قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

۹ مورد از عجیب ترین حوادث مثلث برمودا

به طور قطع درباره شهرت مثلث برمودا در ناپدید ساختن همه چیز از کشتی های باری گرفته تا هواپیماها شنیده اید.
به طور قطع درباره شهرت مثلث برمودا در ناپدید ساختن همه چیز از کشتی های باری گرفته تا هواپیماها شنیده اید. این مکان آبی اسرارآمیز همواره موجب حیرت محققان بوده است و حتی برخی آن را منشاء فعالیت های ماورای طبیعی می دانند. طی یک قرن گذشته، مثلث برمودا کشتی های متعددی را بلعیده و جان صدها انسان را گرفته است.این منطقه که به آن عنوان مثلث شیطانی نیز داده اند، ناحیه ای در بخش غربی اقیانوس آتلانتیک شمالی است که نقاطی را در برمودا، فلوریدا و پورتوریکو شامل می شود و در هر طرف کمتر از یک هزار مایل امتداد دارد. در این مطلب به معرفی عجیب ترین ناپدید شدن ها در مثلث برمودا می پردازیم.

flight ۱۹: شهرت ترسناک مثلث برمودا از ۵ دسامبر ۱۹۴۵ آغاز شد زمانی که پرواز شماره ۱۹ که یک اسکادران متشکل از ۵ بمب افکن نیروی دریایی آمریکا بود در جریان یک تمرین آموزشی معمول در هوای صاف ناگهان ناپدید شد. این هواپیما کاملا مجهز و پیش از بلند شدن از ایستگاه هوایی فلوریدا از همه نظر کنترل شده بود. آن چه که این ناپدید شدن را بیش از پیش اسرارآمیز کرد، این بود که حادثه در زمان آرامش کامل و به طور ناگهانی رخ داد.پیش از آن که تماس رادیویی با ساحل فلوریدای جنوبی قطع شود، سرپرست پرواز در برج مراقبت این جملات را شنید که «همه چیز عجیب به نظر می رسد حتی اقیانوس، ما در حال ورود به آب های سفید و انبوهی از نور هستیم، هیچ چیز عادی نیست»، این هواپیماها به همراه ۱۴ سرنشینش هرگز پیدا نشدند. دولت حتی یک هواپیمای امداد و جست وجو با ۱۳ سرنشین کارآزموده برای یافتن اثری از ناپدیدشدگان اعزام کرد که در کمال ناباوری آن ها نیز همگی ناپدید شدند و از این جا بود که شهرت مخوف مثلث برمودا شکل گرفت.
ادامه مطلب ...

اس ام اس عید فطر

عید است و دلم خانه ویرانه، بیا / این خانه تکاندیم ز بیگانه، بیا / یک ماه تمام مهیمانت بودیم /
یک روز به مهمانی این خانه بیا

بیا که ترک فلک خوان روزه غارت کرد / هلال ماه به دور قدح اشارت کرد
ثواب روزه و حج قبول آن کسی برد / که خاک میکده عشق را زیارت کرد . . .

امشب اگه اس ام اس زدی جواب ندادم نگران نشو یه چند ساعتی نیستم نه که ماهم باید برم رویتم کنن !

میخواد ماه دیده بشه ، میخواد دیده نشه ! خودتون ماهید !

روز آب خوردن در ملا عام خوردن غذا در رستوران روز آشتی با در یخچال ! پیشاپیش بر همگان مبارک

خبردار شدم از امشب ماه گرفتگى شروع می شه! متاسفم که باید بگم اگر منو بگیرن حالا حالاها باید روزه بگیرى!

عید سعید فطر، عید آسودگی از آتش غفلت و رهیدگی از زنجیر نفس بر میهمانان حضرت حق مبارک باد . . .

تا ز رویت گرفته ام روزه جز به یادت نکرده ام افطار چقدر سخت است که این عزیزترین عید را بدون آن عزیزترین غایب از نظر بگذرانی اللهم عجل لولیک الفرج

خداحافظ ماه پروردگار الرحمن الراحمین / خداحافظ ماه لحظه های افطار و سحر / خداحافظ ماه نعمت و رحمت و برکت / خداحافظ ماه شب های نورانی قدر . . .

رمضان آمد و روان بگذشت / بود ماهی به یک زمان بگذشت / شب قدری به عارفان بنمود / این معانی از آن بیان بگذشت . . .

عید سعید فطر و پایان ماه صیام، بخواهیم از خدای ذو الجلال و الکرام،
که تا سال آینده، صفا و پاکی دل، حفظ بشه و نباشیم از انسانهای غافل

عید سعید فطر و پایان ماه صیام بخواهیم از خدای ذو الجلال و الکرام که تا سال آینده، صفا و پاکی دل حفظ بشه و نباشیم از انسانهای غافل

حلول ماه عید و شادی مسلمین است / پایان ماه روزه، برای صائمین است / نشاط و افتخار و شادی و سربلندی / از محک الهی برای مؤمنین است . . .

خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل دسترنج یک ماه ی خود را در رمضان از این به بعد هم حفظ کنیم. (آمین)

نغمه ریزید غیاب مه نو آخر شد / باده خرم عید است که در ساغر شد / روز عید است ، سوی میکده آیید به شکر / که ببخشند هر آنکس که در این دفتر شد . . .

خدایا به تو پناه می برم اگر این ماه تمام بشود و من را هنوز نبخشیده باشی . . .

قـربان هـلالت بـروم ای مـه شـوال / آورده ام از فـرط خوشـی در دو سـه تـا بـــال / ســی روز به امید وصالت سپری شد / خـم شد کمرم در رمضان همچو یکی دال / انســان از ایـــن روی بُـــود شـاد در این روز / چون باز شکم در جلــو واوسـت به دنبال . . .


عید فطر ضیافتی است برای پایان این میهمانی / عید فطر پاداش افطارهای خالصانه و بجاست / عید فطر قبولی انفاقهای به قصد قربت است / عید فطر پایان نامه دوره ایثار و گذشت است . . .

تصاویر ترس آور از روح یک کودک+عکس

به گزارش افکارنیوز به نقل از جام نیوز، زوج انگلیسی دوربین مدار بسته ای را در بیرون از خانه خود نصب کرده بودند که شب هنگام تصویری را بر روی آن مشاهده می کنند که بسرعت ظاهر شده و نشان از یک واقعه ماوراء الطبیعه و وحشتناک دارد . این تصویر یک نور خیره کننده که حالت کروی داشته و شبیه به روح بچه ای بوده را نشان می دهد که شنلی با کلاه پوشیده و بطور وحشیانه به روی اتومبیل این زوج می پرد و باعث ایجاد رعب و وحشت در آنها می شود.
این زوج بنام های "لیزا رایلی" ۴۴ ساله و شوهرش "فیل رایلی" ۵۱ ساله، بنا به گفته خود شاهد روح کودکی بودند که از بالای حصار پریده و پرواز کنان وارد پارکینگ شده و باسرعت از ماشین آنان بالارفته است و بعد سریعا درخیابان ناپدید می شود.بنا به گزارش "دیلی میل" در همان لحظه یکی از همسایه ها اظهار داشت که یک چیز نورانی را دیده که از باغچه او فرار کرده و بعد از آن اشیاء و لوازم آرایشیش گم شده است.
ادامه مطلب ...

دریدن حجاب زنان عربستانی در شب قدر

نیروهای امنیتی سعودی با حمله به شماری از خانواده های بازداشت شدگان عربستانی و ضرب و شتم آنها، حجاب برخی از زنانی که برای آزادی بستگانشان تجمع کرده بودند، دریدند.
"خالد بن عبدالرحمن الغریبی" از بستگان یکی از شهروندان بازداشت شده عربستانی در زندان "الحائر" گفت: خانواده بازداشت شدگان شب قدر هنگامی که برای دیدار با فرزندان، برادران و همسرانشان به زندان الحایر رفتند، با حمله نیروها و عناصر امنیتی مواجه شدند، و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، تا حدی که حجاب برخی از زنان را دریدند.

سایت اینترنتی "وطن" با انتشار این ماجرا به نقل از خبرگزاری "جزیره العرب" نوشت: خانواده بازداشت شدگان که از ساعت 10 صبح در زندان الحائر به انتظار مسئولان نشستند؛ مأموران از تجمع کنندگان خواستند تا نام و شماره تماس خود را بنویسند، سپس گفتند که با آنها تماس گرفته می شود، تا آنها را از ادامه انتظار منصرف کنند.
الغریبی خاطرنشان کرد: پس از افطار و خواندن نماز مغرب، این‌بار زندان‌بان‌ ها ویدیوهایی کوتاه را از بازداشت شدگان آورند که تمایلی به دیدار با خانواده هایشان ندارند؛ روی تصاویر کاملا حرفه‌ای کار شده بود تا جای کبودی‌ها و کتک‌ها مشخص نشود، ولی برخی خانواده‌ها توانستند متوجه تغییرات مشخصی در ظاهر بستگان زندانی خود شوند که بعضی از آنها روی تخت سفید دراز کشیده بودند .. ساعت یازده و نیم شب نیروهای ویژه به این خانواده‌ها حمله‌ور شده و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده، و حتی به زنان رحم نکردند؛ سپس این خانواده ها با اتوبوس به خارج از زندان منتقل شده، و آنها را رها کردند.
منبع: العالم

نامه به خلبانان اسرائیلی: از فرمان حمله به ایران سرپیچی کنید!

تحلیل رسانه ایتالیایی از اهداف واقعی تهدیدات رژیم صهیونیستی، بیان یک مقام سابق این رژیم درباره انتظارات نتانیاهو از اوباما، تشدید روزافزون مخالفت‌ها با بحث حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران، بازتاب طرح شکایت خانواده‌های شهدای هسته‌ای ایران از کشور‌ها و عوامل دخیل و درخواست عربستان و امارات از شهروندانشان برای ترک لبنان، از مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
به گزارش «تابناک»، امروز نیز مانند روزهای گذشته، اظهارات و تهدیدات مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره حمله احتمالی این رژیم، جایگاه اصلی را در مطالب مربوط به ایران در مطبوعات جهان دارد؛ با این تفاوت که کم کم این مطالب از بیان صرف اخبار و نیز انتشار تحلیل‌های یکدست و مشابه، به سوی تحلیل‌های چندبعدی‌تر و متمایز‌تر حرکت کرده است؛ بنابراین، یکی از مباحث مهم امروز، گمانه‌زنی درباره هدف اصلی مقامات اسرائیلی از تهدیدات اخیرشان است.

خبرگزاری ایتالیایی «اینتر پرس» در مطلبی به بررسی همین موضوع پرداخته و نوشته سخنان مداوم مقامات اسرائیلی از جنگ با ایران، با هدف متقاعد کردن آمریکا به وضع تحریم‌های شدید‌تر علیه ایران مطرح می‌شود.
به نوشته این خبرگزاری، هدف اصلی نتانیاهو و باراک این است که با به دست آوردن ابزاری، آمریکا را به پذیرش خط قرمزهای خود بکشاند؛ به این معنا که ایالات متحده برای جلوگیری از حمله رژیم اسرائیل، آستانه پذیرش خود را از «دستیابی» ایران به سلاح هسته‌ای به «توانایی دستیابی» به سلاح هسته‌ای تغییر داده و تحریم‌های جدیدی را در این راستا وضع کند.

ادامه مطلب ...

برای جنگی ۳۰ روزه با ایران آماده می‌شویم

آفتاب: وزیر دفاع داخلی رژیم اسراییل در اظهاراتی تهدیدآمیز علیه ایران مدعی شد که اسراییل برای جنگ با ایران آماده می‌شود. او گفته است، این‌جنگ احتمالا ۳۰ روز طول خواهد کشید و تخمین می‌زنند که در آن ۵۰۰ اسراییلی کشته شوند.
به گزارش شفقنا، دویچه وله نوشت: چهارشنبه (۱۵ اوت ۲۰۱۲)، ماتان ویلنای، وزیر دفاع داخلی اسراییل در تازه‌ترین دور از تهدیدهای تازه مدعی شد که اسراییل برای جنگی ۳۰ روزه با ایران، آماده می‌شود. وی تاکید کرد که اسراییل برای جنگ با ایران "جدی‌تر و مصمم‌تر" از هر وقت دیگری آماده می‌شود.
ویلنای در گفت‌وگویی با روزنامه‌ی "ماریو" مدعی شده است که اسراییل آمادگی پذیرش تبعات احتمالی حمله‌ی مستقل این کشور به تاسیسات اتمی ایران را دارد. این مقام مسوول اسراییلی ضمن تاکید بر لزوم هماهنگی با آمریکا گفت که عملیات اجرایی باید با "احتیاط تمام" انجام شود.
وزیر دفاع داخلی اسراییل در ادامه گفته است که مقامات نظامی پیش‌بینی می‌کنند اسراییل در این جنگ که احتمالا ۳۰ روز طول خواهد کشید، نزدیک به ۵۰۰ نفر کشته خواهد داشت.
ماتان ویلنای از شهروندان اسراییل خواست تا دچار "هراس و اضطراب" نشوند و تاکید کرد که نیروهای نظامی این کشور بیش از همیشه آماده‌ی جنگ هستند و تضمین می‌کنند که جنگ تلفات سنگینی نخواهد داشت.

ادامه مطلب ...

بهتر است در چه فصلی متولد شویم؟

به نوشته هفته نامه سلامت ،یک بررسی جدید نشان می‌‌دهد تولد در زمستان نسبت به تولد در تابستان بر ساعت زیستی در فرد اثر بیشتری می‌گذارد. این پژوهش که در ژورنال نوروساینس‌نیچر منتشر شده، نشان داد که موش‌های آزمایشگاهی متولد شده و بزرگ‌شده در چرخه نور زمستانی نسبت به موش‌های متولدشده در نور تابستانی در زندگی اختلالات قابل‌توجهی در ساعت‌های زیستی نشان می‌دهند
این برای اولین بار است که در پستانداران چنین یافته‌ای به دست می‌آید و این یافته‌ها ممکن است توضیح‌دهنده علت این پدیده باشد که افراد متولدشده در زمستان در معرض خطر بالاتر اختلالات سلامت روانی مانند اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی و بیماری خلقی فصلی (افسردگی زمستانی) هستند. سرپرست این پژوهش، داگلاس مک‌ماهون، زیست‌شناس در دانشگاه وندربیلت در تنسی آمریکا در این باره گفت: «می‌دانیم که ساعت زیستی خلق‌وخو را در انسان تنظیم می‌‌کند. اگر یک سازوکار نقش‌پذیری مشابه آنچه در موش‌ها مشاهده کردیم،‌ در انسان‌ها هم وجود داشته باشد، زمان تولد می‌تواند نه تنها بر ابتلا بر شماری از اختلالات رفتاری اثر داشته باشد، بلکه ممکن است اثری کلی‌تر بر شخصیت هم بگذارد.»

ادامه مطلب ...

آیا جرمگیری سالانه دندان‌ها ضرورت دارد؟

بر اساس اعلام مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 20 تا 40 درصد جرم دندانها را میکروب‌ها تشکیل می‌دهند که بافت نگهدارنده حیاتی لثه را تخریب کرده و باعث سست شدن پایه‌های دندان و لق شدن آنها می‌شود.
به گزارش ایسنا ، معمولاً افراد هر تغییر رنگی که در دندانها ایجاد می‌شود را جرم می‌نامند و برای رفع آن دندان‌های خود را جرم‌گیری می‌کنند در حالی که یکسری از تغییر رنگها بر روی دندان در واقع پوسیدگی‌هایی هستند که معمولاً به صورت سیاه رنگ مشاهده شده و در مراحل پیشرفته به صورت حفره درمی‌آیند و در نهایت موجب پوسیدگی دندان می‌شوند.

یکسری از تغییر رنگها در ساختمان خود دندان وجود دارند و معمولاً این تغییر رنگها دائمی بوده و با جرم گیری از بین نمی‌رود و با تراش آن معمولاً باز هم لکه‌ها وجود دارد و این تغییر رنگها یا ناشی از مصرف دارو در زمان رشد جوانه دندان بوده و یا ناشی از نقص تکاملی دندان‌ها و کمبود املاح مختلف در زمان تشکیل دندان و یا ناشی از افزایش فلوراید آب مصرفی و ... است.
نوع سوم تغییر رنگها ناشی از موادی است که به طور معمول مصرف می‌کنیم و رسوباتی که بر روی دندان تشکیل می‌شود. این رسوبات یا به صورت رنگدانه و یا به صورت جرم هستند که لثه را تخریب کرده و در نهایت باعث لق شدن دندانها می‌شود بدون اینکه خود دندان مشکلی داشته باشد. این جرم‌ها به خوبی با جرم گیری از بین می‌روند.

ادامه مطلب ...

توصیه های مهم بعد از جراحی بینی

• از مالش و ماساژ دادن بینی جدا پرهیز کنید.
• وضعیت سر حین فعالیت های معمول زندگی تاثیری بر شکل بینی ندارد و بر خلاف آنچه که بطور شایع شنیده می شود ، می توانید حین کار سرتان را پائین بیاندازید.
• برای پیشگیری از خونریزی ، از فین کردن یا عطسه کردن از راه بینی به مدت 2 هفته خودداری کنید. در صورت بروز عطسه ، حتما دهانتان را باز و از راه دهان عطسه کنید.
• در 4 هفته اول از وارد آمدن هرگونه فشار یا ضربه ای به بینی خود جلوگیری کنید.
• در شش ماه اول بعد از عمل ، بویژه در ماه اول ، درصورتی که ضربه شدیدی به بینی شما برخورد کرد ، حتما به پزشک خود مراجعه کنید.
• در 6 هفته اول بعد از عمل استفاده از عینک طبی یا آفتابی ممنوع است . در صورت اجبار ، باید عینک با بند یا کش به نحوی به روی صورت بسته شود که هیچگونه تماسی با بینی نداشته باشد. می توانید در این مدت بجای عینک از لنزهای تماسی ( که توسط متخصص چشم پزشکی برای شما تجویز شده باشد ) استفاده نمائید.
• پوست بینی شما بعد از عمل به نور آفتاب حساس خواهد بود و باید به مدت حداقل شش ماه از تابش آفتاب مستقیم به پوست بینی خودداری کنید. در صورتی که بالاجبار باید در معرض آفتاب قرار گیرید ، از کرمهای ضد آفتاب مناسب ( که در برابر UV-A و UV-B محافظت ایجاد کند و SPF آن حداقل 30 باشد ) استفاده کنید.
• در دوهفته اول بعد از عمل ، از کشیدن سیگار ، مصرف آسپرین یا داروهای حاوی آسپرین خود داری کنید.
• برای بهبود نتیجه نهائی وکاهش عوارض ، سعی کنید در 10 روز اول بعد عمل صحبت کردن را به حداقل ممکن برسانید و حتی الامکان از خندیدن شدید یا گریه کردن خود داری کنید.
• بینی « زیبا» الزاما در لمس هم صاف و متقارن نیست . مهم نمای کلی بینی در « نگاه » است. نامنظمی های بینی که تنها « لمس » می شوند اما « دیده » نمی شوند ، فاقد اهمیت هستند.
• قضاوت در مورد شکل نهائی بینی نیاز به گذشت حداقل چند ماه و گاهی یک سال زمان دارد ( در بینی های «گوشتی» تا 3 سال) . در قضاوت کردن در مورد نتیجه عمل بهیچ وجه عجله به خرج ندهید. در ماه اول بعد از عمل بینی شما متورم و بزرگ به نظر می رسد. بویژه نوک آن بزرگ و قدری سربالا تر از حد مطلوب شما به نظر می رسد. این مساله بهیچ وجه نباید شما را نگران یا نا امید کند.
به اظهار نظر دوستان و اطرافیان در مورد شکل بینی خود توجه نکنید. هرگونه سوال یا ابهام خود را فقط و فقط با پزشک خود در میان بگذارید. مقایسه کردن نتیجه عمل بینی خود با سایرین اقدام نادرستی است و جز آسیب روحی شما نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی

پخت غذا در ظروف سفالی موجب کندذهنی می‌شود

یک متخصص تغذیه گفت: پخت غذا در ظروف سفالی موجب کندذهنی و افسردگی می‌شود.
سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: استفاده از ظروف مختلف برای پخت غذا بسیار اهمیت دارد و افرادی که کیفیت و طعم غذا برای آنها مهم است، باید به کیفیت ظرفی که در آن غذا تهیه می‌شود نیز اهمیت بدهند.
وی گفت: یکی از ظروفی که برای نگهداری و طبخ غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد، ظروف سفالی است که در گذشته بیشتر استفاده می‌شد.
این متخصص تغذیه افزود: از ظروف سفالی بدون لعاب برای نگهداری یا پخت غذا نباید استفاده کرد به دلیل اینکه خلل و فرج زیادی دارد که موجود نفوذ و باقیماندن غذا در آنها می‌شود.

مظهری بیان کرد: برای رنگ کردن ظروف سفالی از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که حاوی فلزات سنگین مثل سرب است و مصرف غذا در این نوع ظروف نیز خطرات زیادی به همراه دارد زیرا سرب یک عنصر سمی است.
وی اضافه کرد: استفاده از این رنگ‌ها در ظروف سفالی برای سلامتی افراد مضر است زیرا موجب بروز کند ذهنی، افسردگی و برخی مسمومیت‌های درازمدت می‌شود.
این متخصص تغذیه افزود: ظروف سرامیکی نیز یکی از انواع ظروف سفالی است و اگر از لعاب مناسب در آنها استفاده شود برای طبخ غذا مشکلی ایجاد نمی‌کنند.