قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

بهشت و جهنم برزخی چگونه است؟

بهشت و جهنم برزخی چگونه است؟ www.ghafase.blogsky.comوقتى انسان از دنیا مى رود، در بهشت یا جهنمى برزخى داخل مى شود که آن ها از بهشت و جهنم دائمى خیلى ضعیف تر است.
در بعضى از روایات آمده است: هنگامى که انسان داخل قبر مى شود، درى از بهشت یا درى از جهنم را به سوى او مى گشایند و به وسیله باز شدن آن در و تماشاى منظره هاى جالب و زیبا و حیرت انگیز لذت مى برد و از دیدن آتش و دود و حیوانات گوناگون در وحشت و اضطراب مى افتد و آن ها همان بهشت و جهنم برزخى هستند که در برزخ وجود دارد.
بهشت برزخى
در این جا لازم مى دانم آیات و روایاتى که درباره برزخى وارد شده است را تذکر دهم، و آن ها از این قراراند. قرآن مى فرماید: بهشت هاى جاویدانى وجود دارد و خداوند رحمان آن ها را براى بندگان خالص خود وعده داده است (و ایشان هم ندیده به آن ها ایمان و اعتقاد دارند). و وعده خدا حتما تحقق خواهد یافت و مؤمنان در آن بهشت ها سخن لغو و بیهوده، دروغ و دشنام، تهمت و غیبت، سخریه و زخم زبانى را نمى شنوند. در آن جا تنها چیزى که مرتب به گوش مى رسد سلام است سلامى که آن محیط را بهشتى کرده و هر گونه اذیت از آن برچیده شده است و هر صبح و شام روزى آنها در انتظارشان مى باشد و به آنان مى رسد.
در روایتى آمده است: قرآن که مى فرماید: روزى نیکان درهر صبح و شام به ایشان مى رسد مقصود بهشت برزخى است که قبل از قیامت مى باشد. به دلیل این که بهشت دائمى قیامت، صبح و شام ندارد؛ زیرا خورشید و ماه در آن جا وجود ندارد. ارواح مؤ منان را بعد از مرگ به داخل بهشت هاى برزخى منتقل مى کنند.
در آیه دیگر درباره مؤمن آل یاسین (جیب نجار) مى فرماید: بعد از آن به قوم خود را نصیحت کرد ولى آن ها او را به شهادت رساندند. به او گفته شد: داخل بهشت شو. وقتى داخل شد و خود را در ناز و نعمت الهى دید. گفت: اى کاش! قوم من مى دانستند که پروردگار، مرا مشمول آمرزش و عفو خویش قرار داد و در صف اکرام شده گان جایم داد منظور از بهشتى که به جیب نجار گفته شد: داخل آن شو. همان بهشت برزخى است؛ زیرا هیچ کس قبل از قیامت داخل بهشت جاوید نمى شود.

ادامه مطلب ...

بررسی جریان پایین کشیدن ابوبکر و عمر از منبر ، توسط حسنین (ع)

روایاتی در منابع اهل سنت با سند صحیح نقل شده است که امام حسن علیه السلام در زمان ابوبکر به مسجد رفت و ابوبکر را در حالی که خطبه می‌خواند از منبر به زیر کشید و فرمود که از منبر پدر من بیا پایین. همچنین روایات دیگری نیز با سند صحیح نقل شده است که همین داستان در زمان عمر بن الخطاب توسط امام حسین علیه السلام اتفاق افتاده است.

1. پایین کشیدن ابوبکر از منبر، توسط امام حسن علیه السلام:
علامه بلاذری در کتاب انساب الأشراف می‌نویسد:
و حدثنی عبد الله بن صالح عن حماد بن سلمة عن هشام بن عروة عن عروة قال: خطب أبو بکر یوماً فجاء الحسن فقال: انزل عن منبر أبی. فقال علی: لیس هذا عن ملأ منا.
روزی ابوبکر خطبه می‌خواند، (امام) حسن (علیه السلام) آمد و فرمود: از منبر پدر من بیا پایین. علی علیه السلام گفت: این کار او به دستور ما نبوده است.
(البلاذری، أحمد بن یحیی بن جابر (متوفای279هـ)، أنساب الأشراف، ج 1، ص 383، طبق برنامه الجامع الکبیر.)

بررسی سند روایت:
1. عبد الله بن صالح: عبد الله بن صالح بن مسلم العجلی ثقة من التاسعة ؛عبد الله بن صالح،‌ مورد اعتماد و از طبقه نهم روات است.
(العسقلانی الشافعی، أحمد بن علی بن حجر ابوالفضل (متوفای852هـ)، تقریب التهذیب، ج 1، ص 308، رقم: 3389، تحقیق: محمد عوامة، ناشر: دار الرشید - سوریا، الطبعة: الأولى، 1406 - 1986.)

ادامه مطلب ...

نام حضرت مسیح علیه السلام چیست؟

اگر به فرهنگ لغت ها و دیکشنری های مختلف انگلیسی مراجعه کرده باشید ،‌ یا کلا در متون مذهبی مسیحی به ویژه کتاب مقدس، می بینید که از مسیح با واژه Jesus ['dʒi:zəs] تعبیر می‌شود. از طرف دیگر قرآن کریم وقتی که از مسیح علیه السلام یاد می‌کند ، ایشان را با واژه عیسی ذکر می کند. اکنون این سوال پیش می‌آید که Jesus (جیسِس) درست است یا عیسی؟ آیا این دو، تعبیری متفاوتند که یکی با عنوان تعبیر اسلامی تلقی شود و دیگری مسیحی؟ یا این که در اصل یکی بوده اند و اگر یکی بوده اند ،‌ ترجمه و تلفظ به کدام یک درست‌تر است؟
اگر به دیکشنری  Strong’s Hebrew Bible Dictionary  مراجعه نمایید :
www.sacrednamebible.com
می بینید که در ذیل واژه “jesus ” همین سوال را مطرح کرده و نوشته است: آیا جیسِس['dʒi:zəs] باید گفت یا عیسی؟ پاسخ : تلفظ واژه یونانی  Ἰησοῦς    به صورت Iēsous است . به عبارت دیگر:‌ ee-ay-sooce’ درست است.

Of Hebrew origin [H3091]; Jesus (that is, Jehoshua), the name of our Lord and two (three) other Israelites: –Jesus.
عیسوس…دو حرف اخیر این واژه یعنی (وس) معمولا به انتهای واژه‌های یونانی افزوده می‌شود. لذا تلفظ معمول واژه این گونه می‌شود:‌ عیسی .
بنابراین تلفظ صحیح این واژه تلفظی است که در قرآن کریم آمده است نه کتاب مقدس.
به عبارت دیگر تلفظ عیسی صحیح است و جیسِس['dʒi:zəs]  گویش تغییر یافته و نادرست این واژه است.
منبع: چرا مسیحی نیستم؟

پیشگویی‌ها و هشدارها در آخرالزمان زرتشتی

پیشگویی‌ها و هشدارها در آخرالزمان زرتشتی http://ghafase.blogsky.comتار و پود دین زرتشت، مانند مسیحیت و یهودیت با تفکر هزاره گرایی تنیده شده که از آن به فرشو کرتی یاد می کنند. زرتشت نیز با بررسی اوضاع و احوال جهان در پایان تاریخ زمزمه هایی را بر زبان جاری می سازد که گویای آغاز دوباره عصر عسرت و سختیهای بشر است. وی در پیشگوئیهای آخرالزمانی خویش به شرایط و اوضاع طبیعی جهان در آخرالزمان التفاتی ویژه داشته و پیامدهای آن را مستقیما متوجه انسان و به واسطه رفتارهای جاهلانه انسان می داند. رفتارهایی که  گویای توسعه آسیب های اخلاقی  انسان آخرالزمانی بوده و ارزشهای انسانی را در قلمرو فضیلتهای فراموش شده و از یاد رفته وی قرار می دهد. در این گفتار بر آنیم تا نیم نگاهی هر چند کوتاه به آسیب شناسی آخرالزمانی دیانت زرتشتی انداخته و مولفه های اصلی دیدگاه زرتشتی را در این مساله مورد بررسی و ارزیابی قرا دهیم.
هشدارهای زرتشتی و مساله پایان تاریخ: 
پیشگوئی های زرتشت نسبت به آخرالزمان آمیخته با هشدارهایی است که پرده از اوضاع بحرانی جهان در روزگار واپسین بر می دارد. دین زرتشت آخرالزمان را تنیده در بحرانهای گوناگون دانسته و از بلاها، و مصائبی که پیش روی فرزند انسان قرار می گیرد، به عنوان امتحانی بزرگ و سرنوشت ساز حکایت می کند، که در نهایت به پیروزی نور بر  ظلمت ختم می شود.
زرتشت عمدتا نقطه جغرافیایی ظهور و بروز این اتفاقات را ایران زمین دانسته و دیدگاه آخرالزمانی خویش را در این قلمرو مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد.
ادامه مطلب ...

امکانات نسخه جدید بلاگ اسکای و مقایسه با وردپرس و بلاگر

امکانات نسخه جدید بلاگ اسکای و مقایسه با وردپرس و بلاگر http://ghafase.blogsky.comنه سال در کنار شما بودیم و همواره در طی این سالها سعی مان بر این بود تا بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای اندیشه‌ها، خاطرات، غم‌ها و شادی‌های شما باشیم. هر چند میزبان شما بودید و ما تنها نگهبان نوشته‌های زیبای شما. امسال تولد بلاگ اسکای را در حالی تبریک میگوییم که پیشتر خبر از ارائه نسخه جدید بلاگ اسکای در آینده نزدیک را داده بودیم. امیدواریم با ارائه نسخه جدید رضایت شما بزرگواران را بیش از پیش فراهم آوریم.
از خداوند بزرگ شاکریم که در طی این مسیر پر فراز و نشیب همواره یاری گرمان بوده و از شما کاربران گرامی نیز سپاسگزاریم که همواره با صبر و شکیبایی خود یاور و امیدبخش مجموعه بلاگ اسکای بوده‌اید. شادی تان را آرزومندیم و امیدواریم همچنان در ادامه این مسیر ما را یاری دهید.
منبع: بلاگ اسکای


 امکانات

بلاگ اسکای

وردپرس

بلاگر

امکان درج برچسب برای یادداشت

امکان تعیین تاریخ انتشار یادداشت

انتشار یادداشت به صورت خودکار در آینده

امکان رمزگذاری بر روی یادداشت

X

امکان ایجاد دسته برای یادداشت ها

X

قابلیت ساخت دسته بندی به صورت تو در تو

X

قابلیت مرتب سازی دسته بندی یادداشت ها

X

X

امکان تعیین و تغییر آدرس یک دسته

X

X

امکان سنجاق کردن یک یادداشت در صفحه اصلی وبلاگ

X

امکان تعیین و تغییر آدرس یادداشت

X

امکان درج یادداشت به صورت ادامه مطلب

امکان ذخیره یادداشت به صورت چرکنویس

قابلیت ذخیره خودکار یادداشت در حین درج یادداشت

امکان انتشار تصویر، فیلم و ... در یادداشت

امکان انتشار یادداشت از طریق ایمیل

X

ارائه آمار تعداد بازدید هر یادداشت

امکان قابلیت لایک برای یادداشت ها

امکان درج تصویر نویسنده در کنار یادداشت ایشان

X

X

امکان بازیافت یادداشت های حذف شده

X

قابلیت انتشار یادداشت بعد از تایید مدیر در وبلاگهای گروهی

X

قابلیت نظردهی برای یادداشت ها

قابلیت انتشار نظر بعد از تایید مدیر وبلاگ

امکان پاسخگویی به نظرات توسط مدیر

امکان نظرات دهی به صورت تو در تو

X

قابلیت بازیافت نظرات حذف شده

X

امکان ویرایش متن نظر

X

X

امکان درج نظر به صورت خصوصی

X

X

X

امکان فیلتر کردن نظرات بر اساس کلمات کلیدی و آی پی

X

امکان استفاده از آواتار در بخش نظرات

X

امکان درج شکلک در نظرات

X

امکان امتیازدهی به نظرات، توسط خوانندگان

X

X

خروجی فید از نظرات وبلاگ

استفاده از قالبهای آماده برای تغییر نما

ویرایش کامل کدهای قالب برای طراحی اختصاصی

X

امکان استفاده از ابزارکهای آماده در طراحی نمای وبلاگ

امکان ترجمه خودکار قالب دیگر سرویس های وبلاگ

X

X

خطایاب قالب

X

X

ذخیره آرشیو  تغییرات قالب با امکان بازیافت

X

X

ابزار آنلاین طراحی قالب

X

X

امکان خصوصی سازی وبلاگ

امکان ثبت لینک دوستان

قابلیت مرتب سازی لینک دوستان

X

امکان دسته بندی لینک دوستان

امکان ثبت لینک های روزانه

X

X

اتصال دامنه و ساب دامنه به وبلاگ

قابلیت جستجو بر روی مطالب وبلاگ

خروجی فید از مطالب وبلاگ

امکان فعال کردن نظرسنجی در وبلاگ

امکان درج صفحات ثابت در وبلاگ

امکان درج صفحات ثابت به صورت تو در تو

X

امکان مرتب سازی صفحات

امکان تعیین یک صفحه ثابت به عنوان صفحه آغازین وبلاگ

X

امکان مدیریت وبلاگ به صورت گروهی

قابلیت مرتب سازی نویسندگان وبلاگ

X

X

امکان درون ریزی مطالب از دیگر سرویس دهندگان وبلاگ

X

امکان تهیه نسخه پشتیبان از مطالب وبلاگ

ارائه آمار از بازدیدکنندگان وبلاگ، جستجوگرها و ...

ایجاد یک شناسنامه برای هر کاربر

تغییر آدرس وبلاگ

انتقال وبلاگ به اکانت دیگر

X

امکان انتشار کدهای جاوااسکریپ در وبلاگ

X

امکان غیرفعال کردن وبلاگ به صورت موقت

X

X

تنظیمات مخصوص بهینه سازی در موتورهای جستجو

نظر تکان دهنده ی یک بازیگر زن از فساد در سینمای ایران

نظر تکان دهنده ی یک بازیگر زن از فساد در سینمای ایران http://ghafase.blogsky.comپرستو صالحی بازیگر سینما، تئا‌تر و تلویزیون ظهر امروز در صفحه فیس بوک خود، نکته ی تکاندهنده از اظهار نظر غیراخلاقی یک تهیه کننده سینما سخن گفته است.
 وی  در صفحه فیس بوک خود نوشت:
 اگه نگم دق می‌کنم!!! همش می‌گن چرا کم کاری؟ چرا نیستی؟ چرا مثله سابق پر کار نیستی؟ چرا؟ چرا؟ چرا؟
من چه می‌دونم! کدوم بازیگریه که دلش نخواد بازی کنه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد تو کارهای خوب ظاهر بشه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد با آدم‌های حرفه‌ای و درست درمون کار کنه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد دیده بشه؟
پرستو صالحی در ادامه نوشته است: دور از جون تهیه کنندگان و کارگردانان و هنرمندان فرهیخته کشورم که هممون می‌دونیم چه کسانی هستند و چه کسانی نیستند و فقط ادعا و اداشو دارن، به یک تهیه کننده سر‌شناسی از سره درد دل گفتم: دلم یه کار طولانی می‌خواد گفت: اونی‌ام که بهت کار طولانی بده ح.. طولانی می‌خواد، به قول مرحوم شکیبایی: وای...

ولی من هنوز ایمان دارم که تو هنر مقدس هفتم، هستند انسان‌هایی که بی‌درخواست و نیاز و... فقط و فقط به کارشون فکر می‌کنن و بس و متاسفم از وجود کسانی که هنر پاک آریایی را رو با ناحیه ۱۰قدیم تهران اشتباه گرفتن...
پرستو صالحی که متولد نهم آبان ماه ۱۳۵۶ است، اولین فعالیتش در حرفه ی تئاتر با نام نغمه های خورشید است و بعد از این کار در سریالی با نام محاکمه بازی کرده که یک کار تاریخی به کارگردانی حسن هدایت و بعد از آن در سه فیلم نود دقیقه ای که توسط سیما فیلم ساخته شده با نام های یک روز طولانی آبی و بعد از آن در سریال های عشق سالهای جنگ در کنار فرها جم ،تب، مهر پنهان، همسفر، این زمینی ها، چشم هایش و در سری دوم زیر آسمان شهر ایفای نقش کرده. در فیلم سینمایی خانه ای بر روی آپ هم بازی کوتاهی ارائه کرده است.

توصیه های مهم برای پسرهایی که تازه عقد کرده اند

1توصیه های مهم برای پسرهایی که تازه عقد کرده اند http://ghafase.blogsky.com- اگر ماشین شخصی دارید وقتی با همسرتان درون ماشین هستید مراقب رفتار و احوالاتتان باشید چون همیشه کسی هست که به شما چشم دوخته و مطلقا از رفتارهای خصوصی درون ماشین بپرهیزید حتی اگر مطمئنید روی قله قاف پارک کردید چون:هرچند اگر همسرتان با شما همراهی کند اما بعدها قضاوت خوبی در موردتان نخواهد داشت و شما در ذهنش فردی موقع نشناس و بی مبالات محسوب می شوید.آقائی تان را حفظ کنید.
2- اگر با همسرتان با وسیله نقلیه عمومی رفت و آمد میکنید باز مراقب نوع نشستنتان باشید.صندلی تاکسی ،تختخواب نیست!
3- در خیابان های شلوغ خواهشا دستان هم را نگیرید.خیابان،پارک نیست.دختران و پسران دم بخت زیادی در خیابان ها در حال رفت و آمدند که به هر دلیلی فعلا امکان ازدواج ندارند و ایجاد هوس ازدواج برای این قشر ناجوانمردیست.چون معمولا خانم ها تقاضا میکنند که دستانتان را به هم بدهید با توضیح منطقی این موضوع از ایشان بخواهید از این کار صرف نظر کنند.بماند که بعضی از خانم ها باز هم خیلی نمی فهمند متاسفانه و خودشان را در ایام مجردی فراموش میکنند.جسارتا گاهی قاطعیت بیشتر و البته همراه با محبت لازم است.

ادامه مطلب ...

شبکه های پرطرفدار جهان عرب - IFILM

آی فیلم نیز که در سال گذشته برای کشورهای عربی زبان منطقه راه اندازی شد امکان دریافت نسخه فارسی به شکل همزمان را پیدا کرد و در واقه به عنوان یک شبکه جدید به لیست شبکه های تلویزیونی اضافه شد.هدف اصلی این شبکه، پخش فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی برای جهان عرب در تمام طول ساعات شبانه‌روز است. رویدادهای تاریخی، مشاهیر و روحیه استعمارستیزی از موضوعاتی است که قرار است در این شبکه مطرح شوند. مخاطبان مورد نظر این شبکه حدود ۳۰۰میلیون نفر هستند و پیش‌بینی می‌شود یکی از شبکه‌های پرطرفدار جهان عرب شود.این شبکه در بسیاری از کشورهای عربی دفتر دارد.
برنامه‌های تهیه‌شده در این شبکه توسط دوبلورهای کشورهای سوریه، لبنان و امارات متحده به زبان عربی برگردانده می‌شوند. البته مدتی است که این شبکه مجهز به سیستمی شده که همزمان مخاطب می‌تواند با انتخاب زبان فارسی این فیلم و سریال‌ها را به زبان اصلی تماشا کند. اما آنچه تا‌کنون از این شبکه شاهد بودیم بازپخش فیلم و سریال‌هایی بوده که مخاطبان ایرانی بارها آن را از شبکه‌های داخلی خودمان نیز دیده بودند.
حتی برخی از این سریال‌ها پس از مدت کوتاهی که از پایان پخش آن در شبکه‌های داخلی گذشته روی آنتن می‌روند..وقتی قلمرو مخاطبان این شبکه به بینندگان داخلی و فارسی زبان ایرانی نیز گسترش یافته است سهم آثار تولیدی و تازه باید بیشتر شود که درحال‌حاضر صفر بوده و به غیر از بازپخش مجموعه‌های تلویزیونی چیز دیگری وجود ندارد.
ادامه مطلب ...

تعداد دوستانتان را روی پیشانی‌تان نوشته‌اند!!

تعداد دوستانتان را روی پیشانی‌تان نوشته‌اند!!http://ghafase.blogsky.comمی‌گویند ارتباط معنی‌داری میان تعداد دوستان شما و اندازه قشر پیش‌پیشانی مغز که درست بالای چشم‌ها قرار گرفته، وجود دارد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند هر چقدر این بخش از مغز بزرگ‌تر باشد، دایره دوستانتان نیز گسترده‌تر است.
به گزارش ساینس دیلی، این پژوهش که با همکاری محققان متعددی از دانشگاه‌های آکسفورد، لیورپول، منچستر و ادینبورگ انجام شده، مجموعه‌ای از مهارت‌های ادراکی را پیش‌نیاز حفظ دوستان نزدیک عنوان کرده که توسط متخصصان علوم اجتماعی مهارت فکرخوانی نامیده می‌شود. فرد به کمک این مهارت حیاتی می‌تواند در اجتماع پیچیده انسان‌ها موفق‌تر عمل کند و به عنوان مثال یک گفتگو را به بهترین شکل ممکن ادامه دهد. این مطالعه برای اولین‌بار است که کسب این مهارت‌ را مرتبط با لوب قدامی مغز عنوان کرده و پیشنهاد می‌کند که در کسب مهارت‌های اجتماعی اندازه این بخش از مغز نقشی کلیدی را ایفا می‌کند.
دکتر رابین دانبار استاد دانشگاه آکسفورد و عضو مؤسسه انسان‌شناسی تکاملی و شناختی که رهبری این پژوهش را به عهده داشته می گوید: «فکرخوانی مهارتی است که طی آن فرد می‌تواند روند طبیعی فکر و وضعیت ذهنی افراد دیگر را به درستی بیان کند. به عنوان مثال اگر نگاهی به اتللو بیندازیم، می‌توانیم مهارت فوق‌العاده شکسپیر را در دنبال کردن 5 وضعیت ذهنی مجزا به خوبی ببینیم. او در این نمایش تلاش کرده بینندگان را متقاعد کند که یاگو می‌خواسته اتللو تصور کند که دزدمونا به کاسیو علاقه داشته است. چنین مهارتی در فکرخوانی بسیار فراتر از چیزی است که در اغلب افراد بالغ دیده می‌شود.

ادامه مطلب ...

خواننده آمریکایی که مبلغ اسلامی شد

خواننده آمریکایی که مبلغ اسلامی شد http://ghafase.blogsky.comخواننده آمریکایی "امیر هاوکینز " مشهور به "لون" با اعلام مسلمان شدن خود، از کناره گیری از خوانندگی و اشتغال به امر تعلم قرآن و زبان عربی خبر داد ...
وی روز مسلمان شدنش را به روز تولد حقیقی خود تعبیر کرد و افزود: از روزی که مسلمان شده ام احساس آرامش روحی عجیبی دارم و این احساس در همسر و دو پسر و مادر هشتاد ساله و دیگر آشنایانم که مسلمان شده اند و هر روز بر تعدادشان افزوده می شود به خوبی قابل مشاهده است.
پانا: لون در دیدار با رییس هیئت مدیره موسسه "للأدلاء " در مدینه منوره ، در مورد نحوه مسلمان شدنش گفت: بر اثر تبلیغات منفی ایالات متحده امریکا در مورد مسلمانان دعوت های مکرر کشور های مسلمان خاورمیانه را رد می کردم. تا اینکه بر حسب اتفاق در دبی از نزدیک با مسلمانان آشنا شدم و آرامش و طمئنینه حاصل از نوای اذان و تسلیم و اجابت آنان را در برابر دعوت الهی برای نمازگزاردن دیدم. این حس عمیق باعث شد تا مسلمان شوم. م: تکناز