قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

کتاب چشم به راه مهدی به نویسندگی جمعى از نویسندگان مجله حوزه

نشانه هاى بر پایى قیامت
در منابع روایتى ، از برخى از نشانه هاى ظهور، به عنوان نشانه هاى بر پایى قیامت و (اشراط الساعة ) یاد شده است : خروج دجال ، آشکار شدن خورشید در ناحیه مغرب ، نزول عیسى (ع) از آسمان و... . این ، روایات اهل سنت ، بیشتر به چشم مى خورد به نظر مى رسد روایاتى که نشانه هاى ظهور را و روایاتى که نشانه هاى بر پایى قیامت را بر مى شمارند، در هم آمیخته شده باشند و در برخى موارد جابجایى پیش آمده باشد.
پیامبر(ص ) مى فرماید:
ده چیز، پیش از برپایى قیامت ، به ناگزیر رخ خواهد داد: خروج سفیانى و دجال ، پیدا شدن دود و چهارپا، خروج قائم ، طلوع خورشید از مغرب و فرود آمدن حضرت عیسى (ع) از آسمان و فرو رفتن (در زمین در ناحیه مشرق و فرو رفتن در منطقه جزیرة العرب و آتشى که از انتهاى عدن بر مى خیزد و مردمان را به سوى صحراى محشر مى کشاند.
برابر این حدیث ، خروج سفیانى و دجال و طلوع خورشید از مغرب و فرود آمدن مسیح (ع) از آسمان و... از نشانه هاى قیامت است و حال آن که در روایات دیگر، آنها به روشنى از نشانه هاى ظهور معرفى شده اند. البته نشانه هایى ، همچون خروج دجال و سفیانى ، بیشتر در منابع عامه به عنوان علامت قیامت و در منابع شیعه ، به عنوان علامت ظهور قائم آمده است .
روشن است که مشروط کردن بر پایى قیامت به پدیدار شدن این حوادث و قرار دادن نشانه ظهور از نشانه هاى بر پایى قیامت ، به مقصود ما ضررى نمى زند؛ زیرا همه این رخدادها، که از وقوع آنها خبر داده شده ، چه به عنوان نشانه هاى ظهور و چه به عنوان نشانه هاى قیامت ، پیش از برپایى قیامت ، هر چند با فاصله زیاد، واقع خواهند شد، با این حساب ، آنچه در طول دوره غیبت کبرى ، واقع شود، به طور طبیعى ، پیش از برپایى قیامت ، واقع شده و در نتیجه ، از نشانه هاى قیامت است . و....

ادامه مطلب ...

برگى از آسمان شرحى بر توقیعات حضرت مهدى (ع) میرزا على بابائى

برگى از آسمان  شرحى بر توقیعات حضرت مهدى (ع)  میرزا على بابائى

اگر کسى به حضرت بقیة الله روحى الفداء از روى اخلاص و یقین متوسل شود آن حضرت به فریاد مى رسد آقاى حاج عبدالرحیم سرافراز که یکى از متدینین و دانشمند معاصرند و کتابهاى علمى و تاریخى نوشته اند که من جمله کتاب مسجد جمکران است نقل مى کردند که در روز عید قربان 1400 هجرى قمرى آقاى حاج على اصغر سیف نقل کردند که یکى از اطباى شیراز زنى از خارج گرفته بود و او را مسلمان کرده بود و براى اولین بار به سفر حج برده بود ضمنا به او گفته بود که حضرت ولى عصر علیه السلام در برنامه اعمال حج شرکت مى کنند و اگر ما یا کاروان را گم کردى متوسل به آن حضرت بشو تا تو را راهنمایى بفرمایند و به کاروان مراجعت کنند. اتفاقا آن خانم در صحراى عرفات گم مى شود.

جمعیت کاروان و خود آقاى دکتر، شوهر آن خانم ساعتها به جستجوى او برخواستند ولى او را پیدا نکردند پس از دو ساعت که همه خسته در میان خیمه جمع شده بودند و نمى دانستند چه باید بکنند ناگهان دیدند آن زن وارد خیمه شد. از او پرسیدیم کجا بودى . گفت گم شده بودم و همان گونه که دکتر گفته بود متوسل به حضرت بقیة الله عجل الله تعالى فرجه شدم این آقا آمدند با آنکه من نه زبان فارسى بلد بودم و نه زبان عربى در عین حال با من به زبان خودم حرف زدند و مرا به خیمه رساندند و لذا از این آقا تشکر کنید اهل کاروان هر چه به آن طرفى که آن زن اشاره مى کرد نگاه کردند کسى را ندیدند بالاخره معلوم شد که حضرت ولى عصر علیه السلام را فقط آن زن مى بیند ولى سایرین نمى بینند.

ادامه مطلب ...

دانلود کتاب فرهنگ الفبای مهدویت، موعود نامه نوشته مجتبی تونه ای

قسمت های از این کتاب ؛ صورتی در خورشید: از نشانه های آخر الزمان ظاهر شدن صورتی در قرص خورشید ذکر شده است. مردم سیمای مردی را در خورشید خواهند دید که نام و نشان او را خواهند شناخت. این شنانه پرشکوه در عهد سفیانی خواهد بود و در آن هنگام سپاه سفیانی و خود او هلاک خواهند شد. صاحب کتاب روزگار رهایی می نویسد: منظور از سیمای مردی که در قرص خورشید ظاهر خواهد شد، سیمای حضرت مسیح (ع) است که در خوشیذ ظاهر میشود و از اسملن فرود می آید و با حسب و نسبتش شناخته می شود و دیگر کسی در حق او دچار تردید نمی شود. در حدیث دیگری آمده است: ص.رت وو سینه ای در قرص خورشید برای مرمان ظاهر می شود. در روایاتی از امام صادق (ع) آمده است: سه بانگ آسمانی در ماه رجب شنیده می شد: اول، آگاه باشید که لعنت خدا بر ستمگران باد، دوم، ای گروه مومنان رستاخیز نزدیک است، سوم، بدن مردم! خداوند فلانی، پسر فلانی ... سلسه نسب حضرت قائم (ع) را تا حضرت علی (ع) می رساند را برانگیخت.

صورتی در ماه: در روایات است: سالی که صحیفه آسمانی در آن شنیده می شود، نشانه ای پیش از آن در ماه رجب دیده می شود. گفته شد: آن نشانه چیست؟ فرمود: سیمایی در قرص ماه دیده می شود، دست و کف دست روشنی در فضا ظاهر می شود و به سوی او اشاره می کند و ندایی از آسمان بلند می شود وهمه مردم روی زمین آن را می شنوند.
صاعقه: یکی از نشانه های ظهور بر طیق روایات صاعقه است. در روایتی از پیامبر اکرم (ص) می خوانیم: منتظر نشانه های پیاپی به سان دانه های تسبیح باشید، که نخستین آن ها صاعقه های آسمانی است. صاعقه در لغت به دو معنی است: اول، صاعقه اسمانی. دوم، مرگ ناگهانی. در حدیث مذکور دو معنی صحیح است. ولی حدیث دیگری از رسول اکرم(ص) در باره نشانه های آخر الزمان وارد شده که در آن واژه صواعق به معنای مرگ ناگهانی به کار رفته است. در روایتی آمده که خرابیترکستان در آخر الزمان، از صاعقه ها است البته ممکن  است کلمه صواعق انحصار به صاعقه های آسمانی نداشته باشید و به موشک ها و دیگر مواد آتش زای قابل پرتاب نیز گفته شود.
ادامه مطلب ...

