قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

موسسه خیریه بهنام دهش پور حمایت از بیماران مبتلا به سرطان

مؤسسه خیریه کمک به بیماران نیازمند مبتلا به سرطان که با نام مؤسسه خیریه بهنام دهش ‏پور معروف می‌باشد، درحقیقت نام جوان هموطن قهرمانی را بر پیشانی دارد که در آغاز هفدهمین بهار زندگیش مبتلا به بیماری سرطان شد و سه سال پنجه در پنجه این بیماری افکند و متأسفانه علیرغم معالجات مختلف در داخل و خارج از کشور در ٢١ سالگی عمر کوتاهش به پایان رسید.
زمانی که دوران درمان را در بیمارستان شهداء تجریش می گذراند، به شدت تحت تاثیر وضع ناگوار بیماران بخش ناتمام آنکولوژی (سرطان شناسی) قرار گرفت.
او با وجود بیماری سخت، با روحیه و پشتکاری بی نظیر، تکمیل کارهای نیمه تمام بخش را وجه همت خود قرار داده و اولین بازار خیریه را به همین منظور در سال ١٣٧٤ برگزار نمود و همچنین با جمع‏ آوری کمک‏های مردمی در قالب شرکت در فعالیت‏های خیرخواهانه و همایش‏های هنری و تقدیم آن به بیماران مبتلا به سرطان بیمارستان شهداء تجریش در نهایت صداقت، حرکتی عظیم را بنیان نهاد.
سرانجام در اسفندماه سال ١٣٧٦ از محل کمک‏های مردمی، سایر بخش‏ها آماده پذیرائی از بیماران گردید. روزانه، جمع کثیری از مبتلایان به این بلای ناگهانی، لباس دغدغه و تشویش خود را در محیطی همدلانه که شما در این بخش فراهم آورده و سکه‏ های مروتی که به شماره حساب ٠١٠٤٦٦٠٩١٢٠٠٥ بانک ملی ایران، شعبه تجریش واریز کرده‏ اید، با جامه آرامش و تسکین عوض می‌کنند و با شما خواهند گفت که در انتهای افق آرزوهای همه آنها، تمنائی مشترک نهفته است.
شمع زندگی کوتاهش در خانه با فروش شمع‏های تزئینی به نفع بیماران مبتلا به سرطان خاموش شد، اما نوری را در دل اطرافیان برجای گذاشت، تا گروهی به‏ صورت خودجوش راه او را ادامه دهند، و اینک خیریه بهنام دهش‏ پور به عنوان مرکز یاری رسانی به مصیبت دیدگان این بیماری افتخار می کند.
بخش سرطان بیمارستان شهداء تجریش، در سال ١٣٧٠ زمانی که هنوز عملیات ساختمانی آن تکمیل نشده بود، با نیت تسریع امور درمانی بیماران، کار خود را آغاز کرد.
سالن انتظار این بخش که عملیات تجهیز آن به همت بهنام آغاز گردیده بود، در پائیز ٧٤، زمانی که دیگر او در میان ما نبود، افتتاح گردید.
سرانجام در اسفندماه سال ١٣٧٦ از محل کمک‏های مردمی، سایر بخش‏ها آماده پذیرائی از بیماران گردید. روزانه، جمع کثیری از مبتلایان به این بلای ناگهانی، لباس دغدغه و تشویش خود را در محیطی همدلانه که شما در این بخش فراهم آورده و سکه‏ های مروتی که به شماره حساب ٠١٠٤٦٦٠٩١٢٠٠٥ بانک ملی ایران، شعبه تجریش واریز کرده‏ اید، با جامه آرامش و تسکین عوض می‌کنند و با شما خواهند گفت که در انتهای افق آرزوهای همه آنها، تمنائی مشترک نهفته است.
موسسه خیریه بهنام دهش پور حمایت از بیماران مبتلا به سرطانموسسه خیریه بهنام دهش پور حمایت از بیماران مبتلا به سرطانموسسه خیریه بهنام دهش پور حمایت از بیماران مبتلا به سرطانموسسه خیریه بهنام دهش پور حمایت از بیماران مبتلا به سرطانموسسه خیریه بهنام دهش پور حمایت از بیماران مبتلا به سرطانموسسه خیریه بهنام دهش پور حمایت از بیماران مبتلا به سرطان

ادامه مطلب ...

کودکان را خجالتی بار نیاورید

کودکان را خجالتی بار نیاوریدتعداد قابل توجهی از کودکان پیش دبستانی که در خانه پرحرف و مطمئن به خود هستند در اجتماع به صورت وابسته به دیگران و خجالتی ظاهر می شوند. شما می دانید در برخورد با آنها چگوه باید رفتار کنید؟اینگونه کودکان در خانه کاملاً پرحرف و فعال هستند ولی در دنیای خارج از منزل اعتماد به نفس ندارند. اگرچه کودکان خجالتی ممکن است به صورت غیر اجتماعی خود را نشان دهند ولی در واقع این طور نیستند. یکی از کارشناسان می گوید: آنها به افراد و موقعیتهای جدید علاقه دارند، اما اضطرابشان مانع از برقرار کردن روابط اجتماعی می شود. تحقیقات اخیراً نشان می دهد که قسمت خاکستری مغز افراد خجالتی فوق العاده فعال است که این قسمت از مغز واکنشهای عاطفی بسیار دقیق را کنترل می کند. دقیقاً مانند عکس العمل های سریعی که افراد عادی در هنگام خطر از خود نشان می دهند و از آنها می گریزند، افراد خجالتی نیز به هنگام قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی احساس نگرانی می کنند. به عقیده یکی از کارشناسان اگر شما به زور و اجبار او را وادار به این کار کنید، فرزندتان بیشتر از پیش در کارش پافشاری می کند.
پیشنهاد های راهبردی:
1-در انتخاب مدرسه دقت کنید: کودکان خجالتی در محیطی مناسب می توانند شکوفا شوند. سعی کنید مدرسه ای انتخاب کنید که نسبت معلم به دانش آموز بیشتر از 1 به 20 نباشد. قبل از شروع کلاسها فرزندتان را به مدت چند روز به مدرسه جدید ببرید، همچنین او می تواند معلمها را از نزدیک ببیند و با محیط مدرسه آشنا شود.

ادامه مطلب ...

ایرادهاى مخالفان حجاب و پاسخ به اشکالات

ایرادهاى مخالفان حجاب و پاسخ به اشکالات طرفداران برهنگى و کشف حجاب، براى برداشتن حجاب اسلامى، به اصطلاح خودشان توجیه و برهانى ارائه مى دهند، اشکالاتى را مطرح مى کنند تا با اِلقاى شبهه ، در دلها تردید ایجاد کنند، و عمده اشکالات آنها به پنج اشکال زیر باز مى گردد، که ما آن را در اینجا به طور فشرده مطرح کرده و به پاسخ آن مى پردازیم :
1- آنها مى گویند انسان چه زن و چه مرد، آزاد آفریده شده، و آزادى مفهوم مقدّسى است که همگان طرفدار آن هستند، ولى حجاب و پوشش ‍ اسلامى ، دست و پاگیر است و زنان را منزوى و پرده نشین کرده و از مواهب آزادى محروم مى سازد. خداوند (و به قول بعضى طبیعت) غرایزى را در وجود انسان ، آفریده ، که یکى از آنها غریزه جنسى است که ، نباید آن را حبس و سرکوب کرد، بلکه باید آن را با کمال آزادى اشباع نمود، و گرنه موجب عقده و بیمارى روانى خواهد گردید.
2- زنان نیمى از جامعه هستند و باید دوش به دوش مردان به تلاش هاى مختلف فرهنگى ، سیاسى و اقتصادى بپردازند، و به هیچ وجه صحیح نیست که نیمى از نیروهاى انسانى جامعه به انزوا کشیده شوند، و از صحنه هاى تلاش دور گردند، حجاب عامل مهمّى براى این انزوا است . زیرا دست و پاگیر است و طبعا زنان را از فعالیتهاى فرهنگى واقتصادى و سیاسى عقب مى راند.

ادامه مطلب ...

آیا بدپوشی در جامعه کمرنگ تر می شود؟

آیا بدپوشی در جامعه کمرنگ تر می شود؟مانتوهای کوتاه و تن‌نما، روسری‌هایی که دیگر به سختی می‌توان روی آنها اسم سرپوش گذاشت و شلوارهای جین تنگ که شکاف‌های ایجاد شده روی آنها به راحتی رنگ پوست را نمایان می سازد در کنار انواع آرایش‌های فضایی که برخی از دختران، زنان و مردان انجام می دهند آنها را به تابلوهای متحرکی از خودباختگی مبدل ساخته که در خیابان‌ها به تردد مشغولند. فریب رنگ‌ها و لعاب‌ها چنان خوش‌سیماست که متأسفانه امروز دخترانی همقدم با مادران محجبه خود شده‌اند که تقید خاصی به مقوله  حجاب ندارند. این موضوع با خود علامت‌های سؤال بی‌شماری را به همراه آورده و این مهم را حکایت می‌کند که جامعه علاوه بر اینکه نتوانسته معیارهای اصیل ایرانی اسلامی را به نسل جدید منتقل کند بلکه رکن خانواده را متزلزل ساخته تا جایی که نقش رهنمودگری را از پدر و مادر گرفته و به دست ماهواره و اینترنت سپرده است. زمانی که تکنولوژی جایگاه خود را به عنوان عنصر فرهنگساز در جامعه باز می‌کند تا خانواده تمام مسئولیت‌های ذاتی خود را به عنوان اولین پایگاه اجتماعی تنها با یک کلمه فرزندانمان به روز باشند فراموش می‌کند،‌پس در چنین شرایطی نباید چندان توقع داشت که حجاب در سیمای شهر رخ‌نمایی کند و بازیچه دست برنامه‌سازان آن سوی مرزنشین نشود.
حجاب و ورود مجدد پلیس
درست از چهارشنبه گذشته طرح برخورد با بدپوششی از سوی پلیس انتظامی تهران همزمان با چند استان دیگر در دستور کار این نیرو قرار گرفت تا شاید به گفته رادان بدپوششی در جامعه کمرنگ‌تر از قبل شود. به گفته برخی از کارشناسان و به ویژه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حدود 60 درصد از زنان و مردان تهرانی حدود شرعی را رعایت نمی‌کنند و پوشش مناسب و همخوان با معیارهای اجتماعی را برنمی‌گزینند. با توجه به آماری که از سوی کارشناسان ارائه شده توجه به این نکته ضروری است که در طرح پیش روی نیروی انتظامی چه سیاستی برای برخورد با این پدیده در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب ...

برای خواهرتان دوست پسر پیدا کنید تا تنها نباشد!

برای خواهرتان دوست پسر پیدا کنید تا تنها نباشد! به گزارش وبگردی 20:30:، شبکه فارسی وان روز چهارشنبه 9 نوامبر (18 آبان) در یکی از برنامه های خود به توجیه روابط نامشروع پرداخته و سعی کرد اینگونه روابط را مفید جلوه دهد.
در یکی از سریال های این شبکه برادری به خواهرش می گوید: این شخص، پسر خوبی است. چرا با او دوست نمی شوی؟ خواهر در جواب برادر که در حال تشویق و ترغیب وی به دوست شدن با یک پسر است می گوید: تو چرا می خواهی برای من دوست پسر پیدا کنی؟
برادر در توجیه این نوع رابطه می گوید: تا تنها و غمگین نباشی!؟
فارسی وان با پخش چنین سریالهایی تلاش می کند به مخاطب بفهماند اگر روابط نامشروع با جنس مخالف نداشته باشید، تنها و غمگین خواهید شد؛ پس برای جلوگیری از غم و تنهایی رابطه نامشروع برقرار کنید! این در حالی است که برقراری چنین روابطی موجب ایجاد فساد در جامعه و زیانهای روحی جوانان می شود و چنین روابطی هیچ مسئولیت عرفی و قانونی بر عهده دو طرف نمی گذارد و همین مسئله باعث تنوع طلبی آنها می شود و از سوی دیگر خطرات فراوانی را برای زندگی آینده زناشویی جوانان به وجود می آورد.
منبع: جام نیوز

لینک‌های مستهجن در جستجوهای عامیانه

لینک‌های مستهجن در جستجوهای عامیانهاین سایت‌ها که دارای تبلیغات فروش انواع داروها و ابزار جنسی و نیز معرفی سایت‌های گوناگون دوست‌یابی هستند حتی با جست‌وجوی تیتر یک آهنگ غیر مجاز شاد ظاهر می شوند.
به گزارش برنا، این روزها اگر در اینترنت و با جستجوگر گوگل کار کرده باشید با صحنه‌های عجیبی روبرو خواهید شد.
بنا بر مشاهدات خبرنگار برنا برخی افراد برای تبلیغ سایت و یا محصولات غیر مجاز جنسی خود کلماتی را که با جستجوی زیادی از سوی کاربران مواجه است به سایت خود اضافه می‌کنند تا به محض جستجوی این کلمات از مخاطب او را به سایت مورد نظرشان راهنمایی کنند.
بنابراین گزارش این سایت‌ها که دارای تبلیغات فروش انواع داروها و ابزار جنسی و نیز معرفی سایت‌های گوناگون دوست‌یابی هستند با جست‌وجوی تیتر یک آهنگ غیر مجاز شاد و یا حتی واژه سی دی آموزشی و یا نام یک فیلم مجاز سینمایی در گوگل ظاهر می شوند. این تبلیغات به همراه صفحه و به صورت پر رنگ خودنمایی می کنند و یا در قالب صفحه ضمیمه ای نمایان می شوند. گفتنی است در سایه نظارت کم مسوولان بر این سایت‌ها،همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و کلیک مخاطبان را از آن خود می کنند.مخاطبانی که ممکن است از هر سن و سال و با هر فرهنگی باشند. به نقل: نیاز روز

هفت جهنم دنیوی ساخته گناهان

1هفت جهنم دنیوی ساخته گناهان- جهنم اضطراب و ناآرامی‌
امروزه اضطراب ها به صورت افسردگی، بی قراری، ضعف اعصاب، وسواسی فکری، بی خوابی و... در جهان غوغا می کند، و متأسفانه این آمار بیشتر در کشورها و بین افرادی شایع است که یا از دین و ایمان عاری هستند و یا در ضعف دینی به سر می برند. در سال 2000 م خودکشی در آمریکا 29 هزار مورد و در سال 2001 م، 15 هزار مورد قتل گزارش شده است. (1)
در کشور ایران نیز بین آنهایی که از دین فاصله گرفته اند، آمار نگران کننده است؛ طبق بررسی های انجام شده، از هر 3 نفر، 1 نفر از بی خوابی یا کم خوابی رنج می برد (2)، و طبق گفته معاون پژوهشی سازمان ملّی جوانان، بر اساس نتایج یک پژوهش 40% از جوانان دچار اضطراب هستند. (3) ‌
قرآن کریم 14 قرن قبل به بشریت هشدار داد که: وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْری فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْکاً وَ نَحْشُرُهُ یوْمَ الْقِیامَةِ أَعْمى قالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنی أَعْمى وَ قَدْ کُنْتُ بَصیراً قالَ کَذلِکَ أَتَتْکَ آیاتُنا فَنَسیتَها وَ کَذلِکَ الْیوْمَ تُنْسى؛ و هر کس از یاد مَن روی گردان شود (و دچار گناه گردد) زندگی تنگ [و سختی] خواهد داشت. و روز قیامت او را نابینا محشور می کنیم. می گوید: پروردگارا! چرا مرا نابینا محشور کردی؟ من که (در دنیا) بینا بودم! می فرماید: چون آیات من به تو رسید و آنها را فراموش کردی. امروز نیز تو فراموش خواهی شد.
2- جهنّم کم ظرفیتی‌
کم ظرفیتی و نداشتن سینه ای گشاد و باز، خود یکی از جهنم های گناه است؛ قرآن کریم در این مورد می فرماید: فَمَنْ یرِدِ اللَّهُ أَنْ یهْدِیهُ یشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلامِ وَ مَنْ یرِدْ أَنْ یضِلَّهُ یجْعَلْ صَدْرَهُ ضَیقاً حَرَجاً کَأَنَّما یصَّعَّدُ فِی السَّماءِ کَذلِکَ یجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذینَ لا یؤْمِنُونَ؛ (4) آن کس را که خدا بخواهد هدایت کند، سینه اش را برای (پذیرش) اسلام گشاده می سازد و آن کس را که (بخاطر اعمال خلاف و گناهانش) بخواهد گمراه سازد، سینه اش را آنچنان تنگ می سازد که گویا می خواهد به آسمان بالا رود، این چنین خداوند پلیدی را بر افرادی که ایمان نمی آورند، قرار می دهد.

ادامه مطلب ...

موسسه سرپرستی ایتام و امور خیریه کرج

اهداف موسسه:
الف - به منظور حمایت مادی و معنوی خانواده هائی که سرپرست خود را از دست داده اند و در آن خانواده افرادی هستند که عرفاً یتیم بر آنها صدق نموده از نظر مالی در مضیقه می باشند.
ب - حمایت از افرادی که سرپرست آنان غایب ، مفقود الاثر یا محبوس و یا محجور بوده و برای مدتی در دسترس نباشد و نیاز به کمک های مادی و معنوی داشته باشد.
نوع فعالیت: کلیه فعالیت های موسسه غیر سیاسی و غیر انتفاعی می باشد.
تابعیت: موسسه تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارد و کلیه اعضای آن التزام خود را به قانون اساسی و نظام اعلام میدارند و بنام موسسه حق فعالیت سیاسی و یا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی نخواهند داشت.
موسسه سرپرستی ایتام و امور خیریه کرج
امور مددجویان
متقاضیان حمایت ابتداء به امور مددکاری موسسه مراجعه کرده ، پس از شرکت در مصاحبه و کسب اطلاعات اولیه از دارا بودن شرایط حمایتی و تحقیق و بازدید منزل ، در صورت استحقاق و تایید نیازمندی آنان، برابر مقررات و ضوابط موسسه و بررسی اولویتهای نیازی نسبت به بر قراری مستمری نقدی و غیر نقدی آنان اقدام خواهد شد.
بازدید کننده گرامی ، در صورتی که کسانی را می شناسید که استحقاق تحت پوشش قرار گرفتن را دارند ایشان را به موسسه راهنمایی فرمایید.
مدارک مورد نیاز جهت بررسی:
اصل و کپی صفحه اول شناسنامه مادر. اصل و کپی کارت ملی. اصل و کپی صفحه اول شناسنامه فرزندان. اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه همسر فوت شده. اصل و کپی گواهی فوت. اصل و کپی قیم نامه. اصل و کپی اجاره نامه. اصل و کپی دفترچه کمیته امداد. 2 قطعه عکس مادر. آدرس دقیق منزل با کروکی و تلفن. اصل و کپی سرکوپن. اصل مدارک عودت خواهد شد

ادامه مطلب ...

با عضویت در فیس بوک خود را بی آبرو کنید!

با عضویت در فیس بوک خود را بی آبرو کنید!بسیاری از کاربران فیس بوک با قرار دادن عکس های خصوصی و خانوادگی خود در انظار عمومی به حریم شکنی می پردازند؛ در برخی از این موارد شما عکس هایی از دوستان و همکاران خود می بینید که برایتان باور کردنی نیست! اما فعالیت این سایت در کشور ما غیر قانونی است و از همین روی برای مخاطبان اینترنتی قابل دسترسی نبوده و به اصطلاح فیلتر است؛ اما نباید این حقیقت را نادیده گرفت که این سایت نسبتا مخاطبان زیادی در ایران پیدا کرده است.
بسیاری از کاربران فیس بوک با قرار دادن عکس های خصوصی و خانوادگی خود در انظار عمومی به حریم شکنی می پردازند؛ در برخی از این موارد شما عکس هایی از دوستان و همکاران خود می بینید که برایتان باور کردنی نیست!
به گزارش البرز نیوز، فیس بوک (Facebook) یک سایت به اصطلاح و در لغت اجتماعی است که در چهارم فوریه سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد؛ این سایت پس از گذشت مدت کوتاهی از آغاز فعالیت خود توانست مخاطبان زیادی را در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران جذب کند.
سیاست گذاران و موسسان این سایت اهداف گسترده سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را از تاسیس آن دنبال می کردند که نمونه ای از اهداف سیاسی آن را در حوادث پس از انتخابات در ایران مشاهده کردیم. اما هدف از نگارش این گزارش بررسی اهداف سیاسی و اقتصادی فیس بوک در ایران نیست، بلکه قصد داریم تا تنها به گوشه ای از تاثیرات منفی اجتماعی و فرهنگی در این سایت که به بحث ایجاد آلبوم تصاویر و انتخاب یک عکس برای نمایه خود است بپردازیم.

ادامه مطلب ...

اعتیاد به سایتهای مستهجن

اعتیاد به سایتهای مستهجنسایت‌های مستهجن وجود دارند. چه به ما بربخورد و چه بر نخورد این سایت‌ها به زبان فارسی هم وجود دارند و آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهد که مشتری هم دارند. با پاک کردن صورت مسأله چیزی عوض نمی‌شود. همشهری مثبت درپرونده‌ای به بررسی سایتهای مستهجن، اعتیاد به آنها و راه‌های مقابله با این آسیب روانی می‌پردازد این نشریه در بخشی از مطلب خود با عنوان شاید برای شما هم اتفاق بیافتد” آورده است.
هرزه‌نگاری اینترنتی مقدمه یک بیماری فراگیر روان‌شناختی به نام اعتیاد جنسی است. برای همین چندین محقق روان‌شناس ته و توی این مشکل را درآورده‌اند و مراحل مختلف هرزه‌نگاری را شرح داده‌اند. در این دو صفحه می‌خواهیم این مراحل پیش رونده را شرح دهیم تا هم شما پیشاپیش از عوارض آن آگاه شوید و انگیزه بیشتری برای پیشگیری داشته باشید و هم با راه‌های درمان آن آشنا شوید.
مرحله اول: اعتیاد
وابستگی آن‌لاین: اولش این جوری است که شما برای کنجکاوی به یکی از سایت‌های مستهجن که لینک‌هایشان این طرف و آن طرف زیاد ریخته‌اند، مراجعه می‌کنید. اما این پایان ماجرا نیست. این تصاویر و متن‌ها آن قدر قدرت تخیل شما را به کار می‌اندازند که شما بار‌ها و بارها، دوباره و دوباره به آن سایت‌ها مراجعه می‌کنید.

ادامه مطلب ...