X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

کتاب 100 پرسش و پاسخ درباره دجّال

این کتاب از جامع‌ترین کتاب‌ها درباره دجال و رخدادهای آخرالزمان است که به صورت یکصد پرسش و پاسخ تدوین شده است. این کتاب توسط واحد ترجمه موسسه فرهنگی موعود عصر(عج) ترجمه شده و عنوان اصلی کتاب مائه سوال حول الدجال است.
در روی جلد این کتاب آمده است: عنصر نامطلوبی در آخر الزمان به نام دجال در آستانه ظهور موفور السرور حضرت بقیه الله(عج) خروج کرده، ‌ادعای رسالت و الوهیت خواهد کرد، کارهای شگفتی انجام خواهد داد و افراد زیادی را گمراه خواهد ساخت. این فرد یک شخص است، نه یک جریان و به دست حضرت عیسی(ع) کشته خواهد شد.
علی اکبر مهدی پورنیز در مقدمه کتاب نوشته است: بدون تردید سفیانی غیر از دجال است، سفیانی از علایم حتمی است؛ ولی دجال از اشراط الساعه است، نه از علایم ظهور. سفیانی به دست یمانی کشته می‌شود و دجال به دست حضرت عیسی(ع).
پس از این مقدمه، نویسنده مطالب مربوط به دجال را در ضمن صد پرسش و پاسخ تنظیم کرده است؛ سوالاتی که گاه آنها را در یک یا نصف صفحه و گاه در چندین صفحه و به صورت تفصیلی پاسخ داده است.
معنای لغوی دجال، ویژگی های جسمانی دجال، کیفیت خروج او و وقایع آن، ویژگی های یاران او، تفاوت میان دجال و سفیانی و کیفیت هلاکت او برخی موضوعاتی هستند که در این سووالات مطرح شده و نویسنده به آنها پاسخ داده است.
عنصر نامطلوبی در آخر الزمان به نام دجال در آستانه ظهور موفور السرور حضرت بقیه الله(عج) خروج کرده، ‌ادعای رسالت و الوهیت خواهد کرد، کارهای شگفتی انجام خواهد داد و افراد زیادی را گمراه خواهد ساخت. این فرد یک شخص است، نه یک جریان و به دست حضرت عیسی(ع) کشته خواهد شد.

 عنصر نامطلوبی در خر الزمان به نام دجال در ستانه ظهور موفور السرور حضرت بقیه الله(عج) خروج کرده، ‌ادعای رسالت و الوهیت خواهد کرد، کارهای شگفتی انجام خواهد داد و افراد زیادی را گمراه خواهد ساخت. این فرد یک شخص است، نه یک جریان و به دست حضرت عیسی(ع) کشته خواهد شد.

صفحات 210 و 211 از کتاب:
تصدیق نبوت
س) حکمت زنده ماندن مسیح (ع) تا زمان ظهور چیست؟ و علت تقارن و بقای ایشان با بقای حضرت مهدی (ع) که البته بعضی منکر آن هستند،‌ چیست؟
ج) سبب این امر، تصدیق نبوت سید امیین، حضرت محمد (ص)، خاتم پیامبران و رسول پروردگار عالمیان و نیز آشکار ساختن دعوت باطنی که به عیسی بن مریم (ع) منتسب می‌نمایند، است. همچنین با نمازی که پشت سر امام مهدی (ع) می‌خوانند، ایشان را تأیید و مردم را دعوت به دین محمدی که او امام آن است، می‌نماید. پس بقای حضرت مهدی (ع) اصل بوده و بقای آن دو، فرع بر بقای ایشان است. بقای دو فرع، بدون بقای اصل آنها درست نیست و اگر این گونه بود، وجود مسبب نیز بدون سبب جایز بود و این عقلاً محال است. اینکه ما گفتیم بقای حضرت مهدی (ع) برای بقای آن دو اصل است، به این سبب است که وجود حضرت عیسی (ع) به صورت انفرادی و بدون جهت یاری کردن شریعت اسلام و بدون تأیید نمودن امام (ع) درست نیست؛ زیرا اگرچنین چیزی صحیح بود، به لحاظ دولت و دعوت مستقل می‌بود و این موجب ابطال دعوت می‌شد؛ زیرا در حالی که باید تابع باشد، مورد تبعیت قرار می‌گرفت و در حالی که بنا بود فرع باشد، اصل قرار می‌گرفت؛ در حالی که پیامبر (ص) فرمودند: «لَانَبِیَّ بَعدِی؛ پیامبری بعد از من نیست.


چاپ اول، سال 1391؛320 صفحه؛ 5000 تومان

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد