرهای وب شده است که هنوز انحصار آن در دست مایکروسافت اینترنت اکسپلورر می باشد.
اما آیا این تفاوت های امنیتی کروم باعث می شود این مرورگر در جلوه کاربران متمایز ظاهر شود؟ گوگل کروم از قابلیتی معرفی شده در Internet Explorer 9 بهره می برد با نام مرور نا شناس (Incognito) که اجازه میدهد کاربر در این وضعیت با مرور وب سایت ها هیچ رد پایی از خود بر جای نگذارد حتی فایل های کوکی فقط تا هنگام باز بودن پنجره جست و جو در سیستم زنده خواهند بود.
همچنین در لایه بعدی امنیتی گوگل تصمیم گرفته است که از ترجمه صفحات در جعبه شنی (sand box rendering) استفاده کند. این جعبه شنی در واقع به مفهوم ساده به معنی آن است که هنگامیکه یک مهاجم سعی می کند به درون مرورگر نفوذ کند و بتواند از طریق آن به فایل های سیستمی و ریجستری دسترسی پیدا کند، مرورگر در وضعیت جعبه شنی کار را برای مهاجم سخت تر می کند زیرا وی میبایست اکنون راهی نیز برای دور زدن جعبه شنی فراهم کند.  ادامه مطلب ...

فروش آزادانه سلاح در سوریه

جدید ترین تصویری که طی یکی دو روز گذشته در فضای مجازی جهان عرب به طور گسترده منتشر شده و چهره دیگری از خشونت طلبی این تروریست ها را نشان می دهد، فروش انواع کلت و سلاح توسط یک کودک سوریه است.
این کودک حدودا 10 ساله که اکنون باید در مدرسه در حال درس خواندن و یا بازی کردن و گذراندن تعطیلات تابستانی خود باشد، در مرکز یکی از شهرهای شمال سوریه به طور آزادانه در حال فروش سلاح است