اکتشافات علمی جدید و نشانه های غیبی ظهور

اکتشافات علمی جدید و پژوهش‌ها در فضا ، نشان داده است که این نشانه بر اثر تماس پوستة گازی یکی از سیّاره‌ها با جوّ زمین روی می‌دهد و نشریات علمی آمریکا از سازمان فضایی آمریکا (ناسا) خبری نقل کرده‌اند که، در سال‌های اخیر،‌ اطّلاعاتی در مورد سیّاره‌ای به نام نیبرو به دست آمده و تصاویری از آن را منتشر کرده‌اند و تأکید نموده‌اند که این سیّاره در مسیر مدار کرة زمین قرار خواهد گرفت و این تماس در تاریخ 21/12/2012 روی خواهد داد. قدرت و نیروی اصطکاک و تماس آن به گونه‌ای است که باعث ایجاد یک صدای مهیب می‌شود و تأثیرات منفی متعدّدی بر زمین خواهد گذاشت؛

بی‌گمان هر روز که سپری می‌شود و هر سالی که به پایان می‌رسد، بیشتر ما به آن طلوع مقدّس نزدیک می‌شویم. بدون شک، رویدادهای زمان حاضر، نشانه‌ها، فتنه‌ها و پریشانی‌های متعدّد، این مطلب را ثابت می‌کند که ما در حال نزدیک شدن به مرحلة حسّاسی از تاریخ بشریت هستیم و حتّی بیشتر به نشانه‌های مرحلة پیش از ظهور امام مهدی(علیه السلام) نزدیک می‌شویم. اشخاص آگاه و با بصیرتی که رویدادهای زمان حاضر را دنبال و رصد می‌کنند، به این نتیجه رسیده‌اند که رویدادهای جهانی در طبیعت و رویدادهای بشری،‌ با نشانه‌های غیر حتمی ظهور در ارتباط‌‌ند، نشانه‌هایی که یا روی داده‌‌اند یا در شرف واقع شدن هستند. اینها همه باعث شده، منتظران در حالت امیدواری و خوش‌بینی و انتظار آن روز موعود باشند. از سوی دیگر، می‌بینیم که بشریت کم‌کم از گسترش ستم، استبداد و فساد به ستوه آمده است و این خود باعث شده، جامعة انسانی به نوعی دچار ناامیدی در مورد تحقّق اصلاح و درمان بیماری‌هایش و شکست تمام تجربیات انسانی پیشین شود. اکنون،‌ جهان به طور بسیار جدّی و بسیار مشتاق‌تر از گذشته، چشم به اجرا و تحقّق عدالت آسمانی دارد و این گونه است که هر روز نشانه‌های جدیدی را می‌بینیم که آشکار می‌شود و کسانی که این نشانه‌ها را رصد و نشانه‌های ظهور را دنبال می‌کنند، آن را به خوبی می‌شناسند. از جمله این نشانه‌ها، نشانه‌های مقدّماتی ظهور امام مهدی(علیه السلام) است.

ادامه مطلب ...

دانلود چهل داستان و چهل حدیث از امام زمان (ع)مؤلف عبداللّه صالحى

روزى حضرت امیرالمؤمنین ، امام علىّ علیه السلام در جمع بسیارى از مردم سخنرانى مى نمود؛ از بین افراد جمعیّت ، شخصى از جاى برخاست و سؤال کرد: یا امیرالمؤمنین ! دَجّال چگونه و در چه زمانى خارج مى شود؟
امام علىّ علیه السلام در جواب فرمود: پیش از خروج دجّال ، علائم و نشانه هائى است که یکى پس از دیگرى ظاهر و واقع خواهد شد، از آن جمله : مردم نسبت به نماز بى توجّه شده و کارهاى دنیا و امور شخصى را در أولویّت قرار مى دهند، نسبت به امانت بى اعتنا گشته و سهل انگارى مى کنند، دروغ و دروغ گوئى را حلال و توجیه مى نمایند؛ و نیز رباخوارى شایع و عادى گردد. مردم ساختمان ها را محکم و مجلّل بنا مى کنند، دین و احکام شریعت را با دنیا و اموال آن مبادله مى نمایند، افراد سفیه و بى خرد براى اجراء امور جامعه برگزیده مى شوند، زنان در مسائل مختلف مورد مشورت قرار مى گیرند، دید و بازدید خویشاوندان با یکدیگر قطع مى گردد. و پیروى از تمایلات و هواهاى نفسانى انجام مى پذیرد؛ و خونریزى ، عادى و ساده گردد، حلم و بردبارى مذموم و به ظلم و تجاوز فخر و مباهات شود.
رؤ ساء و حکماء، اشخاصى فاجر و فاسق باشند، کارگزاران و گردانندگان امور جامعه ، افرادى ظالم و بى باک خواهند بود؛ و عارفان عالم ، نسبت به دین خائن باشند؛ قاریان ، قرآن را وسیله معاش و خودنمائى قرار دهند، شهادت و گواه ناحقّ رایج گردد، تهمت و ارتکاب گناه عادى و ساده باشد.
قرآن را فقط  زیبا بنویسند و زیبا بخوانند بدون آن که توجّهى به معنا و محتواى آن داشته باشند؛ و نیز بدون آن که در امور زندگى و موقعیّت کارى خود، مورد عمل قرار دهند، مساجد و عبادتگاه ها مزیّن و مجلّل ولى بى محتوا باشد، دل ها از یکدیگر جدا و بلکه مخالف همدیگر گردند، عهد و وفا اهمیّتى نداشته ؛ و زن ها با مردان در امور اقتصادى و تجارى مشارکت نمایند.
افراد فاجر و فاسد بجهت ایمنى از شرّشان مورد احترام قرار مى گیرند، دروغ گویان تصدیق و تاءیید مى شوند، هرکس نسبت به دیگرى بدبین و مشکوک مى باشد؛ و به همدیگر جسارت و توهین روا داشته و انجام مى دهند، زنان سوار اسب و موتور، دوچرخه و... مى شوند؛ و همچنین از جهت قیافه ، زنان و مردان شبیه یکدیگر مى گردند.
ادامه مطلب ...

یکی از نشانه های ظهور کف دست روشنی که در فضا ظاهر می شود

سالی که صیحه آسمانی شنیده می‌شود،‌ قبل از آن در ماه رجب نشانه‌ای دیده خواهد شد. سؤال شد آن نشانه چیست؟ فرمود: سیمایی در قرص ماه دیده می شود و کف دست روشنی در فضا ظاهر می شود.(1)
یکی از علائم ظهور که بطور مکرر در روایات و احادیث ما آمده است. شاید بتوان گفت همه ما در انتظار ظهور حضرتش هستیم و گفته می شود منتظران و مشتاقان حضرتش کسانی هستند که علائم ظهور را دنبال می کنند.
این نه از باب تعیین تاریخ ظهور بلکه تنبه و عدم فراموشی ظهور حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف می باشد و تنها خداوند به موقع و تاریخ ظهور آگاه است و بس. نکته دیگر اینکه تکوین و ظهور چنین صحنه هایی (سحابی هایی) در آسمان یکباره اتفاق نیفتاده ، بلکه علم ناقص بشر و تدریجی بودن آن موجب شده با گذشت زمان و پیشرفت دانش نجوم و دستیابی به تکنولوژی های روز ما بتوانیم به این تصاویر دست یابیم. امیدوارم مورد توجه علاقمندان قرار گیرد. آدرس سایت مربوطه و ترجمه آن در انتهای مقاله درج شده است.

