قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

بدحجاب را بگیریم با تفکر بدحجابی چه کنیم

بدحجاب را بگیریم با تفکر بدحجابی چه کنیم http://ghafase.blogsky.comمدتی‌ ها است عزیزان نیروی انتظامی در قسمت گشت ارشاد کمر همت را مضاعف بسته اند و به دستگیری و جمع کردن بدحجاب ها و مانکن های کوچه و خیابان می پردازند! آجرک الله از اینکه زحمت می کشند و مملکت را از لوس چنین افرادی پاک می‌کنند! امیدوارم که بدحجاب ریشه کن شود، اما با بدحجابی چه کنیم؟
خیلی زود شاهد تغییر در جامعه بودیم، در کشوری که اوایل انقلاب ساده زیستی و ساده پوشی سرلوحه اش بود و کسی درگیر تجملات نبود! فرهنگ غرب خیلی زود جاگرفت و این سادگی و ساده دلی استحاله شد و رنگ عوض کرد. امروزه در جامعه ایی زندگی می کنیم که نه تنها بویی از آداب و رسوم گذشتگان نیست و اگر باشد خیلی کم و مختصر است بلکه آداب اسلامی هم فراموش شده است و باید در کتب اسلامی به دنبال آن بگردیم.
آقایانی که دنبال پیشرفت و ترقی جمهوری اسلامی بودند باید می فهمیدند که تکنولوژی بدون فرهنگ اسلامی و بدون اینکه دین در ان دخالت داشته باشد همچون سمی است که علاجی ندارد.

ماهواره و یا اینترنت جای خود را به کتاب در کشور ما داد همه چیز و همه کس عوض شدند و روش زندگی شد ماهواره و اینترنت و در کل ارتباطات بی سرو ته! اگر در اول انقلاب و یا قبل از آن و بعد از آن که اینترنت و ماهواره هنوز به این صورت وجود نداشت دقت لازم را بکنیم خواهیم دید که فرهنگ کتابخوانی در آن زمان به مراتب بیشتر از امروز بوده است. امروز خیلی از جوانان و مردم ما از اینترنت و ماهواره تقلید کورکورانه می کنند و اصلا نمی دانند که این طرز پوشش در این مملکت نه تنها عرف نیست بلکه جرم هم محسوب می شود. فکر میکنند که ایران هم مانند کشورهای غربی و آمریکا است که هر کاری بخواهند انجام بدهند.
آقایانی که در زمان ریاست جمهوری خود دنبال این بودند که جمهوری اسلامی ایران را مدرن کنند و از عقب ماندگی در بیاورند، چرا که حرفشان این بود حجاب مانع پیشرفت زن در جامعه می شود و محصورش می کند. می خواستند به نوعی تقلید کنند اما نه تنها نتوانستد بلکه از حد و مرز، این تقلیدشان گذشت و امروزه کارشان به جایی رسیده است که نمی توانند جلوی آنرا بگیرند. حال بدحجاب را بگیریم می خواهیم با تفکر بدحجابی چه کنیم؟ وقتی سنتی چون پوشش و حجاب جایش را به بدحجابی می دهد آیا با دستگیری می شود جلوی آن را گرفت؟
تازه جالبتر از آن، اینست که این طرح در تهران در حال اجرا است!! و این خود فاجعه ایی است تمام نشدنی! من نمی دانم این چه طرحی‌است که فقط در تهران بطور جد ارشاد می‌کنند و بقیه ی مملکت امن و امان است و الحمدلله خبری از بدحجاب نیست!

درست است که دشمن از در تهاجم فرهنگی وارد شده است اما خیانت عده ایی در کشور و فروش محصولاتی با انواع و اقسام لباسهای زننده خود دامن زدن بر این آتش است. فرهنگ سازی اصلی است که با زور نمی شود در جامعه ایی نهادینه اش کرد. وقتی در خانواده ای پدر و یا مادر نتوانند بچه های خود را به خوبی تربیت کنند و تحویل جامعه بدهند،خب این خود زمینه را برای چنین کارهایی فراهم می سازد.بدحجاب را بگیریم اما تنوانیم با تفکر بدحجابی و فساد و فحشا مبارزه کنیم که گویی به دور خود چرخیده اییم!!در دانشگاه‌ها،موسسات،ادارات، مدارس و…. اینچنین مواردکم نیستند. اگر از همان بچگی به دختر خود و یا پسر خود نماز خواندن را یاد ندهیم و یا دین و اسلام و خدارا به بچه های خودنشناسیم و با عکس و ماهواره و رقص و …آشنا کنیم و از همان اول با حجاب آشنایشان نکنیم ،این خود زمینه ایی می‌شود که در جوانی و بزرگسالی بدحجابی بهتراز حجاب است!!(البته حرف من نسبی است نه مطلق!!)

باید قبول کنیم که خیانت به این کشور زیاد شده است و دشمن هم بیکار نمی نشیند.اما اگر قرار باشد علیه آن مبارزه کنیم،نباید گاف بدهیم و همه چیز را از یک دید نگاه کنیم! با زور و تشر نمی شود از همان ابتدا جلوی پدیده ایی همچون بدحجابی را گرفت چرا که تفکرش شکل کرفته است و عده ایی نه خیلی زیاد اما در حال زیاد شدن به دنبالش هستند. باید قبول کنیم که خیلی هایی که این چنین در خیابانها می ایند یا نمی دانند و به نوعی فقط دوست دارند که اینچنین باشند و عده ایی هم واقعا مغرضند! امابرخوردمان باعث می شود که به دین جور دیگری نگاه کنند.روزی در همین جمهوری اسلامی دوست پسر و دختر معنایی نداشت و اگر کسی را بادختری می دیدند یا می گرفتند و یا عیب محسوب می‌شد. خیلی از این اتفاقات را خود مقصریم و شریک آن هستیم. چطور در بحث فرهنگ سازی آقایان نیروی انتظامی در مورد راهنمایی و رانندگی انیمیشن می سازند و جریمه ها را سنگین می کنند تا مردم بفهمند که باید رعایت کنند اما در مورد بدحجابی فقط برخورد و دستگیری ملاک کار است و هیچ گونه مدیریتی در زمینه ی فرهنگ سازی صورت نگرفته است؟ تا کی می خواهیم بدحجاب ها را از شهر جمع کنیم. اصلا مگر می شود اینکار را کرد!؟ تا موقعی که فرهنگ‌سازی نکنیم و ترس در دل بعضی ها نیندازیم،بدحجاب و تفکر بدحجابی ریشه کن نخواهد شد. چرا ما به مسائل، ریشه ای نگاه نمی کنیم. وقتی امر به معروف را فقط در نوشته ها و آیین نامه های انضباطی می یابیم، باید هم شاهد چنین وضعیتی باشیم.

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ی همه ی ما است و باید انجام بدهیم اما متاسفانه فقط یادگرفته اییم لعن و نفرین کنیم و در برابر گناه و فساد ساکت بنشینیم و به فرائض دینیمان بپردازیم.به قول معروف ما به دین خود و آنها هم به دین خود!!
بنده هم مثل خیلی از شماها با برخورد با بدحجاب مخالف نیستم. اما این روش کار را را پسندیده نمی دانم و باید برایش کاری کرد.وقتی با زور به خانه های مردم می روند و ماهواره ها را جمع می کنند ، نتیجه اش این می شود که دوباره مردم ماهواره را به خانه بیاورند و استفاده کنند.باید فکری اساسی در این زمینه بشودهرچند مشکلات کم نیست و واقعا مملکت دچار ضعف بزرگ فرهنگی شده است. باز هم میگویم و شما هم به این مسئله بیاندیشید بدحجاب را بگیریم با تفکر بدحجابی چه کنیم.
نظرات 1 + ارسال نظر
بهار یکشنبه 28 خرداد 1391 ساعت 01:01 http://goldone.blogsky.com/

واقعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد