قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

ثواب زیارت قبر امام حسین علیه السلام

امام کاظم (ع) فرمود: ادنی ما یثاب به زائر ابی عبدلله شط الفرات اذا عرف حقه و حرمته و ولایته ان یغفر له ما تقدم من ذنبه و ما تاخر. کمترین پاداشی که از آن زیارتگر آگاه به حق و حرمت و ولایت امام حسین در کنار فرات گردد این  است که خداوند گناهان پیشین و پسین او را ببخشاید. حسین بن ثویره گوید: امام صادق (ع) فرمود: ای حسین! به راستی هر که از خانه اش در آید و آهنگ زیارت امام حسین (ع) کند چون پیاده رود خداوند به هر گامی که نهد حسنه ای بر او نویسد و گناهی از او پاک کند و اگر سواره باشد خداوند به هر گاهی که مرکبش برمی دارد حسنه ای برای او می نویسد و گناهی از او پاک نماید تا انگاه که به کربلا رسد که در این صورت خداوند ا او را در زمره آورد خداوند او را در زمره پیروزمندان نویسد و چون بر آن شود که بازگردد فرشته ای به نزد او آید و گوید به راستی پیامبر اکرم (ص) تو را سلام رسانیده و فرموده است، کردارت را از سرگیر که بی گمان خداوند گناهان پیشین تو را بخشید.
ثواب زیارت ائمه بقیع (امام حسن، امام سجاد، امام محمد باقر، و جعفر صادق علیه السلام).
از امام صادق علیه السلام سوال شد درباره ثواب زیارت یکی از ائمه بقیع فرمود: کمن زار رسول الله مثل زیارت پیامبر اکرم است. امام حسن عسکری فرمود: من زار جعفراً او اباه لم یشتک عینه و لم سقم و لم یمت مبتلا. هر کس زیارت کند امام صادق و پدرش امام محمد باقر علیه السلام را درد چشم نکشد و بیماری و دردی به او نرسد و مبتلا نمیرد.
ثواب زیارت امام موسی کاظم
امام رضا فرمود: زیارت قبر ابی مثل زیاره قبر الحسین علیه السلام ثواب زیارت قبر امام موسی کاظم مثل ثواب زیارت قبر امام حسین است. قال امام رضا علیه السلام: من زار قبر ابی بغداد کان کمن زار قبر رسول الله (ص) و قبر امیر المونین الا ان الرسول و لامیر المومنین فضلهما.
هر کس قبر پدرم در بغداد را زیارت کند مثل زیارت قبر رسول خدا و قبر امیرالمومنین علیه السلام است مگر اینکه برای رسول الله (ص) و امیرالمومنین فضیلتی است (همان ثواب را امام موسی کاظم دارد).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد