قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

موسسه خیریه محک

مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری محک از سال  1370 و با شماره ثبت 6567  در قـالب یک سـازمان غیر انتفاعی- غیر دولتی با انگیزه والای کمک به همنوع فعالیت همه جـانبه خود را جهت حمایت از کودکان مبتلا بـه سرطان زیر 14 سال و خانواده‌های آنـان آغاز کزده است. در طـول دو دهه فعـالیت، محک بـا بهره‌گیری از کمک های انسان دوستانه مردم نیکوکار و همراهی مدیران نیک اندیش و تلاش پیگیر نیروهای داوطلب و موظف خود به موفقیت های چشمگیری در حوزه های امور خیریه، درمان و تحقیقات دست یافته ا و به یکی از قطب های درمان در خاورمیانه تبدیل شده است.
محک تا کنون بیش از 16200 کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار داده است. دریافت مقام مشورتی از شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل متحد(ECOSOC)، عضویت در سازمان های معتبر بین المللی مرتبط با سرطان کودکان، احداث تنها بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان در خاورمیانه با زیر بنای 18000 متر مربع و امکانات کامل کلینیکی و پاراکلینیکی در سال 1386، اخذ استاندارد NGO Benchmarking  از شرکت SGS به عنوان اولین سازمان غیردولتی درمنطقه خاورمیانه،  انجام پروژه های تحقیقاتی – کاربردی با همکاری معتبرترین موسسات تحقیقات داخلی و خارجی همچون مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه تهران(انستیتو کانسر) و انستیتو گووستاوروسی کشور فرانسه، نشان دهنده فعالیت مؤثر این مؤسسه خیریه در سطوح پیشرفته ملی و بین المللی است.
موسسه خیریه محک
در محک چه می گذرد

موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک حاصل تلاش جمعی، اراده، باور، و انسان دوستی ایرانیان است. این موسسه مردم نهاد مشتاق است همه آنچه را در محک می‌گذرد با یاوران و یاران همیشگی خود شریک شود تا همه از حاصل این تلاش جمعی مطلع شوند.

 همه عزیزانی که مایلند بدانند در محک چه می‌گذرد با مراجعه به بخش‌های اخبار محک، خبرنامه محک ، گزارش تصویری و داستان‌های محک می‌توانند از آخرین رویدادها،‌برنامه های آتی، نحوه فعالیت و عملکرد محک مطلع شوند.

محک چگونه سازمانی است؟

محک سازمانی است مردم نهاد که با هدف حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده آنها در سال 1370 با نیت خیرخواهانه یک مادر( خانم سعیده قدس) تأسیس گردیده است. محک سازمانی خیریه، غیر انتفاعی، غیر سیاسی و غیر دولتی است و با اتکا بر جلب مشارکت های مردمی و انواع کمک های بشر دوستانه اعم از نقدی، کالا، خدمات و دانش فنی اداره می‌شود.بیشتر ...


معنای نام و لوگوی محک چیست؟
نام اختصاری محک برگرفته از نوع فعالیت این موسسه می باشد (موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان) و لوگوی محک طرح برگ است که نماد حیات و زندگی است و برروی آن  کودک و خانواده اش امیدوارانه  ایستاده اند.

بودجه محک چگونه تامین می گردد؟
بودجه محک با اتکا به جلب مشارکت های مردمی و انواع کمک های بشر دوستانه اعم از نقدی، کالا، خدمات و دانش فنی تامین می شود.بیشتر ...
تا کنون چند کودک تحت پوشش محک بوده است و سن پذیرش کودکان چند سال می‌باشد؟
تا کنون بالغ بر 16200 کودک تحت پوشش موسسه محک بوده اند. سن پذیرش کودکان از بدو تولد تا 14 سال می‌باشد و تا زمانی که این کودکان قطع درمان نشوند تحت حمایت موسسه می‌باشند.
در حال حاضر چند کودک تحت پوشش محک می‌باشد؟

تا کنون 7000 کودک


چگونه می‌توان فعالیت داوطلبانه در محک داشت؟
ابتدا افرادی که مایل به فعالیت داوطلبانه در محک هستند به عضو محک در می آیند تا شناسه محک به آنها تعلق گیرد و سپس با مراجعه به واحد داوطلبان و پر نمودن فرم داوطلبی، بر اساس نیاز محک و توانایی های افراد از حضورشان در مؤسسه استفاده می‌گردد.بیشتر ...
آیا می توان از نزدیک با کودکان و خانواده ها ملاقات نمود؟
خیر- چرا که محک از ابتدای تأسیس همواره اهمیت ویژه ای برای حفظ کرامت انسان ها و توجه به شرایط روحی کودکان تحت حمایت و خانواده هایشان قائل بوده است. از این رو نمی توان از نزدیک با کودک و خانواده او ملاقات کرد.
چرا که از یک سو کودکان محک با همراهی خانواده هایشان مراحل درمان را سپری می کنند و ارتباط مستقیم افراد با کودکان می تواند به روحیه و کرامت انسانی خانواده های کودکان لطمه وارد کند و یا از باور و اطمینانی که کودکان به پدر و مادر و خانواده خود دارند بکاهد. از سوی دیگر این مساله ممکن است باعث ایجاد وابستگی و ارتباط معنوی میان آنها شود و در طول زمان می تواند هم برای کودکان و هم افراد مشکل ساز شود به روحیه کودکان آسیب برساند.
همچنین برای اینکه یک کودک مبتلا به سرطان به بهترین صورت مراحل درمان را سپری کند،‌لازم است که مسائل بهداشتی به طور کامل برای او رعایت شود و در کمترین تماس با محیط بیرون باشد. محک تلاش دارد که کودکان مبتلا به سرطان در بهترین شرایط مراحل درمان را سپری کنند، لذا ملاقات افراد متفرقه با کودکان به دلیل حفظ سلامتی این عزیزان امکان پذیر نیست.

محک ضمن قدردانی از همه عزیزانی که می خواهند دوشادوش اهالی محک و خانواده ها، کودکان عزیزمان را در سپردن راه سلامتی همراهی کنند، تقاضا دارد که در تحقق اهداف متعالی محک که همانا حمایت همه جانبه از کودکان و خانواده های آنها همراه با حفظ شأن و منزلت آنها می باشد، ما را یاری کنند. امید است روزی برسد که در کنار تمامی یاوران محک بهبود کودکان مبتلا به سرطان را جشن بگیریم.


آیا محک به غیر از درمان خدمات دیگری هم به کودکان مبتلا به سرطان ارائه می‌دهد؟

محک هزینه اقامت کودک همراه با یکی از اعضا خانواده، تحصیل، پوشاک، ایاب و ذهاب، مشاوره پزشکی و روانشناسی و سبدکالا و خواربار ماهانه و ... را در حد امکان برای کودکان و خانواده آنها دارد. همچنین برای برای ارتقاء روحیه کودکان و خانواده های آنها محک در طول سال اقدام به برگزاری جشن ها و برنامه های شادی و متنوعی به مناسبت های گوناگون می‌نماید.بیشتر ...
آیا همه کودکان تحت پوشش ایرانی هستند؟
خیر، از کشورهای دیگر مانند عراق، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان و... نیز کودکانی تحت پوشش موسسه می‌باشند و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) هزینه درمان کودکان عراقی و افغانی را تقبل می‌کند.بیشتر ...
چه نوع روش هایی برای کمک به محک تعریف شده است؟

روش‌های متفاوتی برای ارائه انواع کمک نقدی و غیر نقدی به محک تعریف شده‌اند. روش‌هایی همچون: قلک‌های محک، عضویت در محک، کمک‌های عمومی و نذورات خاص، اهدای کالای مورد نیاز، اهدای تجهیزات مورد نیاز، درمانیاری، خرید بسته های هدیه به نفع کودکان محک، انجام انواع فعالیت داوطلبانه در محک بیشتر ...


چرا روش های مختلفی برای کمک به محک تعریف شده و فرق این روشها در چیست؟

علت وجود روش‌های مختلف این است که گروههای مختلف مردم با هر بودجه و درآمد و هر گونه توانمندی و مهارتی بتوانند به موسسه کمک نمایند و در نهایت تمامی عواید بخش های محک صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان می‌شود.


دلیل گرفتن اطلاعات فردی یاوران چیست؟
یاوران با ارائه اطلاعات فردی خود شناسه‌ای از موسسه دریافت می‌نمایند که توسط این شناسه، محک یاوران خود را می‌شناسد و اخبار و اطلاعات خود را به روش های مختلف برای این یاوران ارسال می‌نماید و اطلاعات فردی یاوران به صورت محرمانه در سیستم جلب مشارکت ثبت می‌گردد. زمانی که شماره شناسه به افراد اعلام می‌شود، افراد اطمینان پیدا می‌کنند که اطلاعاتشان در سیستم ثبت شده و شماره شناسه برای اعضا و یاوران محک همچون کارت شناسایی است و دارای اهیمت بسیار می‌باشد.

چگونه می توان لوگوی محک را در نشریات و ‌سایت ها درج کرد؟
ضمن سپاس از اینکه مایل‌اید با درج لوگوی محک در رسانه خود یاور ما در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان باشید، این رویکرد انسان دوستانه شما را ارج می‌نهیم و تقاضا داریم جهت استفاده بهینه محک از پیشنهاد شما، پیش از استفاده از لوگوی محک با شماره 1190 بخش تبلیغات، تماس حاصل نمایید.
نحوه انجام تحقیقات و پروژه های دانشجویی در موسسه خیریه محک چگونه است؟ محک همواره از به اشتراک گذاشتن دانش تخصصی سازمان خود برای انجام فعالیت های علمی و آکادمیک که به نوعی به بهبود و توسعه درمان کودکان مبتلا به سرطان و ارتقاء سطح زندگی آنان بیانجامد استقبال می‌کند و این امر را یکی از مسئولیت های اجتماعی خود در جهت ارتقای سطح دانش کشور در حوزهای مربوط به سرطان کودکان می داند. با توجه به رویکرد تخصصی موسسه و بیمارستان فوق تخصصی محک، پایان نامه یا طرح های پژوهشی مرتبط با فعالیت های تخصصی سازمان با همکاری این موسسه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می‌باشد. در صورتی که شرایط فوق مهیا باشد از افراد علاقه مند تقاضا می شود ضمن ارایه کتبی درخواست برای انجام پروژه و تکمیل فرم مربوط، یک نمونه تایید شده از پروپازال و معرفی نامه از سوی دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی را به روابط عمومی محک ارائه نمایند. محک ظرف مدت شش روز کاری مراتب را بررسی کرده و پاسخ نامه علاقه مندان را به اطلاع ایشان خواهد رساند. شما می توانید از طریق شماره های 23501164 - 23501195 با روابط عمومی محک تماس حاصل فرمایید.
وب سایت محک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد