قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

معماهای مذهبی زیبا

معماهای هوش
1. به مناسبت جشن تکلیف زهره 9 شمع روی کیک آن قرار داده‎اند. زهره با فوت اول 6 شمع را خاموش کرده است. حالا بگویید که چند شمع روی کیک باقی مانده است؟
2. آن چیست که مال خودمان است ولی دیگران از آن استفاده می‎کنند؟
3. زهرا املا داشت؛ همه را غلط نوشت ولی 20 گرفت چه طور ممکن است؟
4. ده و ده بیست نمی‎شه پنجاه تا به آن اضافه کنیم یازده خواهد شد. آن چیست؟
5. نُه سالگی آغاز جشن تکلیف است. حال به ما بگویید که از صفر تا عدد 100 چند تا عدد 9 وجود دارد؟
معماهای قرآنی
1. امام صادق علیه‌السلام دربارة این سوره فرمودند که: سوره‎ای است که اولش ستایش، وسطش اخلاص و آخرش نیایش است. اسم سوره را که حتماً  می‎دانید چون مطمئن هستم همه شما آن را از حفظ می‎دانید.  آن سوره کدام است؟
2. سوره‎ای است در قرآن که هفت حرف از حروف 28 گانه عربی در آن یافت نمی‎شود، آن هفت حرف این‌ها هستند: ث ـ خ ـ ج ـ ف ـ ظ ـ ش ـ ز. این سوره  از سوره‎‎هایی است که همة مسلمان‌ها آن را از حفظ می‎خوانند. آن سوره کدام است؟
3. قرآن کلام و سخن خدا با بندگان خویش می‎باشد. تنها یکی از سوره‎های قرآن گر چه کلام خداوندی است ولی در آن سوره به جای این که خدا با انسان حرف بزند انسان با خدا حرف می‎زند. پس سوره‎ای که در آن انسان با خدا حرف می‎زند، کدام است؟
این سوره را هم حتماً حفظ هستید. من یقین دارم شما جواب آن را هم می‎دانید ولی باید به معنای آن دقت کرده و به جواب سؤال ما برسید.
4. نخستین سورة کاملی که به طور کلی و یک جا در مکه بر پیامبر نازل شده است. چه نام دارد؟
5. به یکی از سوره‎های قرآن «شکر» «نور» «ام الکتاب» «فاتحه» هم می‎گویند. اسم مشهور این سوره را نام ببرید.
معمای دختران و زنان
1. کدام سوره به نام یک زن نمونه است؟
2. کدام سورة قرآنی است که سفارش شده است زن‌ها آن را بیش‌تر بخوانند؟
3. کدام سوره دربارة یک زن نمونه است و آن زن کیست؟
4. کدام زن است که هیزم‌کش آتش جهنم است و در قرآن به او اشاره شده است؟
5. دختری که در محراب برای او از جانب خدا غذایی آورده شد، چه کسی بود؟
6. در قرآن به دختر یکی از پیامبران اشاره شده که با 9فت و حیا راه می‎رفت آن زن چه کسی بود؟
7. زنی که بدون پدر و مادر به دنیا آمد؟
8. زنی را نام ببرید که پدرش امام، عمویش امام، پدر بزرگش امام، شوهرش امام، فرزندش امام، نوه‎اش امام بوده است؟
9. نام مادر چند امام، فاطمه بوده است؟
10. مادر یکی از امامان ایرانی بود نام امام و نام مادرش را ذکر کنید؟
معماهای نماز
1. دعایی است در نماز که اصلاً نقطه ندارد؟
2. جمله‎ای است در نماز که اصلاً نقطه ندارد؟
3. یکی از ارکان نماز است که نقطه ندارد ؟
4. از واجبات نماز است که نقطه ندارد ؟
5، مثل آن مثل درختی است که 17 شاخه دارد . 9 شاخه از شـاخـه‎هایش در سـایه و تاریکی قرار دارد و 8 شاخة دیگرش در روشنایی است .
6. اولین عضوی که در وضو واجب است شسته شود کدام است ؟
7. فردی ماه‌ها نماز می‌خواند ولی حتی یک‌ بار هم سورة حمد را نمی‌خواند با این که سورة حمد جزء واجبات نماز است. این فرد نه تنها نمازش درست است بلکه ثواب هم دارد.
8. نمازهایی که مستحب است در فضای باز و طبیعت انجام گیرد را نام ببرید؟
9. نمازی که یازده رکعت دارد، کدام است ؟
10. نماز ترس و زلزله و سیل و ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی چه نام دارد ؟
پاسخ‌ها معماهای هوش:

1. همان 9 شمع، 2. اسم، 3. آقای ولی 20 گرفت، 4. ساعت 5. 20عدد.

پاسخ‌ها معماهای قرآنی:
1. سورة حمد، 2. سورة حمد، 3. سورة حمد، 4. سورة حمد، 5. سورة حمد.

پاسخ‌ها معمای دختران و زنان:
1. سورة مریم، 2. سورة نور، 3. سورة کوثر (حضرت فاطمه(س)، 4. زن ابو لهب، 5. حضرت مریم، 6. دختر حضرت شعیب که زن حضرت موسی شد، 7. حضرت حوا مادر همة انسان‌ها، 8 . فاطمه دختر امام حسن(ع) که با پسر عموی خود یعنی امام سجاد(ع) ازدواج کرد که به این ترتیب پدر فاطمه یعنی امام حسن مجتبی(ع) امام دوم ما شیعیان است. عمویش یعنی امام حسین(ع) امام سوم است. پدر بزرگش امام علی(ع) فرزندش امام محمد باقر(ع) امام پنجم و نوه‎اش امام صادق(ع) امام ششم است. 9. نام مادر حضرت علی(ع) فاطمه دختر اسد ـ نام مادر امام حسن و امام حسین علیهما السلام حضرت فاطمه(س) ـ دختر پیامبر (ص) نام مادر امام محمد باقر(ع) فاطمـه دختر امـام حـسن(ع) بود. 10. مادر امام سجاد و همسر امام حسین(ع) ایرانی بود که نامش شهر بانو بود.

پاسخ‎ها معماهای نماز:
1. الـلـهم صـل علی محمد و آل محمد؛ 2ـ لا اله الا الله؛ 3. رکوع؛ 4. سلام؛ 5. نماز؛ 6. صورت.
7. نماز جماعت. چون در نماز جماعت انسان حمد و سوره را نمی‎خواند و امام جماعت فقط حمد و سوره را می‎خواند. حال اگر یک ماه همة نمازهایشان را با نماز جماعت بگذراند علاوه بر این که حمد و سوره را نمی‎خواند ثواب بسیار زیادی دارد که فرشتگان آسمان از عهدة نوشتن این همه ثواب بر نمی‎آیند. خوشا به حال کسانی که در نماز جماعت شرکت می‎کنند.
8. نماز عید قربان و عید فطر؛ 9. نماز شب؛ 10. نماز آیات

نظرات 20 + ارسال نظر
محمد اکبر بلوچ هنزمی چهارشنبه 12 آذر 1399 ساعت 02:59

اقای بامری پشت تریبون پول سوختبرها را #کثیف نامید از حرفشون متوجه شدیم که کثیف مترادف المعناء هست هم به اشد حلال کثیف گفته میشود و هم..
حاج آقا؛ پول کثیف پول سوختبر جوان بلوچی هست که بخاطر قوت لایموتی دست به بمب های ساعتی میزنه یا اون پولیه که شخص بر تن کردن یه عباء و عمامه ماهانه 25میلیون بهش پرداخت کنند؟
#بلوچستانم_مظلوم

محمد اکبر بلوچ هنزمی سه‌شنبه 4 آذر 1399 ساعت 13:56

فخرالدین،
میگم لطفا شهید را تعریف کنین چون شاید بعضیا تابحال نمی دونن یا اشتباه فهمیدن تعریفش را

#نه_این_است_نه_انست_همه_حیله_شیطانست

محمد اکبر بلوچ هنزمی یکشنبه 11 آبان 1399 ساعت 00:17

تا همین چند هفته قبل بعضیا پیگیر لایو های ارازل و اوباش امثال امیر تتلو و ندا یاسی بودن که با حرف های شهوتی شان خود را تحریک جنسی کنند ولی کودکان بلوچستانم یکی پس از دیگری به جولانگه اب می افته دیگه هیچ وقت به خونه بر نمیگرده اگه برگرده فقط پیکر بی جانشه.
#نه_به_دخترابی. بلکه #پسران_ابی_بلوچستان
#بلوچستان_مظلوم

قبل از دورانی با کمک جماعتی از طلاب دارالعلوم مکی در اکثر روستایی محروم نیکشهر دست به فعالیت زدند تا چندتا طلاب از هر روستایی جمع کنند و خدا را شکر این فعل با موفقیت کامل انجام شد
ولی بعضی ها با پول و قول دروغین شروع به مخ زنی همین طلاب کردن یکی را پس از دیگری را راهی مدارس پولی کردن.
در این تحریم های اقتصادی فهمیدیم پول از همه چیز ادم میگذره حتی دین
متاسفم برای همچین اولیاهایی
.
.
#دارالکنت #مدارس_پولی#دارالبطن_والشهوت

پسرکی خاص از دیار هنزم زمین شنبه 12 مهر 1399 ساعت 16:26

قبل از دورانی با کمک جماعتی از طلاب دارالعلوم مکی در اکثر روستا های محروم نیکشهر دست به فعالیت زذند تا چندتا طلاب از هر روستایی جمع کنند و خدا را شکر این فعل با موفقیت کامل انجام شد
ولی بعضی ها با پول و قول دروغین شروع به مخ زنی کردن یکی پس از دیگری را راهی مدارس پولی کردن.
در این تحریم های اقتصادی فهمیدیم پول همه از همه چیز ادم میگذره حتی دین..

#دارالکنت #مدارس_پولی

پسرکی از دیار هنزم زمین شنبه 12 مهر 1399 ساعت 15:56

قبل از دورانی با کمک جماعت طلاب دارالعلوم مکی اکثر روستایی محروم فعالیت کردن تا چند طلاب از هر روستایی طلاب جمع کنند و خدا را شکر این فعل را انجام دادند
ولی بعضی ها با پول و قول دروغین شروع به مخ زنی کردن یکی پس از دیگری را راهی مدارس پولی کردن.
در این تحریم های اقتصادی فهمیدیم پول همه از همه چیز ادم میگذره حتی دین
#دارالکنت #مدارس_پولی#مکتب_فتنه

پسرکی از دیار بلوچستان شنبه 12 مهر 1399 ساعت 13:56

قبل از دورانی با کمک جماعت طلاب دارالعلوم مکی اکثر روستایی محروم فعالیت کردن تا چند طلاب از هر روستایی طلاب جمع کنند و خدا را شکر این فعل را انجام دادند
ولی بعضی ها با پول و قول دروغین شروع به مخ زنی کردن یکی پس از دیگری را راهی مدارس پولی کردن.
در این تحریم های اقتصادی فهمیدیم پول همه از همه چیز ادم میگذره حتی دین
#دارالکنت #مدارس_پولی

محمد اکبر بلوچ هنزمی جمعه 13 تیر 1399 ساعت 21:01

با سوال بچه گانه تو بیا در واتساپم تا جوابتو بدم طفلک شماره من اینه 09335978335

حسین چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 01:28

هتک حرمت خانۀ فاطمۀ زهرا(س) و شهادت آن حضرت:

در این مورد، نصوصی را از کتب اهل سنت نقل می نماییم، تا روشن شود که مسأله هتک حرمت خانه زهرا(علیها السلام) و رویدادهای بعدی، یک امر تاریخی مسلّم است نه یک افسانه!! و با اینکه در عصر خلفا سانسور فوق العاده ای نسبت به نگارش فضایل و مناقب در کار بود؛ ولی به حکم اینکه ،"حقیقت شیء نگهبان آن است"، این حقیقت تاریخی به طور زنده در کتابهای تاریخی و حدیثی محفوظ مانده است و ما در نقل مدارک، ترتیب زمانی را از قرنهای نخستین در نظر می گیریم، تا برسد به نویسندگان عصر حاضر.

1. ابن ابی شیبه و کتاب «المصنَّف»

ابوبکر ابن ابی شیبه (159-235) مؤلف کتاب المصنَّف به سندی صحیح چنین نقل می کند:

هنگامی که مردم با ابی بکر بیعت کردند، علی و زبیر در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره می پرداختند، و این مطلب به عمر بن خطاب رسید. او به خانه فاطمه آمد، و گفت: ای دختر رسول خدا، محبوبترین فرد برای ما پدر تو است و بعد از پدر تو خود تو، ولی سوگند به خدا این محبت مانع از آن نیست که اگر این افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آنها بسوزانند. این جمله را گفت و بیرون رفت، وقتی علی(علیه السلام)و زبیر به خانه بازگشتند، دختر گرامی پیامبر(علیها السلام) به علی(علیه السلام) و زبیر گفت: عمر نزد من آمد و سوگند یاد کرد که اگر اجتماع شما تکرار شود، خانه را بر شماها بسوزاند، به خدا سوگند! آنچه را که قسم خورده است انجام می دهد![1]

2. بلاذری و کتاب «انساب الاشراف»:

احمد بن یحیی جابر بغدادی بلاذری (متوفای 270) نویسنده معروف و صاحب تاریخ بزرگ، این رویداد تاریخی را در کتاب «انساب الاشراف» به نحو یاد شده در زیر نقل می کند.

ابوبکر به دنبال علی(علیه السلام) فرستاد تا بیعت کند، ولی علی(علیه السلام) از بیعت امتناع ورزید. سپس عمر همراه با فتیله (آتشزا) حرکت کرد، و با فاطمه در مقابل باب خانه روبرو شد، فاطمه گفت: ای فرزند خطاب، می بینم در صدد سوزاندن خانه من هستی؟! عمر گفت: بلی، این کار کمک به چیزی است که پدرت برای آن مبعوث شده است!![2]

3. ابن قتیبه و کتاب «الإمامة و السیاسة»:

مورّخ شهیر عبداللّه بن مسلم بن قتیبه دینوری (212-276) از پیشوایان ادب و از نویسندگان پرکار حوزه تاریخ اسلامی است، مؤلّف کتاب «تأویل مختلف الحدیث»، و «ادب الکاتب» و... . وی در کتاب «الإمامة و السیاسة» چنین می نویسد:

ابوبکر از کسانی که از بیعت با او سربرتافتند و در خانه علی گرد آمده بودند، سراغ گرفت و عمر را به دنبال آنان فرستاد، او به در خانه علی(علیه السلام)آمد و همگان را صدا زد که بیرون بیایند و آنان از خروج از خانه امتناع ورزیدند در این موقع عمر هیزم طلبید و گفت: به خدایی که جان عمر در دست اوست بیرون بیایید یا خانه را بر سرتان آتش می زنم. مردی به عمر گفت: ای اباحفص (کنیه عمر) در این خانه، فاطمه، دختر پیامبر است، گفت: باشد!![3]

ابن قتیبه دنباله این داستان را سوزناکتر و دردناکتر نوشته است، او می گوید:

عمر همراه گروهی به در خانه فاطمه آمدند، در خانه را زدند، هنگامی که فاطمه صدای آنان را شنید، با صدای بلند گفت: ای رسول خدا پس از تو چه مصیبت هایی به ما از فرزند خطاب و ابی قحافه رسید، وقتی مردم که همراه عمر بودند صدای زهرا و گریه او را شنیدند برگشتند، ولی عمر با گروهی باقی ماند و علی را از خانه بیرون آوردند، نزد ابی بکر بردند و به او گفتند، بیعت کن، علی(علیه السلام)گفت: اگر بیعت نکنم چه می شود؟ گفتند: به خدایی که جز او خدایی نیست، گردن تو را می زنیم... [4]

مسلّماً این بخش از تاریخ برای علاقمندان به شیخین بسیار سنگین و ناگوار می باشد و لذا برخی بر آن صدد آمدند که در نسبت کتاب به ابن قتیبه تردید کنند، در حالی که ابن ابی الحدید استاد فن تاریخ، این کتاب را از آثار او می داند و پیوسته از آن مطالبی نقل می کند، متأسفانه این کتاب به سرنوشت تحریف دچار شده و بخشی از مطالب آن به هنگام چاپ از آن حذف شده است در حالی که همان مطالب در شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید آمده است.

«زرکلی» در اعلام این کتاب را از آثار ابن قتیبه می داند سپس می افزاید: که برخی از علما در این نسبت نظری دارند. یعنی شک و تردید را به دیگران نسبت می دهد نه به خویش، همچنان که الیاس سرکیس[5] این کتاب را از آثار ابن قتیبه می داند.

4. طبری و تاریخ او:

محمّد بن جریر طبری (متوفای 310) در تاریخ خود رویداد قصد هتک حرمت خانه وحی را چنین بیان می کند:

عمر بن خطاب به خانه علی آمد در حالی که گروهی از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. وی رو به آنان کرد و گفت: به خدا سوگند خانه را به آتش می کشم مگر اینکه برای بیعت بیرون بیایید. زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیر کشیده بود، ناگهان پای او لغزید و شمشیر از دستش افتاد، در این موقع دیگران بر او هجوم آوردند و شمشیر را از دست او گرفتند.[6]

این بخش از تاریخ حاکی از آن است که اخذ بیعت برای خلیفه با تهدید و ارعاب صورت می پذیرفت حالا این نوع بیعت چه ارزشی دارد؟ خواننده باید خود داوری نماید.

5. ابن عبد ربه و کتاب «العقد الفرید»:

شهاب الدین احمد معروف به «ابن عبد ربه اندلسی» مؤلف کتاب «العقد الفرید» متوفای (463 ه ) در کتاب خود بحثی مشروح درباره تاریخ سقیفه آورده و تحت عنوان کسانی که از بیعت ابی بکر تخلف جستند چنین می نویسد:

علی و عباس و زبیر در خانه فاطمه نشسته بودند که ابوبکر عمر بن خطاب را فرستاد تا آنان را از خانه فاطمه بیرون کند و به او گفت: اگر بیرون نیامدند، با آنان نبرد کن! و در این موقع عمر بن خطاب با مقداری آتش به سوی خانه فاطمه رهسپار شد تا خانه را بسوزاند، در این موقع با فاطمه روبرو شد. دختر پیامبر گفت: ای فرزند خطاب آمده ای خانه ما را بسوزانی، او در پاسخ گفت: بلی مگر این که در آنچه امّت وارد شدند، شما نیز وارد شوید![7]

تا اینجا بخشی که در آن به تصمیم به هتک حرمت تصریح شده است پایان پذیرفت، اکنون به دنبال بخش دوم که حاکی از جامه عمل پوشاندن این نیّت است، می پردازیم!

آیا یورش انجام گرفت؟

در این جا سخنان آن گروه که فقط به سوء نیت خلیفه و یاران او اشاره کردند به پایان رسید، گروهی که نخواستند و یا نتوانستند دنباله فاجعه را به طور روشن منعکس کنند، در حالی که برخی، به اصل فاجعه یعنی یورش به خانه و... اشاره نموده و تا حدّی نقاب از چهره حقیقت برافکندند، اینک در اینجا به مدارک یورش و هتک حرمت اشاره می نماییم: (در این بخش نیز در نقل مصادر غالباً ترتیب زمانی را در نظر می گیریم).

6. ابو عبید و کتاب «الاموال»:

ابو عبید قاسم بن سلام (متوفای 224) در کتاب خود به نام «الأموال» که مورد اعتماد فقیهان اسلام است نقل می کند:

عبدالرّحمن بن عوف می گوید: که من در بیماری ابوبکر برای عیادت او وارد خانه او شدم پس از گفتگوی زیاد به من گفت:

آرزو می کنم ای کاش سه چیز را که انجام داده ام، انجام نمی دادم، همچنان که آرزو می کنم ای کاش سه چیز را که انجام نداده ام، انجام می دادم. همچنین آرزو می کنم سه چیز را از پیامبر سؤال می کردم.

امّا آن سه چیزی که انجام داده ام و آرزو می کنم که ای کاش انجام نمی دادم عبارتند از:

ای کاش پرده حرمت خانه فاطمه را نمی گشودم و آن را به حال خود وامی گذاشتم هرچند برای جنگ بسته شده بود.[8]
ابو عبید هنگامی که به اینجا می رسد به جای جمله: «لم أکشف بیت فاطمة و ترکته...» می گوید: کذا و کذا. و اضافه می کند که من مایل به ذکر آن نیستم!.

ولی هرگاه «ابو عبید» روی تعصّب مذهبی یا علّت دیگر از نقل حقیقت سربرتافته است؛ محقّقان کتاب «الاموال» در پاورقی می گویند: جمله های حذف شده در کتاب «میزان الاعتدال» (به نحوی که بیان گردید) وارد شده است، افزون بر آن، «طبرانی» در «معجم» خود و «ابن عبدربه» در «عقد الفرید» و افراد دیگر جمله های حذف شده را آورده اند.(دقت کنید!)

7. طبرانی و معجم کبیر:

ابوالقاسم سلیمان بن احمد طبرانی (260-360) که ذهبی در «میزان الاعتدال» در حقّ او می گوید: فرد معتبری است.[9] در کتاب «المعجم الکبیر» که کراراً چاپ شده است، آنجا که دربارۀ ابوبکر و خطبه ها و وفات او سخن می گوید، یادآور می شود: ابوبکر به هنگام مرگ، اموری را تمنا کرد. ای کاش سه چیز را انجام نمی دادم. ای کاش سه چیز را انجام می دادم. ای کاش سه چیز را از رسول خدا سؤال می کردم. درباره آن سه چیزی که انجام داده و آروز کرد که ای کاش انجام نمی داد، چنین می گوید: آن سه چیزی که آرزو می کنم که ای کاش انجام نمی دادم، آرزو می کنم که هتک حرمت خانه فاطمه نمی کردم و آن را به حال خود واگذار می کردم!.[10] ،این تعبیرات به خوبی نشان می دهد که تهدیدهای عمر تحقّق یافت.

8. ابن عبد ربه و «عقد الفرید»:

ابن عبد ربه اندلسی مؤلّف کتاب «العقد الفرید» (متوفای 463 ه ) در کتاب خود از عبدالرحمن بن عوف نقل می کند:

من در بیماری ابی بکر بر او وارد شدم تا از او عیادت کنم، او گفت: آرزو می کنم که ای کاش سه چیز را انجام نمی دادم و یکی از آن سه چیز این است: ای کاش خانه فاطمه را نمی گشودم هرچند آنان برای نبرد درِ خانه را بسته بودند.[11]

و نیز اسامی و عبارات و شخصیت هایی که این بخش از گفتار خلیفه را نقل کرده اند خواهد آمد.

9. سخن نَظّام در کتاب «الوافی بالوفیات»:

ابراهیم بن سیار نظام معتزلی (160-231) که به خاطر زیبایی کلامش در نظم و نثر به نظّام معروف شده است در کتابهای متعددی، واقعه بعد از حضور در خانه فاطمه(علیها السلام) را نقل می کند. او می گوید: عمر در روز اخذ بیعت برای ابی بکر، بر شکم فاطمه زد، او فرزندی که در رحم داشت و نام او را محسن نهاده بودند، سقط کرد!!(دقت کنید).[12]

10. مبرّد در کتاب «کامل»:

محمّد بن یزید بن عبدالأکبر بغدادی (210-285) ادیب، و نویسنده معروف و صاحب آثار گران سنگ، در کتاب «الکامل» خود، از عبدالرّحمن بن عوف داستان آرزوهای خلیفه را می نویسد، و چنین یادآور می شود: آرزو می کردم ای کاش بیت فاطمه را نمی گشودم و آن را رها می نمودم هرچند برای جنگ بسته باشد.[13]

11. مسعودی و «مروج الذهب»:

مسعودی(متوفای 325) در مروج الذهب می نویسد:

آنگاه که ابوبکر درحال احتضار چنین گفت: سه چیز انجام دادم و تمنا می کردم که ای کاش انجام نمی دادم یکی از آن سه چیز: آرزو می کردم که ای کاش هتک حرمت خانه زهرا را نمی کردم و در این مورد سخن زیادی گفت![14]

مسعودی با اینکه نسبت به اهل بیت گرایش های نسبتاً خوبی دارد، ولی باز اینجا از بازگویی سخن خلیفه خودداری کرده و با کنایه رد شده است، البتّه خدا می داند و بندگان خدا هم اجمالاً می دانند!

12. ابن أبی دارم در کتاب «میزان الاعتدال»:

«احمد بن محمّد» معروف به «ابن ابی دارم»، محدث کوفی (متوفای سال 357)، کسی که محمّد بن أحمد بن حماد کوفی درباره او می گوید: «کان مستقیم الأمر، عامة دهره»: او در سراسر عمر خود پوینده راه راست بود.

با توجه به این موقعیت، نقل می کند که در محضر او این خبر خوانده شد: عمر لگدی بر فاطمه زد و او فرزندی که در رحم به نام محسن داشت سقط کرد![15] (دقت کنید)

13. عبدالفتاح عبدالمقصود و کتاب «الإمام علی»:

وی هجوم به خانه وحی را در دو مورد از کتاب خود آورده است و ما به نقل یکی بسنده می کنیم:

قسم به کسی که جان عمر در دست اوست یا باید بیرون بیایید یا خانه را بر ساکنانش آتش می زنم. عده ای که از خدا می ترسیدند و رعایت منزلت پیامبر(صلی الله علیه وآله) را پس از او می کردند، گفتند: "اباحفص، فاطمه در این خانه است".

بی پروا فریاد زد: "باشد!! ". نزدیک شد، در زد، سپس با مشت و لگد به در کوبید تا به زور وارد شود. علی(علیه السلام) پیدا شد... طنین صدای زهرا در نزدیکی مدخل خانه بلند شد... این ناله استغاثه او بود...!»[16].

این بحث را با حدیث دیگری از «مقاتل ابن عطیّة» در کتاب الامامة و السیاسة پایان می دهیم (هرچند هنوز ناگفته ها بسیار است!)

او در این کتاب چنین می نویسد:

«هنگامی که ابوبکر از مردم با تهدید و شمشیر و زور بیعت گرفت، عمر، قنفذ و جماعتی را به سوی خانه علی و فاطمه(علیها السلام) فرستاد، و عمر هیزم جمع کرد و درِ خانه را آتش زد...[17]

و در ذیل این روایت تعبیرات دیگری است که قلم از بیان آن عاجز است.

نتیجه: آیا با این همه مدارک روشن که عموماً از منابع اهل سنت نقل شده است باز هم می گویند «افسانه شهادت...!» انصاف کجاست؟! به یقین هر کس این بحث کوتاه و مستند به مدارک روشن را بخواند می فهمد بعد از رحلت رسول خدا(صلی الله علیه وآله) چه غوغائی برپا شد، و برای نیل به حکومت و خلافت چه ها کردند، و این اتمام حجّت الهیّه برای همه آزاداندیشان دور از تعصّب است، چرا که ما از خودمان چیزی ننوشتیم، هرچه نوشتیم از منابع مورد قبول خود آنها است[18].
در ضمن جایزمو میدم بهت تا بری چند تا کتاب بخونی اقای محمد اکبر بلوچ

سوال جدید همراه با جوایز نفیس
1-یه حدیث صحیح برای اثبات شهادت سیدة الجنه حضرت فاطمة الزهرا رضی الله عنها هم از کتب شیعه هم از کتب سنی؟
۲-لقب ام المؤمنین دخت صدیق حضرت عایشة صدیقه رضی الله عنها که پیامبر بهشون داده بود؟
۳_شان نزول ایه کریمه الخبیثات للخبیثین......؟
۴اسم پدر و مادر ام کلثوم زوجه امیر المومنین حضرت عمر بن الخطاب رضی الله عنه؟
۵_ اولین زن صحابیه ای که در راه اسلام شهید شد؟

جواب صحیح نفرات اول دوم سوم همراه با جوایز نفیس انواع پول نقد. ربع سکه طلا. گوشی جی 2

لطفا جواب هاتون را به شماره ذیل در واتساپ بفرستین
09156346296

محمد اکبر بلوچ هنزمی دوشنبه 22 مهر 1398 ساعت 07:19 http://MOHBmahbosh

محمد اکبربلوچ هنزمی
دختران آبی شمایید

تاسف جماعتی را میخورم که برای چند روز همصدا از دخترآبی گفتند اما درباره دختران آبی#دشتیاری بلوچستان هرگز چیزی به میان نیاوردند.
قرار هست آب دریای مکران به خراسان برده بشه چون شاید در آینده خراسان به کم آبی بخوره .... تحقیر مردم تشنه بلوچستان....با اینکار ثابت شد که تشنگی ما کسی را نگران نمی کند ولی کاهش منابع آبی خراسانیها باعث میشود هزاران ملیارد دلار هزینه کنند و حتی ضربه های غیر قابل جبرانی به محیط زندگی ما بزنند.
از دریای خودمان برای بقیه آب میفرستند و ما تشنه لب...

در این سرزمین #دختر_آبی و #دختران_آبی چه سرنوشت بدی دارند از بی کفایتی مسئولین

#دختران_آبی
#دختر_آبی
#بلوچستان

محمد اکبر بلوچ هنزمی پنج‌شنبه 17 مرداد 1398 ساعت 14:51 http://MOHBmahbosh

محمد اکبر بلوچ هنزمی پنج‌شنبه 27 تیر 1398 ساعت 08:00 http://MOHBmahbosh

تسلیت بلوچسانم
در همدان روز دوشنبه سال ۱۳۹۸ تقریبا ساعت ۹صبح اقای حجت المسلمین م قاسمی بنابر فتوای عجیب و غریبی که صادر کرده بود(در رابطه با صیغه) اقای بهروز حاجیلو انرا به درک واصل کرد و عصر همان روز اقای بهروز حاجیلو را دستگیر کرده و بوقت شامگاه همان روز او را به دار کشاندن اما
اما چی؟
اما بلوچستان عزیزم
در سال ۱۳۹۶ دو روحانی محترم جناب مولوی عبدالوهاب میرانزهی و حافظ محمد صالح میرانزهی بدون کوچکترین خطایی در وسط شهر چابهار ترور شدند اما کسی پاسخگو این مسئله نیست در حالی که قاتل یعنی اقای یحیی کاروانی که در چند جنایت دیگرهم شریک بودن و تاسف اینجاست که خود اقای یحیی کاروانی یکی از کفش لیس های سپاه هست اما داره، داره همین طور راحت اب خنک نوش جان میکنه!!!
نه قصاصی در خبر هست و نه از زندان اخباری

اخه کدام دین و مذهب گفته که قاتل را میتوان با وثیقه ازاد کرد

درحالی که در قران شزیف امده الهر بالهر العبدبالعبد

تنها کشوری که دم از جمهوری اسلامی میزند

بلوچستان مظلوم #

محمد اکبر بلوچ هنزمی
ایمیل mohammadbaloch256@gmail.com
ویکی پدیا http://MOHBmahbosh
واتساپ: 09156346296
ایمو: mohb mahbosh
تلگرام : alblosh 90
وی اس پی: alblosh
اینستاگرام: mohb mahbosh

محمد اکبر بلوچ هنزمی پنج‌شنبه 27 تیر 1398 ساعت 07:56 http://MOHBmahbosh

تسلیت بلوچسانم
در همدان روز دوشنبه سال ۱۳۹۸ تقریبا ساعت ۹صبح اقای حجت المسلمین م قاسمی بنابر فتوای عجیب و غریبی که صادر کرده بود(در رابطه با صیغه) اقای بهروز حاجیلو انرا به درک واصل کرد و عصر همان روز اقای بهروز حاجیلو را دستگیر کرده و بوقت شامگاه همان روز او را به دار کشاندن اما
اما چی؟
اما بلوچستان عزیزم
در سال ۱۳۹۶ دو روحانی محترم جناب مولوی عبدالوهاب میرانزهی و حافظ محمد صالح میرانزهی بدون کوچکترین خطایی در وسط شهر چابهار ترور شدند اما کسی پاسخگو این مسئله نیست در حالی که قاتل یعنی اقای یحیی کاروانی که در چند جنایت دیگرهم شریک بودن و تاسف اینجاست که خود اقای یحیی کاروانی یکی از کفش لیس های سپاه هست اما داره، داره همین طور راحت اب خنک نوش جان میکنه!!!
نه قصاصی در خبر هست و نه از زندان اخباری

اخه کدام دین و مذهب گفته که قاتل را میتوان با وثیقه ازاد کرد

درحالی که در قران شزیف امده الهر بالهر العبدبالعبد

تنها کشوری که دم از جمهوری اسلامی میزند

بلوچستان مظلوم #

محمد اکبر بلوچ هنزمی جمعه 21 تیر 1398 ساعت 17:03 http://MOHBmahbosh

سلام علیکم
سوال جدید
۱ اسم مادر خلیفه اول مسلمین کی بوده؟
۲ خلیفه چندم مسلمین بود که شیطان هم ازش میترسید ؟
۳ لقب خلیفه چهارم مسلمین چیه؟
۴ اسم خلیفه سوم مسلمین؟

جواب صحیح همراه با جوایز متنوع انواع نقد ۰ شارژ،....

شماره تلفن: 09156346296

حسنی دوشنبه 30 مهر 1397 ساعت 05:40

سلام... خدا قوت... میخواستم ببینم شما راضی هستید ما این معماها و برای یه جدول مذهبی استفاده کنیم؟

محمد رضا شنبه 5 دی 1394 ساعت 13:22

jhhhhkhhhehnuuiwklcujnjhcuicnhp[ejhjed,ch nefcj cjkefcbh lefc

حبیب پنج‌شنبه 23 شهریور 1391 ساعت 01:59 http://www.azarbayjanabshar67.blogfa.com/

جلوی زبان دیگران را نمی توان گرفت، ولی اگر خوب زندگی کنیم، این خود باعث شکست و تحقیر آنان می شود

نقطه چین تا خدا جمعه 10 شهریور 1391 ساعت 22:42 http://noghtechintakhoda.blogfa.com/

مهدیا! عزیزا! یوسفا! صدیقا! بیا که بى تو، هستى سخت خاموش ‍ است . تو فریاد العطش منى . عطشى که برخاسته از بنیان هایى به بلنداى همه ى تاریخ و برگرفته از طراوتى به زلالى همه ى فطرت هاست.
اللهم عجل لولیک الفرج.الهی آمین.
آپم ومنتظر حضورتون.

میثم چهارشنبه 8 شهریور 1391 ساعت 18:21 http://meysamne.blogfa.com

سلام ازاینکه از وبلاگ اررزشی تون دیدن کردم خوشحالم اگه مایل به تبادل لینک هستید بهم خبربدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد