قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

اى مولا و سرور ما!

اى مولا و سرور ما! http://ghafase.blogsky.comوقتى کبوتران سبکبالى را می ‏بینم که در سرزمین مقدّس طوى شلمچه بر بالاى نخلهاى بی ‏سر، آشیانه‏اى از گل‏یاس دارند غبطه مى‏خورم؛ به آن کبوترى که فرق سرش جداست یا آن که پهلو شکسته است، به آن کبوترى که جگرش از زهر پاره‏پاره، است به کبوترى که پروبالش قطعه قطعه است و جاى زخم‏هاو زخم روى زخم‏هاو جاى پاى سم‏ اسبها بر روى پیکر مطهّرش به اندازه آیات قرآن است. به او که دانست که را بشناسد، عمرش را در یافتن چه صرف کند، گوهر درونی ‏اش را چگونه حافظ بوده و آن را بپروراند و در این راه از که باید مدد بجوید و او شناخت و به نداى حسین دلش که سرمی ‏داد «هل من ناصر ینصرنی؛ کیست که مرا یارى کند» لبّیک گفت و با زلالى اشک، دلى را مصفّا ساخت که هر روز پنج‏بار با کمال افتخار دربارگاه دوست لطیفانه هنگامه قنوت آن را با دستهاى نیازمندش تقدیم به مهربانش می ‏نمود. و از او طلب وصال می ‏کرد تا  آنکه با نداى (یا أیَّتُها النَّفْسُ المُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی إلى ربّک راضیةً مَّرْضِیَة فادْخُلی فی عِبَادِی وادْخُلی جَنَّتی) براى آنکه مرگ با عزّت را به زندگى با ذلّت نفروشد. سرخ‏فام گلگونه معطّر از گلاب عشق به حسین و احب اب‏الحسین جام وصال را از دست سرورش نوشید اینان هر روز به ما می ‏گویند:
اى عزیز ما، یوسف زهرا؛ شکوه‏هایم را از ظلم به نفسم بشنو و مرهمى از ایمان و اخلاص بر آن بگذار که بارگاهت شفاخانه و نگاهت درمانست.
 آقا جان وقتى به وجود، افکار، اعمال و نیّات خود می ‏اندیشم مى‏بینم که متأسّفانه تا بحال درپویشِ زندگی ‏ام؛ در بیابان دنیوی ‏ام رقص فریبنده سراب را در پیش چشمان خویش باور نکرده‏ام مایه حیات را نجسته ‏ام، بلکه دل درگرو هوس نهاده‏ ام.
 اى عزیز دل ما، آنقدر این وجود آلوده گشته که از ابراز گناه در پیش بارگاه مطهّر مهربانتر از پدر و مادر خجالت می ‏کشم شرم دارم از اینکه به او که همیشه خیر و صلاحم را می ‏خواهد بگویم خوشبختی ‏ام را و زندگى زیبایم را در نافرمانى او جسته‏ ام.

ادامه مطلب ...

تست تمرکز اعصاب و حواس خلبانان (آنلاین)

ماوس را روی مربع قرمز نگه داشته و آن را حرکت دهید. سعی کنید مربع قرمز رنگ با دیواره و مربع/مستطیل های آبی رنگ برخورد نکند. اگر بتوانید بیشتر از 45 ثانیه از برخورد جلوگیری کنید، شما یک نابغه هستید! گفته شده خلبانان نیروی هوایی آمریکا تا 2 دقیقه می توانند به بازی ادامه بدهند!

با کدام زنان نباید ازدواج کرد؟!

با کدام زنان نباید ازدواج کرد؟! http://ghafase.blogsky.comنگویید قصد دارید برای همیشه مجرد بمانید. برای اینکه بدانید چه زنی زن زندگی نیست و بی جهت به همه خانم ها انگ نزنید به مشخصات زنانی که با ازدواج با آنها دچار دردسر می شوید، اشاره کرده ام.
● مال دوست ها
در این تقسیم بندی بیشترین توجه به دخترانی است که به خاطر داشتن چنین امتیازی، از هنرهایی مثل خانه داری، توجه به همسر، احترام به خانواده و اقوام همسر و محبت و رعایت حرمت های زناشویی بهره ای نبرده اند و اعتقاد دارند چون ثروتمندند، کسی نباید به آنها بگوید بالای چشمشان ابروست و کسانی که فاقد این امتیاز هستند، بی ارزش و بی عرضه می دانند. البته در مقابل آنها هستند دختران ثروتمندی که چنین نمی اندیشند و به سایر ارزش های واقعی زندگی واقفند.
● مدپرست ها
به زبان طنز، دختران مدپرست را دختران مخ کوچک لقب داده اند زیرا از واقعیت های زندگی و از دشواری هایش بی اطلاعند بنابراین در بحران ها و در فشار و تنگناهای زندگی تاب و تحمل خود را از دست می دهند. از آنجا که آراستگی زینت هر زن است هیچ کس حق ندارد در خارج از چارچوب اخلاق، قانون و شرع، به دختران بگوید موی خود را آرایش نکنید یا اینکه لباس های زیبا نپوشید و…، فقط کار از جایی عیب پیدا می کند که زن بخواهد خود را هر دم به رنگی درآورد.» یکی از بزرگان می گوید: «خداوند همه زنان را زیبا آفریده است»، اما یکی از معایب جامعه ما این است که اگر دختری کمی هم از زیبایی بهره مند باشد، تمام فامیل و دوستان دائم از کودکی می گویند چه دختر زیبایی است! و آنقدر این جمله طی سال ها تکرار می شود که دخترک معصوم حتی اگر خودش هم نخواهد، ناخودآگاه لوس و از خودراضی بار می آید.
ادامه مطلب ...

کمی از دلتنگی هایم

بازم هم تنها شدم و همدمی جز قلم ندارم تا افکارم را برایش تکرار کنم. دوباره تنهای را برای مدت ها که فراموش کرده بودم به سراغ آمد و حس بد تنهای رو چندی پیش حس کردم و دست به دامن این و اون تا از این تنهای خود خلاص شوم اما دیگر نمی توان به کسی اطمینان کرد و حرف های دلت را گفت. حرف های که در دل سنک هم جا نمی گیرند نمی دانم دل سنگیم برای چیست جز خوبی و خوشحالی اطرافیان آرزوی نداشتم و همیشه روزی شاد را برای دیگران آروز داشتم اما آن روز را در تقویم زندگی ام گم کرده ام.

خدایا از دنیا زیبایت خسته شده ام از آدم های که هر روز با هزارن نیرنگ روز را شب می کنند و تمام هم و غمشان پیشی گرفتن از یکدیگر است و در این کار ترحمی ندارنند و فقط و فقط به فکر خودشان و دوستانشان هستند. آن زمان سخت است که با چشمت این مسائل را ببینی و بالاجبار برای اینکه جایگاه و موقعیتت را حفظ کنی دستی محکم به دهانت می زنی و روی چشمت می کشی که ندیده ای و باید با فساد آن ها ساخت و دم نزد خدایا این سخت نیست که نمی توان چیزی گفت مگر چقدر می شود حرف ها در درون خودمان بریزم. با این اوضاع و احوال خبرهای جنگ به مشام می رسه خدایا خیلی دوست دارم کسانی را که ادعای دفاع از ایران را داشتن آزمایشی کنی تا ببینن ایران را دروغ و ریا پر کرده و هر کسی کاسه ای در دست گرفته و مشغول کندن از بیت المال است خدیا شاکرم که مرا جز این گونه آدم ها قرار ندادی و تا یاد دارم حرام نخورده ام. امیدوارم زنده باشم و روزی را ببینم که نقاب از چهره این چنین افراد برداشته بشه و آن زمان کسانی را که مدت ها ماها را فریب می دانند خواب گوی اعمال زشتشان باشند امیدوارم خدا به دل شکسته منجیش ظهورش را نزدیک کند.

وحشت آمریکا و ورود نیروهای انتحاری کامیکازه امریکا به خلیج فارس

ورود نیروهای انتحاری کامیکازه امریکا به خلیج فارس http://ghafase.blogsky.comنام کامیکازه برای جهانیان، نخستین بار در جریان جنگ دوم جهانی شنیده شد؛ کامی کازا ها خلبانانی بودند که طی جریان جنگ جهانی وقتی در مبارزه با ناوهای آمریکایی موشکهایشان تمام شد با شیرجه زدن در دودکش این ناوها باعث غرق شدن آنها می شدند.
اما امروز ورق برگشته و نوبت به آمریکایی ها رسیده است تا با توسل به این روش به مقابله و تعارض با دشمنان خود بپردازند و در همین راستا، مقامات ایالات متحده اعلام کردند که نیروی دریایی این کشور، ده ها شناور کوچک و زیردریائی بدون سرنشین را برای کمک به شناسایی و نابود کردن مین ها، در یک پایگاه نظامی مهم، به خلیج فارس اعزام کرده اند.
این پایگاه نظامی با هدف جلوگیری از بستن تنگۀ استراتژیک هرمز توسط ایران در صورت بروز بحران در منطقه استقرار یافته است. به گزارش واشنگتن پست، زیردریائی های کوچک سیفاکس هرکدام دارای یک دوربین تلویزیونی زیر آب، سونار یا ردیاب صوتی با قابلیت شناسائی و تعقیب منبع صوت و یک شارژ قابل انفجار است. این زیر دریائی ها در ماه مه توسط نیروی دریائی این کشور و پس از درخواست فوری دریاسالار جیمز ماتیس، فرمانده ارشد نیروی دریائی آمریکا در خاور میانه؛ خریداری شد.
هر شناور 4 فوت برابر با 1.30 متر طول دارد و وزن آن کمتر از 100 پوند یعنی حدود 45 کیلوگرم است. روزنامه واشنگتن پست در ادامه می نویسد: از آنجا که گویا مذاکرات با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور متوقف شده ، این زیردریایی ها برای تقویت قابلیت های نظامی ایالات متحده در منطقه در نظر گرفته شده است. این روزنامه مدعی شد: برگزاری سه دوره مذاکرات بین ایران و پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان، از ماه آوریل تاکنون پیشرفت های اندکی داشته است.