و اما احادیث مربوط به ظهور کف دست روشنی در آسمان :
علائمی که پیش از وقوع صیحه تحقّق می‌یابد در اخبار رسیده از ائمه معصومین اشاره گردیده است که پیش از ظهور یوسف کنعانی، قائم منتظر(عج) نشانه‌هایی به وقوع می پیوندد که خود دلالت بر قریب الوقوع بودن صیحه می‌کند. در این باب، رسول گرامی مطلب را به اجمال برگزار کرده می فرمایند که شب دوم از ماه رمضان نشانه‌ای در آسمان پدید می‌آید:
"یَظهَرُ فیِ السَّماءِ آیَةٌ لِلَیلَتَینِ تَخلوُانِ مِن شَهرِ رَمَضانَ." "دو شب گذشته از ماه رمضان نشانه ای در آسمان ظاهر می‌شود."(2)
اما شاید بتوان به بفضیل این سخن پیامبر خدا را در کلام امام صادق علیه السلام جست و جو نمود که فرمودند: "سالی که صیحه آسمانی شنیده می‌شود،‌ قبل از آن در ماه رجب نشانه‌ای دیده خواهد شد. سؤال شد آن نشانه چیست؟ فرمود: سیمایی در قرص ماه دیده می شود و کف دست روشنی در فضا ظاهر می شود.
امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: صورت و سینه‌ای در قرص خورشید برای همگان ظاهر می‌شود.

ادامه مطلب ...

مقصود از اسم اعظم چیست؟ چرا روایات آن را از صفات فعل مى‏دانند؟

در احادیث اسلامى وارد شده که در میان اسماى خدا، اسم اعظمى است و هرکس خدا را به آن اسم بخواند دعاى او مستجاب مى‏شود، اکنون سؤال مى‏شود که آیا واقعا، این اسم، از قبیل الفاظ است‏یا براى آن حقیقت و واقعیت دیگرى است؟ !

در پاسخ باید گفت که در میان مردم مشهور است که خدا اسمى از قبیل الفاظ به نام اسم اعظم دارد که هرگاه به آن اسم خوانده شود، دعا مستجاب مى‏شود ولى به هنگام مراجعه به اسماى لفظى، چنین اسمى را پیدا نکردند. از این جهت گفته‏اند این اسم با حروف مجهول براى ما ترکیب یافته و اگر ما بر آن دست‏یابیم، همه چیز را تحت اراده‏ى خود مى‏آوریم. البته در برخى از روایات اشاراتى به این نظر هست، چنان که وارد شده است که بسم الله الرحمن الرحیم به اسم اعظم نزدیک‏تر از سفیدى چشم به سیاهى آن است و نیز آمده است که در آیة الکرسى و اول سوره‏ى آل‏عمران، حروف اسم اعظم پخش شده است و یا در میان حروف سوره حمد موجود است و امام آن حروف را مى‏شناسد و آنها را ترکیب مى‏کند و دعاى او مستجاب مى‏شود.

و همچنین معروف است که آصف بن برخیا وزیر سلیمان نبى، از اسم اعظم اطلاع داشت و آن را بر زبان آورد و توانست تخت ملکه سبا را در کمتر از یک چشم به هم زدن، نزد سلیمان بیاورد و نیز وارد شده است که اسم اعظم هفتاد و سه حرف است، خدا هفتاد و دو حرف آن را به پیامبران آموخته، ولى یکى را براى خود برگزیده است.
ولى بحثهاى علمى این نظر را رد مى‏کند، زیرا در جهان هر پدیده‏اى براى خود علت ویژه‏اى دارد و ضعف و قوت معلول بستگى به کیفیت علت از نظر قوه و ضعف دارد; هرگاه اسم اعظم از قبیل الفاظ باشد، سرانجام از دو حالت‏بیرون نیست، اگر تلفظ شود از مقوله کیف مسموع و اگر تصور شود از مقوله امور ذهنى خواهد بود، و در هر دو صورت چگونه مى‏توان گفت: کیف مسموع و یا صورت خیالى یک شیى‏ء داراى چنین قوه و قدرتى است که در جهان تحولى ایجاد مى‏کند، درحالى که خود اسم اعظم بنابر این فرض، معلول نفس و ذهن انسان است.
ادامه مطلب ...

تصویر کامل از ز ندگی یک کافر از ابتدای ورودش به عالم برزخ

یک تصویر کامل از ز ندگی یک کافر از ابتدای ورودش به عالم برزخ تا سقوط او در درکات دوزخ ارائه می شود باشد که با اطلاع از مضامین این اخبار ، خداوند توفیق ترک معاصی و انجام وظایف بندگی به ما عنایت فرماید . (ان شاء الله) . جابر جعفی از مولایمان امام محمد باقر (ع) چنین نقل می کند که فرمود : هنگامی که خداوند متعال قبض روح کافر را اراده می فرماید به ملک الموت می فرماید : ای ملک الموت تو و دستیارانت بسوی دشمنم بشتاب . زیرا من او را امتحان کردم و خوب هم امتحان کردم (جای هیچ عذر و بهانه ای برایش باقی نگذاشتم) . و او را به دارالسلام (بهشت) دعوت نمودم اما او امتناع کرد و بجای پذیرش به من دشنام داد و به من و نعمتهایم کفر ورزید . جانش را بستان و او را به رو در آتش بیفکن . حضرت در ادامه فرمود : ملک الموت با چهره ای کریه و ترسناک بر او وارد می شود ، در حالی که چشمانش مانند برق رباینده و صدایش مانند رعد رنگش مانند یک تکه شب ظلمانی ، نفسش مانند شعله آتش ، سرش در آسمان دنیا ، یک پایش در مشرق و پای دیگرش در مغرب ، قدمهایی که بر می دارد در هوا (بین زمین و آسمان) است .
 
همراه او سفودی است (یک تکه آهن داغ که گوشت بدن را می سوزاند) که شاخه های زیادی دارد . و پانصد فرشته دستیار او را همراهی نموده که در دست هر کدامشان تازیانه ای از جنس جهنم قرار دارد . این تازیانه ها شعله می کشند و این شعله از شعله های جهنم است و نیز همراه هر کدامشان روغنی سیاه رنگ و سنگی از سنگهای جهنم است . آن گاه فرشته ای از نگهبانان جهنم که نامش " سحقطائیل " است بر او داخل شده و یک نوشیدنی دوزخی بر او می نوشاند و با این آشامیدن همواره عطشناک می شود تا سر انجام در آتش داخل شود . هنگامی که (این کافر) بر ملک الموت نظر می افکند چشمش خیره می شود و عقل او طاری می گردد و می گوید : ای ملک الموت ، مرا برگردان (به دنیا) . ملک الموت می گوید : هرگز ، اینکه تو می گویی حرف است (اثری ندارد) . کافر می گوید : ای ملک الموت پس مال و اهل و فرزندان و اقوام و آنچه که در دنیا داشتم به کی بسپرم ؟ملک الموت پاسخ می دهد : به دیگران بسپار و داخل آتش شو . امام در ادامه فرمود : ملک الموت با سفودش چنان ضربه ای بر او وارد می کند که تمام عروق (رگها) و مفاصلش را به درد می آورد سپس با یک جذبه و کشش مخصوص روحش را از نوک قدمهایش بیرون می کشد و وقتی جان او به زانوهایش می رسد ، فرشته به دستیارانش دستور می دهد با تازیانه ها ضربه ای بر او وارد سازند . سپس تازیانه را از او بر می دارند و طعم تلخ سکرات و غمرات را قبل از خروج روح از بدنش به او می چشانند و این سکرات و غمرات بقدری سخت است که گویی هزار ضربه شمشیر دریافت می کند و اگر این بدبخت نیروی تمام جن و انس را هم داشته باشد هر رگ از رگهای بدنش از شدت درد به فغان می آید (و این قبض روح مثل این است که) سفودی (آهنی) با خارهای تیزش بر یک پارچه پشمی قرار گرفته و کلیه تار و پودش را با چرخاندن این سفود خاردار بیرون بکشند " لا حول و لا قوه الا بالله " .
ادامه مطلب ...

اثبات سید خراسانی بودن امام سید علی حسینی خامنه ای (مدظله)

ابتدا به طور خیلی خلاصه به ذکر مشخصات سید خراسانی و انطباق آن بر مقام معظم رهبری (مدظله) پرداخته و در ادامه به این سئوال مهم پاسخ خواهیم داد که آیا مقام معظم رهبری (مدظله) سید خراسانی بودن خویش را قبول دارد یا نه؟! صفات ذکر شده در روایات شریف برای سید خراسانی امام باقر (ع): یخرج شاب من بنی هاشم بکفّه الیمنى خال، ویأتی من خراسان برایات سود بین یدیه شعیب بن صالح، یقاتل أصحاب السفیانی فیهزمهم  ملاحم ابن طاوس، ص 77; عقد الدرر، ص 128، باب 5‏

1. شاب یا جوان بودن :
 کلمه شاب در عربی ، جوان ، دارای طراوت و سرزندگی جوانی معنی می دهد و همانطوریکه که در فرهنگ ما افرادی(با هر سن و سالی) که سرزنده و با نشاط و طراوت باشند ، می گوییم جوان است ، در عرب نیز ، علاوه بر جوانان که سن و سال کم دارند ، کلمه شاب در مورد افراد دیگری که سرزنده و سرحال و بشاش و باطراوت باشند ، به کار می رود.
سرزندگی و طراوت و بشاشیت موجود در مقام معظم رهبری (مدظله) بسیار آشکار است بطوری که ایشان با وجود سن زیاد از بسیاری از جوانان نیز سرحالتر است ، کوهپیمایی ایشان که تا مدتی قبل هر هفته به طور منظم دوبار در سحرگاهان انجام میشد ، خود گواه این مطلب است.

2. من بنی هاشم :
سیادت سید خراسانی که البته در مورد مقام معظم رهبری (مدظله) نیاز به توضیح ندارد ، ایشان از طرف پدر سید حسینی بوده و به فرموده برخی از بزرگان از طرف مادر نیز سید حسنی می باشند.

3. من خراسان :
 مسئله خراسانی بودن مقام معظم رهبری (مدظله) نیز آشکار است ، ایشان متولد خراسان بوده و پدر ایشان سید جواد با وجود اینکه آذری زبان هستند ، از دهها سال قبل از مهاجرین و مجاورین در کنار بارگاه مطهر امام رضا(ع) محسوب می شوند. و البته برخی از مفسرین کلمه خراسان را به کل ایران تعمیم می دهند و اعتقاد دارند که در زمان ائمه اطهار(ع) ، از لفظ خراسان بعضی مواقع کل ایران را مورد نظر داشتند که حتی در این صورت نیز باز این مسئله در مورد مقام معظم رهبری (مدظله) صدق می کند.

4. بکفّه الیمنى خال:
خال را چه به معنای نشانه در دست راست بگیریم و چه بفرموده برخی از عزیزان به معنی خلل و سستی در دست راست بگیریم( از ریشه خال ، یخل ، خلل ) ، باز این قضیه در مورد مقام معظم رهبری (مدظله) صدق می کند. جراحت دست راست معظم له که در انفجار مسجد ابوذر در سال 60 به وجود آمد ، هم معنای نشانه را می تواند داشته باشد و هم موجب خلل و سستی شده است.

