قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

لطفا با دختر شیعه ازدواج نکنید!

به گزارش جام، مفتی وهابیون در شبکه «وصال فارسی» از مردان اهل سنت درخواست کرد از ازدواج با دختران شیعه خودداری کنند.
بیننده ای از «ملا زاده» پرسید: می خواهم با دختری شیعه ازدواج کنم، آیا به نظر شما ازدواج با شیعیان جایز است؟
«ملازاده» ضمن ممنوع دانستن ازدواج با دختران شیعی، برای فتوای خود استدلال های مضحکی بیان کرد. این دکتر وهابیت گفت: «با دختران شیعه ازدواج نکنید؛ علت اول: چون قدرت پوشالی در ایران در دست شیعیان است، اگر فردا اختلافی بین شما پیش بیاید این آخوندهای بی دین و ضد سنت حق شما را پایمال می کنند! و علت دوم: پیامبر(ص) فرمودند برای ازدواج به دین و اخلاق دختر توجه کنید.»

وی در ادامه اهانت هایش به شیعه، گفت: «دین زن باید خوب باشد. نه این که قبر پرست و علی پرست باشد، نه این که مشرک و امام پرست باشد.»
گفتنی است، این به اصطلاح عالم وهابی که ساکن لندن است و هم راستا با سیاست های انگلستان و برای اختلاف افکنی میان شیعه و سنی، برنامه هایش را از لندن پخش می کند، علمی جز فحاشی و توهین ندارد. وی معمولا تا اسم شیعه را می شنود عصبانی می شود و به جای استدلال و دلیل آوردن به پرخاشگری می پردازد.

«ملازاده» در حالی شیعه را متهم به علی پرستی و امام پرستی می کند که هیچ شیعه ای چنین عقیده ای ندارد؛ ولی خود او مقابل حامیان سعودیش خم و راست می شود و آن ها را می پرستد.
ترس امثال این مفتی وهابی این است که مردان اهل سنت تحت تأثیر استدلال ها و عقلانیت شیعه، دست از مذهب خود بردارند و شیعه شوند؛ بنابراین راهی نمی بینند جز این که پیروانشان را از شیعه دور کنند و آن ها را تنها در فضای بسته و محدود نگه داشته و از تفکر و تأمل باز دارند.

نشانی از نشانه های ظهور

انطباق عجیب تحولات و رخدادهای کنونی خاورمیانه و جهان، با نشانه ها و وقایع آستانه ظهور، خصوصا در طی دهه گذشته، هر شیعه منتظری را ناخواسته بر آن می دارد که به کنکاش و جستجوی بیشتر در این زمینه بپردازد تا به میزان صحت این انطباق ها پی ببرد.
همزمان، بشارت های بزرگان و علماء نیز بر آتش این اشتیاق می افزاید و موجب می شود تا فرد منتظر با دقت و اشتیاق زائدالوصف به دنبال بررسی نشانه های ظهور برآید که خواه، ناخواه در صورت یقین به صحت این انطباق ها و نزدیکی ظهور، برای زمینه سازی بیشتر ظهور و استقبال از آن واقعه مبارک، فرد منتظر به اصلاح خود و جامعه مبادرت می ورزد که میزان آن بستگی به میزان صداقت و همت افراد دارد.


بدون اصلاح گری و خودسازی و تلاش برای ساختن جامعه، پیگیری وقایع ظهور نوعی تفنن و سرگرمی محسوب می شود که نه تنها فایده چندانی برای فرد و جامعه ندارد که می تواند آثار سوئی نیز در پی داشته باشد.

البته گاه این اصلاح و خودسازی در یک فرد، به صورت فرو نرفتن بیشتر در منجلاب گناه و فساد و تباهی که از خصوصیات برجسته و مهم آخرالزمان و عصر ظهور است، ظاهر می شود که این اثر مثبت نیز در جای خود، مسئله مهمی محسوب می شود.

به بیان دیگر بررسی حوادث و نشانه های ظهور در صورتی به حال فرد و جامعه اثرگذار و مفید است که منجر به حرکت به سوی قواعد ظهور شود، یعنی فرد پس از یقین به این همانی تحولات جاری، به سمت اصلاح خود و جامعه و تقویت ایمان و باورهای دینی و مبارزه صحیح با مظاهر بی دینی در جامعه و تلاش برای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب و اسلام بپردازد که به جرات می توان گفت افرادی که با صداقت به بررسی تحولات و حوادث ظهور می پردازند، اهداف فوق را در درجات مختلف درک کرده و به سمت قواعد ظهور پیش خواهند رفت.

ادامه مطلب ...

این گلشیفته به چه کارها که نمی آید

سازنده افغانی فیلم "سنگ صبور" که گلشیفته در آن نقش یک روسپی را به نمایش گذاشته به بی بی سی گفته است: «معلوم نبود اگر گلشیفته فراهانی نبود این فیلم را می‌ساخته است یا نه.
وی در توضیحات خود می افزاید: «او می گوید که پس از آنکه پیشنهاد ساخت این فیلم به او شد، ابتدا برای ساخت آن تردید داشت و پس از آنکه ساخت آن را آغاز کرد، بزرگترین مشکل او پیدا کردن بازیگر نقش اصلی بوده تا اینکه ژان کلود کاریر، یکی از فیلمنامه نویسان این فیلم، گلشیفته فراهانی را به رحیمی معرفی کرد.

ادامه حرف های این کارگردان افغانی که در فیلم خود به جامعه افغانستان نیز جسارت کرده، انسان را به یاد مثل معروف "هندوانه زیر بغل دادنگ می اندازد، وی درباره  این انتخاب اداعا می کند: "هنر، استعداد، شهامت و چهره زیبایش همه باعث شد که رابطه خوبی بین ما ایجاد شود و چیزهایی که من می خواستم، او درک می کرد و توانست با بازی و چهره اش آن را اجرا کند."
البته گلشیفته فراهانی در مصاحبه ای پیش از این به بی بی سی درباره نقش فوق العاده! خود گفته بود: این نقش آنقدر جذاب است که هر بازیگر زنی دوست دارد آن را بازی کند.

ادامه مطلب ...