ادامه مطلب ...

اگر فکر می‌کنید آدمی بدعکس هستید این مطلب را بخوانید

اگر فکر می‌کنید آدمی بدعکس هستید این مطلب را بخوانید http://ghafase.blogsky.comدوست دارید یادگاری‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشید؟ دوست دارید زمانی که به قاب عکس‌هایتان نگاه می‌کنید، لذت ببرید؟ از اینکه هیچ وقت عکس‌هایتان مثل خودتان نیستند، ناراحت هستید؟ باور کنید فاصله میان بدعکس بودن و خوش‌عکس بودن فقط 10 گام است.زمانی بود که با دقت و ملاحظه عکس می‌گرفتید چون فیلم دوربین‌ها گران بود و چاپ عکس‌ها گران‌تر. برای همین همه سعی می‌‌کردند که هیچ عکسی هدر نرود و هیچ عکسی نسوزد و هیچ کسی هم فلو نشود، اما حالا به لطف تکنولوژی و دوربین‌های دیجیتال می‌شود با خیال راحت به طور متوالی عکس بگیرید. هنوز هم در عکاسی یک چیز تغییر نکرده است، آن هم این است که در عکس‌هایی که چاپ می‌شوند مهم این  است که همه چیز خوب باشد، اما...

از بدعکس به خوش‌عکس
شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به خودشان می‌گویند؛ بدعکس، اگر جزو این گروه هستید احتمالا عکس‌هایتان خیلی اوقات ناراحت‌تان کرده و حتی اعتمادبه‌نفس‌تان را پایین آورده، احتمالا خیلی اوقات هم با خودتان فکر کرده‌اید که این تقصیر عکاس‌هاست که همیشه از شما بد عکس گرفته‌اند اما همیشه که نمی‌شود گناه را گردن عکاس‌ها انداخت. حالا که بخش زیادی از زندگی انسان‌ها در دنیای دیجیتال می‌گذرد، باید کاری کنید که از بدعکس تبدیل به خوش‌عکس شوید. این کار خیلی هم سخت نیست. توصیه‌های ما را به کار بگیرید و مطمئن باشید نتیجه‌اش را خیلی زود خواهید دید. 

ادامه مطلب ...

مضرّات شب بیداری و خوابیدن تا ظهر!

مضرّات شب بیداری و خوابیدن تا ظهر!  http://ghafase.blogsky.comمجید ابهری، آسیب‌شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس توانا با بیان اینکه همزمان با فرارسیدن فصل تابستان غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان مسئله‌ای است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند، اظهار داشت: از نظر جامعه‌شناسی اوقات فراغت زمان استراحت و سرگرمی افرادی است که در زمان‌های معینی به کار و تحصیل مشغول هستند و در یک مقطع زمانی اقدام به رفع خستگی و تمدید قوای جسمی و روانی می‌کنند.
وی با بیان اینکه در کشور برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه‌های مناسبی وجود ندارد، ادامه داد: همه ساله با پایان تابستان، آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های رفتاری 20 تا 35 درصد افزایش می‌یابد و نوجوانانی که در خیابان‌ها و کوچه‌ها مشغول سپری کردن اوقات بیکاری هستند، ناهنجاری‌ها را می‌آموزند.
برنامه‌های اوقات فراغت فقط 15 درصد دانش‌آموزان را پوشش می‌دهد
این آسیب‌شناس اجتماعی گفت: در کشور ما برای غنی‌سازی اوقات فراغت مشکل بودجه وجود ندارد، میلیاردها بودجه به اوقات فراغت اختصاص می‌یابد اما تمام این برنامه‌ها فقط 15 درصد از دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی اضافه کرد: مشکل اساسی در این زمینه، عدم وجود مدیریت و کارشناسی برنامه اوقات فراغت است؛ پُر کردن آوقات فراغت به این معنا نیست که دانش‌آموزی را  که 9 ماه در مدرسه درس ‌خوانده است، مجدداً به مدرسه بکشانیم زیرا این رفتار موجب دلزدگی و اُفت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد.

