قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

سرآغاز طلوع اسلام

سرآغاز طلوع اسلامدهه فجر،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود. تقارن دهه فجر امسال با هفته وحدت، همزمانی با شهادت امام حسن عسگری و آغاز ولایت امام زمان (عج)، تقارن با جنبش ها و خیزش های اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه، تقارن با بحران شدید در اروپا و همچنین نزدیکی به انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی، دهه فجر امسال را متفاوت از سالهای گذشته و با ویژگیهای منحصر به فردی روبرو کرده است.
تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجود نداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی غالب و مغلوب و سلطان و رعیت بود و پادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب قیام کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند. معنویتی که از کلام امام جوشید، به دلیل پایگاه فطری، آن دل های مردم آگاه جهان را فتح کرد و مانند رودی زلال، پلیدی اندیشه های جهانخواران را از چهره ی تفکر زمانه شست. آنگاه مردم به خیابانها ریختند. دلها به یاری هم برخاستند و تن ها بر سجاده نشستند دست ها به دعا فرا رفت و باران رحمت الهی فرود آمد شاخه های آرزو جوانه زد ودرخت انقلاب، گل داد.و زیباترین تیتر تاریخ ایران ( امام آمد) بر صفحه اول روزنامه نشاند. دهه انقلاب آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید.
برای پیشگیری از گسترش چنین وحدتی آمریکا همه توانش را برای سرنگونی درخت انقلاب به کار گرفت. از هیچ کوششی فرو گذار نکرد . حمایت از رژیم شاه،مسدود کردن دارایی ایران، همکاری با مخالفان انقلاب، کودتا، جاسوسی، تحمیل جنگ ایران وعراق، تحریم سیاسی و اقتصادی... اینها تلاشهای خصمانه ای است که آمریکایها بر علیه ملت ودولت تدارک دیدند.
آری، اگر ولایت فقیه نبود، هنوز شاه بود و ستمشاهی بود. اگر ولی فقیه نبود، استقلال نبود وآزادی وجود نداشت. اگر آن عالم پیر نبود وعشق به ولایتش در دل ها نمی نشست، حماسه هشت سال دفاع مقدس پدید نمی آمد وباز هم بخشی از سرزمین ما در تصرف مهاجمان خونخوار باقی می ماند. پیر و جوان و کودک می دانند که این آسایش و آرامش را مدیون چه کسی هستند؟ این رهایی از ظلمت و حرکت به سوی نور الهی را مدیون چه کسی هستند؟
روحش شاد و یادش در قلب ها جاویدان باد. آمین رب العالمین

واقعیت های عجیب از حرم علی بن مهزیار

از پشت پنجره شاهد تخریب وحشتناک حرم بودم و آیات حرم را با بولدوزر خراب می کردند به نحوی حرم رو خراب کردند که مشخص بود بدون برنامه ریزی بوده، وقتی ماجرا را از همسایه ها جویا شدم گفتند: قصد دارنند حرم رو بازسازی کنند!! با دست نگه داشتن  تخریب حرم در مدت طولانی مشخص شد که بدون هماهنگی مسولین اقدام به تغییرات حرم  کردند و آقای که مسئول این اقدام بود خلع لباس و روانه زندان شد. وقتی حرم رو با خاک یکسان کردن سنگی در قسمت وسط  خرابی حرم قرار داده بودند که منظور قبر آقا علی بن مهزیار بود اما هر روز این سنگی مکانش تغییر می کرد!! و مردم بدون دانستن این ماجرا برروی سنگ فاتحه می خواندند. و بعد از مدتی چند متری قبر را پوشانند که کسی شاهد ماجرا نباشد.
کارگران اجسادی را در دست داشتن و از زیر خاک بیرون می آوردن و در کسیه ای قرار می دادن و به گفته ای یکی از همسایه های تمام اجساد پیدا شد را در رودخانه ریخته اند و وقتی هم استخوانی را پیدا می کردن رفتارشان به گونه ای بود که انگار زیرخاکی و چیز باارزشی پیدا کردند!!. مدت کمی قبل از تخریب فقط به تعدادی از صاحبان قبرهای اطلاع دادند تا برای جمع آوری اجسادشان اقدام کنند اما بعد از مدتی به یک باره تمامی قبرهای مجاور حرم را خشم زدند و دیگر اثری از اجساد نبود!! انگار هیچ میتی را در انجا خاک نکرده بودند. به سراغ یکی از ریش سفیدان حرم رفتم که مدتهای زیادی بود که از خدا عمر گرفته و شکل اولیه حرم علی بن مهزیار را دیده بود و از تاریخچه و محل حرم حرفهای زد که بسیار تعجب کردم و باور ندارم شاید حرفهایش درست بود با اینکه این شایع در مردم اهواز دهان به دهان گشته بود  اما نمی توانستم حرفهایش را در اینجا بیاورم.
روبه روی حرم ساختمانی بزرگی با عنوان جامعة القرآن الکریم واحد خردسالان بنا شده که صاحب آن شخصی مسنی است که آقایان به این ساختمان هم رحم نکردند و بدون اجازه از صاحب ملک اقدام به خراب کردن آن کردن بی آنکه فکر کنن مگر میشود حرم بزرگواری برروی زمینی احداث شود که آن زمین وقف شده باشد. وقتی صاحب ملک از این جریان آگاه شد بلافاصله نامه ای به تهران نزد امام خامنه ای فرستاد که اجازه خراب کردن این ساختمان را نداده بود. در خبرها گفته گفته بودند: می خواهیم حرم را بازسازی کنیم و مردم هم باور کردنند!!  آیا صاحب حرم توقع این کارو داشت؟  آیا شهری که بالغ بر یک میلیون نفر جمعیت دارد درست است که با اوضاع و احوال و دارا بودن مردمی مستضعف و کم درآمد مبالغ کلانی را که خرج بنای که از قبل زیبا بوده کنند؟! و چرا باید این کار عظیم بدون هماهنگی مسئولین و نمازجمعه اهواز شروع شده باشد و هنوز بعد از ماه ها ساخت  سازه حرم پیشرفتی نداشته است؟ 

هدف سریال ویکتوریاو تعدادی از دیگر از سریالهای عامه پسند فارسی1

ماهاست زیادی می شود که شبکه فارسی وان آغاز به کار کرده است. شبکه ای که پخش سریال ویکتوریا و تعدادی از دیگر از سریالهای عامه پسند، آن را بر سر زبانها انداخت.
برخی کارشناسان معتقدند که تلویزیون فارسی یک در پی ترویج خانواده‌های بی‌ سر و سامان و لجام‌گسیخته و عادی جلوه دادن خیانت زن به شوهر و البته شوهر به زن، عادی جلوه دادن رابطه جنسی دختر و پسر قبل از ازدواج، استفاده از ابزارهای جنسی و همچنین ترویج فمینیسم و پی‌ریزی و ایجاد آمادگی ذهنی تفکر شیطان پرستی در میان نوجوانان و جوانان است.
از سویی دیگر باید گفت به اعتقاد منتقدان سینما وتلویزیون، این سریالها از سطح کیفی بسیار پایینی برخوردار بوده و با شخصیت پردازی ضعیف و ساختار داستانی فاقد کیفیت در رده  سریال های نازل طبقه بندی می شوند. همچنین دوبله این سریالها نیز به شدت فاجعه است.
هدف سریال ویکتوریا و تعدادی از دیگر از سریالهای عامه پسند فارسی یک www.ghafase.blogsky.com
معروفترین سریالی که از این تلویزیون پخش می شد سریال ویکتوریا بوده است. سریالی که گویا پخش آن مدت هاست است پایان یافته است. سریالیکه در آن همه خانواده ویکتوریا؛ شخصیت اصلی این سریال انواع و اقسام روابط نامشروع راتجربه کرده اند. به اعتقاد کار شناسان در سریال ویکتوریا چهره ای برای ویکتوریا انتخاب کرده اند که با زنان ایرانی بی شباهت نباشد. حتی موسیقی مرموزی در این سریال بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد. موسیقی که با تبحر و دقت خاصی ساخته می شود.
از طرفی مفسر ها و منتقد های بین المللی معتقدند که حتی در تصویر سازی و جلوه های ویژه هم ذائقه مخاطب در نظر گرفته شده است. بد نیست بدانید پروفسور حسین باهر جامعه شناس و رفتار شناس به تازگی در گفت وگویی عنوان کرده که مراجعین بسیاری به کانون مشاوره او با دیدن این سریال دچار مشکل در خانواده شده اند.
دکتر باهر به نکته مهم دیگری نیز اشاره کرده و آن این بوده که سناریست سریال ویکتوریا با هدف تخریب خانواده های ایرانی دست به نگارش چنین داستانی زده است و قبح طلاق را در سریال ریخته و حتی زندگی را بعد از طلاق شیرین تر جلوه می دهد که واقعا چنین نیست اما گویا این وضعیت تنها در ایران نیست.

ادامه مطلب ...

شهر خورشید

شهر خورشیدوقتی برای اولین بار روبه روی ایوان طلایی ات ایستادم در هیاهوی دلم از عطر نگات در شوقی بی وصف بوی بهار را برای اولین بار حس کردم و دشتی از لاله های سپید در من جوانه زد و گرمای محبتت را در انبوهی از کبوتران سفید حرمّت به خوبی حس کردم و خجالت زد با بالهای سیاهم دوش به دوش کبوترانت محو تماشای خورشید برای لحظه ای خود را یکی از کبوترهای حرمت دیدم 
 و
 هنوز بعد از مدت ها گرمای نگاهت را به همراه دارم و دلم هوای پرواز به شهر خورشید را دارد اما دیگر توان پیدا کردن شهر خوشید و پریدن را ندارد
به امید روزی که مرا بخوانی منتظر خواهم ماند و قدم قدم های دلم را برای حضور دوباره ات از عطر گل زهرا پر کرده ام و با وجودی آشنا منتظرم. فقط حضورش تسلی قلب حزینم خواهد بود

حضور قلب در نماز

خاطرات امام خامنه ای http://ghafase.blogsky.comاز حجت الاسلام  و المسلمین راشد یزدی (مشهد) نقل است که موقعی که در ایرانشهر در محضر آیت الله خامنه ای در تبعید بودم. روزی عده ای از علما از قم برای ملاقات ایشان آمده بودند. وقت نماز همه برای اقامه نماز جماعت به امامت معظم له آماده شدند. همانطور که نماز جکاعت برپا بود. ناگهان بزغاله ای وارد اتاق شد و شروع کرد به این طرف و آن طرف پریدن و در آخر سجاده یکی از نمازگزاران را برداشت و با خود برد.
چند نفر از نمازگزاران به کلی آرامش شان به هم خورد و خندیدند که یکی از آنها من بودم و از خنده ما دیگران نیز به غیر از حضرت آیت الله خامنه ای خندیدند. ولی آقا نمازشان را بدون هیچگونه حرکت اضافی به پایان رساندند.
بعد از نماز از آقا پرسیدم که شما چطور توانستید نمازتان را ادامه دهید؟ آقا فرمودند: در مورد چی عرض کردم به خاطر بزغاله ای که وارد اتاق شده بود آقا فرمود: ذره ای از این جریان را متوجه نشدم