5. بین یدیه شعیب  بن صالح  :
شعیب بن صالح فرمانده لشگر اوست. با شروع تحولات بزرگ ظهور سید خراسانی شعیب بن صالح را بعنوان فرمانده لشگر خود انتخاب می کند. آیا مقام معظم رهبری (مدظله) از این موضوع که برخی از بزرگان و منتظران امام زمان(عج) ، معظم له را بعنوان سید خراسانی می دانند اطلاع دارد و در صورت اطلاع آیا این موضوع را قبول دارد؟! ما با ذکر چند قضیه و نتیجه گیری از آن ، ثابت خواهیم کرد که آقا اولاً از سید خراسانی بودن خویش آگاه است ، ثانیا از وجود این مباحث در جامعه اطلاع دارد و ثالثا بر مصداق شناسی شخصیتهای ظهور رضایت داشته و حتی خود بر گسترش این مباحث تاکید دارند. در ابتدا با ذکر یک واقعه تاریخی به جواب این سئوال خواهیم پرداخت :
ادامه مطلب ...

دانلود کتاب عصر ظهور از با فرمت موبایل

کتاب پرمحتوا و با ارزش عصر الظهور نام کتابی است نوشته علی کورانی عاملی به زبان عربی که به زبان فارسی ترجمه شده و دربارهٔ حوادثی که به باور شیعیان قبل از ظهور رخ می‌دهد. علاقه ای که شخصا به این کتاب داشتم تصمیم گرفتم تا کتاب را با فرمت HTML تهیه کنم که امیدوارم دوستان مورد پسندشان قرار گیرد. توصیه می کنم این کتاب را حتما مطالعه نمایید .
این کتاب به بررسی و تحلیل وقایع و حوادث دوران ظهور به شکل بسیار شیوا و همچنین سرانجام ملل و قومیت‌های مختلف همچون ایران، عراق، رومیان، ترکان، یهودیان، اعراب، یمن و مصر در زمان جنگ‌های آخرالزمان و ظهور مهدی از دیدگاه روایات شیعه و سنی پرداخته‌است. همچنین در قسمتی دیگر از کتاب نیز به دیدگاه اهل سنت دربارهٔ حضرت مهدی پرداخته‌است. می توانید کتاب را در ادامه مطالب دانلود کنید.

قسمتی از کتاب: نشانه ها و حوادث قبل حضرت قائم (ع) از جمله خروج سفیانى و کشته شدن حسنى و اختلاف بنى عباس بر سر مقام هاى دنیوى و خورشید گرفتگى در نیمه ماه رمضان و گرفتن ماه در اواخر آن بر خلاف معمول و فرو رفتن در بیابان بیداء و فرو رفتنى دیگر در مشرق و مغرب و توقف خورشید از ظهر تا نزدیک عصر و طلوع آن از مغرب و کشته شدن نفس زکیّه در پشت کوفه همراه با هفتاد تن از صالحان و ذبح شدن مردى از بنى هاشم در کنار کعبه بین رکن و مقام یعنى بین کعبه و مقام ابراهیم و خراب شدن دیوار مسجد کوفه و ورود درفش هاى سیاه از ناحیه خراسان و خروج یمانى و ظاهر شدن مغربى در مصر و تصرف شامات توسط او و فرود ترکها در جزیره و فرود رومیها در رمله و طلوع ستاره اى از مشرق که مانند ماه نور افشانى کرده و سپس بگونه اى خم شود که دو طرف آن به یکدیگر نزدیک شود و هاله سرخى که در آسمان آشکار و سپس در تمام نقاط پخش گردد و آتشى که از طرف مشرق بطرف آسمان بلند شده و سه یا هفت روز باقى ماند و افسار گسیختگى عرب ها و تصرف سرزمین ها و خارج نمودن آن از سلطه عجم و قتل فرمانرواى مصر به دست مردمش و ویرانى شام و اختلاف بین طرفداران سه گروه در شام و ورود درفش هاى قیس و اعراب به مصر و درفش هاى کِنده به خراسان و ورود سوارانى از غرب که در دروازه حیره مستقر شوند و ورود درفش هاى سیاه از مشرق به همین ناحیه و ایجاد شکافى در رود فرات بگونه اى که آب ، کوچه هاى کوفه را فرا گیرد و خروج شصت نفر که همه به دروغ ، ادعاى نبوت کنند .

ادامه مطلب ...