ادامه مطلب ...

شخصیت‌شناسی از روی بستنی

شخصیت‌شناسی از روی بستنی  http://ghafase.blogsky.comفکر می‌کنید در فصل گرما چه خوراکی‌ای می‌تواند بیش از بقیه خوردنی‌ها عطش آدم‌ها را بخواباند؟ احتمالا در ذهن قریب به اتفاق شما شمایل یک بستنی خوش‌چهره و البته خوشمزه نقش می‌بندد. طبیعی است که این بستنی‌ها را بنا به ذائقه خودتان و مزه‌ای که دوست دارید تجسم می‌کنید و البته این اتفاق می‌تواند دلیل خاصی داشته باشد. طعم و مزه بستنی‌ها رابطه مستقیمی با خصوصیات اخلاقی افراد و شخصیت آن‌ها دارد. این شخصیت‌خوانی از روی بستنی مورد علاقه شما می‌تواند به یک سرگرمی فوق‌العاده برایتان تبدیل شود، به خصوص وقتی دور میز شام نشسته‌اید و قبل از سرو بستنی به عنوان دسر می‌خواهید مهمانانتان را سرگرم کنید. شخصیت‌خوانی آن هم بنا به ذائقه مهمانان محترم حسابی به کارتان می‌آید. آن‌ها را غافلگیر کنید.
وانیلی‌ها
اگر جزو آن دسته آدم‌هایی هستید که بستنی وانیلی را دوست دارید و هیچ نوع دیگری از بستنی را نمی‌خورید باید بدانید که یک انسان سرزنده هستید. فردی که معمولا به راحتی ریسک می‌کند و بیشتر از روی انگیزه‌اش پیش می‌رود تا اینکه بخواهد روی کاری عمیق فکر کند. همین موضوع است که سبب می‌شود خیلی راحت ریسک کنید. شما اهداف بزرگی را برای خود ترسیم می‌کنید و به طور کلی توقعی که از خودتان دارید خیلی بالاست. شما از روابط نزدیک خانوادگی بسیار لذت می‌برید و به طور کلی یک فرد اجتماعی هستید اما در عین حال یک زندگی بی‌قرار و پرجنب‌وجوش دارید. انسان تاثیرگذار و ایده‌آلیستی هستید که پیشنهادهای بزرگ و سخت را به راحتی قبول می‌کند.

ادامه مطلب ...

احادیثی تکان دهنده که روزگار غیبت و زمانه ظهور را توصیف می‌کنند

احادیثی تکان دهنده که روزگار غیبت و زمانه ظهور را توصیف می‌کنند http://ghafase.blogsky.comپیامبر خدا محمد مصطفی ( که درود خدا بر او باد) در روایتی فرمود: روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد، شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص حیله گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند. مومن در نزد آنان حقیر و بی مقدار می شود و فاسق به پیش آنها محترم و ارجمند باشد، کودکانشان پلید و گستاخ و بی ادب و زنانشان بی باک و بی شرم و بی حیا شوند، پناه بردن به آنها خواری و اعتماد به آنان ذلت و درخواست چیزی از آنها نمودن، جامه درویشی به تن کردن و مایه بیچارگی و ننگ است. در آن هنگام خداوند، آنان را از باران به هنگام، محروم سازد و در وقت نامناسب بر آنها ببارد.
اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند
زمانی بر مردم بیاید که چهره هایشان چهره های آدمیان ولی دل هایشان دل های شیاطین باشد، بسان گرگان درنده خونریز باشند. از منکرات اجتناب نکنند، پیوسته به کارهای ناپسند خویش ادامه دهند، اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند و اگر خبری برایشان بازگویی تو را دروغگویی شناسند و چون از آنها غایب باشی غیبتت کنند. افراد بد بر آنان مسلط شود که آنان را به انواع عذاب معذب دارند، نیکانشان دعا کنند ولی اجابت نشود.
شکم هاشان خدایان آنها، و زنانشان قبله گاهشان و پولشان دینشان
در جایی دیگر رسول خدا فرمود: زمانی بر مردم بیاید که شکم هاشان خدایان آنها شود، و زنانشان قبله گاهشان و پول شان دین شان شود و کالاهای دنیوی را مایه شرف و اعتبار و ارزش خویش دانند. از ایمان جز نامی و از اسلام جز آثاری و از قرآن جز درس نماند. ساختمان های مسجدهایشان آباد باشد ولی دلهایشان از جهت هدایت خدا خراب شود.

ادامه مطلب ...