قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

نقل چند روایت در ترغیب و تشویق به استخاره

عن الصادق علیه السلام : قال یقول الله عزوجل من شقآء عبدى ان یعمل الاعمال و لا یستخیربى .
امام صادق علیه السلام فرمود: خداى عزوجل مى فرماید: از شقاوت و بدبختى بنده من اینستکه کارها را بدون استخاره انجام مى دهد یعنى از من مشورت و طلب خیر نمى کند.
عن الصادق علیه السلام : من دخل فى امر بغیر استخارة ثم ابتلى لم یوجر.
از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمود: کسى که در کارى بدون استخاره وارد شود و گرفتار شود، اجر و پاداشى نخواهد داشت .
عن الصادق علیه السلام : قال : ما ابالى اذا استخرت الله تعالى على اى طرفى وقعت ، وکان ابى یعلمنى الاستخارة کما یعلمنى السورة من القران .
و باز از امام صادق علیه السلام روایت شده فرمود: پس از استخاره و مشورت با خدا باکى ندارم که به چه طرفى از دو طرف خیر و شر واقع شوم و بیفتم ، و پدر من پیوسته به من استخاره یاد مى داد همانطور که سوره (هاى ) قرآن را به من تعلیم مى داد و مى آموخت .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد