قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

تست روانشناسی اشکال هندسی و ریاضی

ghafase.blogsky.com تست روانشناسی اشکال هندسی و ریاضیشاید شما هم جزو افرادى هستید که در دوران تحصیل درس هندسه برایتان هیچ جذابیتى نداشته و احتمالاً از شنیدن نام آن بیزارید ولى چند لحظه این موضوع را فراموش کنید. بعد ساده ترین اشکال هندسى را به خاطر بیاورید…
مربع، مستطیل، مثلث، دایره و منحنى. سپس خیلى سریع و بدون اینکه زیاد به مغزتان فشار بیاورید شکلى را انتخاب کنید که بیشتر از همه مى پسندید. در حقیقت یک تست روانشناسى پیش روى شما قرار دارد که با توجه به انتخابتان بسرعت نشان مى دهد شما در زندگى چه جور آدمى هستید و در چه مشاغلی احتمال موفقیتتان بیشتر است!

ادامه مطلب ...

میرتاج‌الدینی: آقای احمدی نژاد در مراسم آداب اسلامی را رعایت کرد

معاون رییس جمهوری با تأکید بر این‌که برخی به دنبال انحراف افکار عمومی از محتویات اصلی حضور رئیس جمهور در مراسم سوگواری هوگو چاوز هستند، افزود: این در حالی است که سفر رئیس جمهور کشورمان به ونزوئلا و شرکت در مراسم تشییع پیکر هوگو چاوز آثار جهانی گسترده‌ای در پی دارد.
وی، با بیان این‌که من و آقای صالحی در آنجا حضور داشتم و چنین چیزی صحت نداشته است، ادامه داد: دکتر احمدی نژاد نماینده جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا بود و انتشار اینگونه عکس‌ها جهت تحت الشعاع قرار دادن حضور ایشان در این کشور است.
میرتاج الدینی که در سفر به ونزوئلا رییس جمهور را همراهی می‌کرد، گفت: حضور رئیس جمهوری در این مراسم نقش و جایگاه انقلاب اسلامی را به دنیا نشان داد به ویژه آنکه جمهوری اسلامی ایران به حیات خلوت آمریکا راه پیدا کرده است.
میر تاج الدینی، اضافه کرد: زمانی که نام احمدی نژاد خوانده شد همه یک صدا ابراز احساسات کردند، حتی در مسیری که به طرف جایگاه می‌رفتیم مردم شور و هیجان بی نظیری را از خود به نمایش گذاشتند و همگی اینها گویای نفوذ ملت ایران است در نزد ملت ونزوئلا است.
منبع: ایسنا

داستان کوتاه دختر بلا

http://ghafase.blogsky.com  داستان کوتاه دختر بلابابا جون؟ جونم بابا جون؟ این خانمه چرا با مانتو خوابیده؟ خب… خب… خب حتما اینجوری راحتتره دخترم ، یعنی با لباس راحتی سختشه؟ آره دیگه، بعضیها با لباس راحتی سختشونه!
پس چرا اسمشو گذاشتن لباس راحتی؟ ……. هیس بابایی، دارم فیلم میبینم باباجون، کم آوردی؟!
نه عزیزم، من کم بیارم؟ اصلا هر سوالی داری بپرس تا جواب بدم، خب راستشو بگو چرا این خانمه با مانتو خوابیده بود؟ چون خانم خوبیه و حجابشو رعایت میکنه، آهان، پس یعنی مامان من خانم بدیه؟ نه دخترم، مامان تو هم خانم خوبیه. پس چرا بدون مانتو میخوابه؟! خب مامانت اینجوری راحتتره ! اون آقاهه هم چون میخواسته حجابشو رعایت کنه با کت و شلوار خوابیده بود؟
نه عزیزم، اون چون خسته بود با لباس خوابش برد، پس چرا خانمش که خیلی هم خانم خوبیه بهش کمک نکرد لباسشو در بیاره؟! چون میخواست شوهرش روی پاهای خودش بایسته واسه همینه که شما نمیتونید روی پاهای خودتون بایستید؟!
عزیزم مگه تو فردا مدرسه نداری؟ داری میپیچونی؟ نه قربونت برم عزیزم،اما یه بچه خوب که وسط فیلم اینقدر سوال نمیپرسه؛ باشه عسل بابا؟ اما من هنوز قانع نشدم، توی این یک مورد به مامانت رفتی؛ خب بپرس عزیزم. چرا باباها توی تلویزیون همیشه روی مبل میخوابن؟ واسه اینکه تختخوابشون کوچیکه، دو نفری جا نمیشن. خب چرا یه تخت بزرگتر نمیخرن؟ لابد پول ندارن دیگه پس چرا اینا دوتا ماشین دارن، ما ماشین نداریم؟ چون ماشین باعث آلودگی هوا میشه، ما نخریدیم عزیزم ، آهان،
یعنی آدما نمیتونن همزمان دوتا کار خوب رو با هم انجام بدن؛ اون آقاهه و خانومه که حجابشون رو رعایت میکنن، باعث آلودگی هوا میشن، شما و مامان که باعث آلودگی هوا نمیشین حجابتون رو رعایت نمیکنین؛ درست گفتم بابایی؟ آره دخترم، اصلا همین چیزیه که تو میگی، حالا میشه من فیلم ببینم؟ باشه،
ببین بابایی اما تحت تاثیر این فیلمها قرار نگیری بری ماشین بخریها، به جاش برو به مامان یاد بده حجابشو موقع خواب رعایت کنه که تو اینقدر موقع جواب دادن به سوالاتم خجالت نکشی! باشه باشه ؟!

روشهای پیدا کردن خواستگار و شانس های ازدواج

1ghafase.blogsky.com روشهای پیدا کردن خواستگار و شناس های ازدواج- روش جزوه ای (مخصوص دانشجویان): در این روش شما در راه پله دانشگاه کمین کرده و مقداری برگه دستتون میگیرید و سوژه مورد نظر رو مد نظر گرفته, در این هنگام برخورد شدیدی با طرف کرده و برگه ها پخش زمین میشود و شادوماد خم میشه برگه ها رو جمع کنه و یه دل نه صد دل زیرچشی عاشق شما میشه

شانس های ازدواج : دکترx, مهندس y, من و....(کمترین احتمال)
2- روش اشرف خانومی: در این روش شما به همراه اشرف خانوم و دوستان دم در نشسته و سبزی پاک میکنید, کلم خورد کرده و سرکه اضافه میکنید,پس از چند روز آنها شما را عروس گلم صدا کرده و صاحب خواستگار میشوید.
شانسهای ازدواج: رضا کچل, اکبر قصاب, علی مکانیک, موری عقرب, بهزاد کلاغ من و....
3- روش پلاستیکی: در این روش شما برای خرید میوه و سبزی به بیرون رفته و کلی پلاستیک در دست خود هنگام برگشت دارید, در این هنگام یهو یکی میگه آبجی بذار کمکت کنم و ی دل نه صد دل از سر تا ته کوچه عاشقتون میشه
شانس های ازدواج: فردین, بهروز وثوق, داداش کایکو, ملوان زبل, من و...
4- روش جاده ای: در این روش لاستیک ماشین خود را پنچر کرده و کنار جاده ایستاده تا فرد مورد نظر پیداش شه بیاد کمکتون,اگه ازطرف خوشتون نیومد با اخم میگید مرسی شوهرم الان میاد عوض میکنه و یارو میره,اگ از طرف خوشتون اومد ی کلمه میگید:آخه لباستون کثیف میشه.طرف ی دل نه صد دل با این ی کلمه عاشقتون میشه.

ادامه مطلب ...

اگه یک سبد میوه ببینی اول چی بر می داری ؟ تست روانشناسی

اگه یک سبد میوه ببینی اول چی بر می داری ؟ تست روانشناسیفرض کنید ظرفی پر از انواع میوه های مختلف (سیب ، پرتقال ، هلو، گلابی ، گیلاس ، موز ، نارگیل ، انگور سیاه ، آناناس) جلوی شماست میوه مورد علاقه تان را بردارید ولی دقت کنید!
ممکن است با انتخاب این میوه اسرار و رموز شخصیت شما به سرعت فاش شود در حقیقت این تست روانشناسی به سادگی نشان می‌دهد که شخصیت افراد مختلف نسبت به انتخاب میوه مورد علاقه شان چگونه است …

ادامه مطلب ...

رونمایی از ضریح جدید امام حسین علیه السلام

مراسم رونمایی از ضریح جدید امام حسین علیه السلام که توسط هنرمندان ایرانی و با طراحی استاد فرشچیان در کارگاهی در قم ساخته شده است، روز سه شنبه مصادف با 22 ربیع الثانی و با حضور آیت‌الله جنتی عضو خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، حجت الاسلام صافی گلپایگانی فرزند آیت الله صافی از مراجع تقلید قم،حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و همچنین برخی از مقام های عراقی و برخی از کشورهای اسلامی در حرم حضرت سیدالشهداء انجام شد.
ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح ضریح

چوب حراج به باورهای دینی !

هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا درگذشت و آقای احمدی نژاد از اولین کسانی بودند که پیام تسلیتی نوشتند و ارسال کردند.
اگر نبود آن عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران که بعد از نام ایشان نوشته شده این نامه را یک پیام شخصی تلقی کرده؛ دخالتی در متن خصوصی ایشان نمی کردیم؛ اما ایشان با آن عنوانی که در پایان نامه نوشتند خود را رئیس جمهور ایران اسلامی و پیام را پیام همه مردم ایران اسلامی به جهان معرفی کردند و این حق را به ما دادند درباره پیامی که به نام ما منتشر شد وارد قضاوت و ارزیابی شویم.
کسی که این پیام را بخواند و با شخصیت چاوز از یک سو و با آن معارف و باورهایی که رئیس جمهور محترم در خرج کردن گرانترین آنها برای چاوز، سنگ تمام گذاشتند نیز به درستی آشنا باشد؛ با این سوال مواجه می شود که رئیس جمهور محترم به چه دلیل و بر اساس کدام مبنا و با چه تفسیری از باورهایی به این مهمی، تمام آنها را صرف فردی به نام چاوز کرده است؟
این سوال در حقیقت، سه ضلع دارد: اینکه «چاوز که بود؟» و اینکه « این تعابیر دینی که در پیام استفاده شده به چه معناست؟» و آخر اینکه «چرا رئیس جمهوری اسلامی ایران از این تعابیر برای شخصیتی مانند چاوز استفاده کرد؟» هر چند تمرکز این نوشته روی سوال سوم است اما قبل از آن ناچاریم به دو سوال اول بپردازیم تا جوابهایی را که برای سومی احتمال می دهیم به واقع نزدیکتر باشد.
سوال اول: چاوز که بود؟
آنقدری که به این نوشته مربوط می شود چاوز یک شخصیت نظامی ـ سیاسیِ غیر مسلمان بود که برای منافع و اهداف خود هر کاری که از دستش بر می آمد و لازم می دید انجام می داد. منافع او گاه در لبخند به ما بود و گاه در بوسیدن اوباما؛ گاه در فشردن دست رئیس دولت اسلامی و گاه در فشردن دست هیلاری؛ گاه در انداختن چفیه به گردن و گاه در انداختن دست به گردن رقاصه های خیابانی.[1] و البته ارتباط با چنین شخصیتی عیبی برای ما و مسئولانمان محسوب نمی شد؛ زیرا این دستور قرآن است که تا قوم و ملتی حتی غیر مسلمان و کافر، بر ضد شما اقدامی نکرده و مناسبات با شما را محترم می شمرد شما هم با او رفتاری عادلانه داشته باشید و مناسبات با او را محترم بشمارید.[2] ما هم در یک ارتباط متقابل منفعت می دادیم و منفعت می گرفتیم.

ادامه مطلب ...

چطور رفتار کنید تا زودتر متاهل شوید

انتخاب شغل، انتخاب همسر، انتخاب رشته، تعامل با اعضای خانواده، تعامل با جامعه، همگی رفتار اجتماعی هستند، اما در این میان تنها همسر غیر قابل جایگزین کردن است و جز دسته اندکی از زنان که در رشته خاصی تحصیل می کنند و زندگی علمی خاصی را انتخاب می کنند، تمام افراد در آینده از این که مجرد مانده اند، مأیوس خواهند شد. 

نباید انتظار داشت دختران آمار ازدواج را بالا ببرند، بلکه آنها می توانند طوری رفتار کنند که آمار ازدواج را پایین نیاورند. تأثیر رفتاری دختران بر پسرها، بیشتر از تأثیر رفتاری پسرها بر خودشان است.

رمز رابطه پایدار
چگونه دوست داشته شدن در کنار دوست داشتن طرف مقابل، چگونه حامی بودن در کنار نیاز به حمایت داشتن، ایجاد حس امنیت برای طرف مقابل در کنار احساس امنیت در کنار او و القای حس لذت پیوند خوردن به طرف مقابل مۆلفه هایی مۆثر بر پایداری یک رابطه است.
اینها ابزار اصلی ازدواج است که باید در ویترین رفتاری دختران وجود داشته باشد بهترین راه برای کسب این چهار عامل، سۆال و جواب کردن است و راهش این است که حساسیت های طرف مقابل را بشناسید و به حقوق یکدیگر احترام بذارید. چون در فرهنگ ما دخترها انتخاب می شوند، در نتیجه دیده می شوند و در نتیجه رفتارهای پیش از ازدواج آنها بسیار مهم است.

ادامه مطلب ...

مرد زشتی که با زیباترین دختر دنیا ازدواج کرد

موسی مندلسون پدر بزرگ آهنگساز شهیر آلمانی، انسانی زشت و عجیب الخلقه بود. قدّی بسیار کوتاه و قوزی بد شکل بر پشت داشت. موسی روزی در هامبورگ با تاجری آشنا شد که دختری بسیار زیبا و دوست داشتنی به نام فرمتژه داشت. موسی در کمال ناامیدی، عاشق آن دختر شد، ولی فرمتژه از ظاهر و هیکل از شکل افتاده او منزجر بود.
 زمانی که قرار شد موسی به شهر خود بازگردد، آخرین شجاعتش را به کار گرفت تا به اتاق دختر برود و از آخرین فرصت برای گفتگو با او استفاده کند. دختر حقیقتاً از زیبایی به فرشته ها شباهت داشت، ولی ابداً به او نگاه نکرد و قلب موسی از اندوه به درد آمد. موسی پس از آن که تلاش فراوان کرد تا صحبت کند، با شرمساری پرسید :

- آیا می دانید که عقد ازدواج انسانها در آسمان بسته می شود؟
- دختر در حالی که هنوز به کف اتاق نگاه می کرد گفت :
- بله، شما چه عقیده ای دارید؟
- من معتقدم که خداوند در لحظه تولد هر پسری مقرر می کند که او با کدام دختر ازدواج کند. هنگامی که من به دنیا آمدم، عروس آینده ام را به من نشان دادند و خداوند به من گفت: همسر تو گوژپشت خواهد بود درست همان جا و همان موقع من از ته دل فریاد برآوردم و گفتم:
اوه خداوندا! گوژپشت بودن برای یک زن فاجعه است. لطفاً آن قوز را به من بده و هر چی زیبایی است به او عطا کن فرمتژه سرش را بلند کرد و خیره به او نگریست و از تصور چنین واقعه ای بر خود لرزید. او سال های سال همسر فداکار موسی مندلسون بود.
نتیجه اخلاقی: راست است که دخترها از گوش خام می شوند و پسر ها از چشم اززمان تولد تا مرگ تمام نقطه گذاریها دست ماست

داستان زیبا و عاشقانه

پسر، دختر را در یک مهمانی ملاقات کرد. آخر مهمانی، دختر را به نوشیدن یک قهوه دعوت کرد، دختر شگفت زده شد اما از روی ادب، دعوتش را قبول کرد.
در یک کافی شاپ نشستند، پسر عصبی تر از آن بود که چیزی بگوید، دختر احساس راحتی نداشت و با خودش فکر می کرد “خواهش می کنم اجازه بده برم خونه…” .
یکدفعه پسر پیش خدمت را صدا کرد، “میشه لطفا یک کم نمک برام بیاری؟ می خوام بریزم تو قهوه ام.” همه بهش خیره شدند، خیلی عجیبه! چهره اش قرمز شد اما اون نمک رو ریخت توی قهوه اش و اونو سرکشید. دختر با کنجکاوی پرسید، “چرا این کار رو می کنی؟” پسر پاسخ داد، “وقتی پسر بچه کوچیکی بودم، نزدیک دریا زندگی می کردم، بازی تو دریا رو دوست داشتم، می تونستم مزه دریا رو بچشم مثل مزه قهوه نمکی.
حالا هر وقت قهوه نمکی می خورم به یاد بچگی ام می افتم، یاد زادگاهم، برای شهرمون خیلی دلم تنگ شده، برای والدینم که هنوز اونجا زندگی می کنند.” همینطور صحبت می کرد، اشک از گونه هایش سرازیر شد. دختر شدیداً تحت تاثیر قرار گرفت، یک احساس واقعی از ته قلبش، مردی که می تونه دلتنگیش رو به زبون بیاره، اون باید مردی باشه که عاشق خونوادشه، هم و غمش خونوادشه و نسبت به خونوادش مسئولیت پذیره… بعد دختر شروع به صحبت کرد، در مورد زادگاه دورش، بچگیش و خانواده اش.
مکالمه خوبی بود، شروع خوبی هم بود. آنها ادامه دادند به قرار گذاشتن.
دختر متوجه شد در واقع اون مردیه که تمام انتظاراتش رو برآورده می کنه: خوش قلبه، خونگرمه و دقیق. اون اینقدر خوبه که مدام دلش براش تنگ میشه! ممنون از قهوه نمکی! بعد قصه مثل تمام داستانهای عشقی زیبا شد، پرنسس با پرنس ازدواج کرد و با هم در کمال خوشبختی زندگی می کردند….هر وقت می خواست قهوه برایش درست کند یک مقدار نمک هم داخلش می ریخت، چون می دانست که با اینکار لذت می برد.
ادامه مطلب ...